Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vandet fryser til is!!

Startet af mette11, 29. November 2010, kl. 11:13

mette11

Ja nu er jeg ved at være træt af at rende og skifte vand hos ilderne udenfor så mange gange om dagen, så jeg bliver nødt til at høre hvad i andre gør!!

Mine er ude det meste af dagen og har derfor også mad og vand udenfor! Men vandet fryser jo hurtigt til is i den her kulde...så hvad gør i andre som har ilderne boende koldt?? De har varme huse de kan sove i, men husene er fyldt med tæpper og kan på ingen måde have vand derinde også!!

Jeg overvejer at inddrage noget af Jonas´ værksted og lave lidt plads til ilderne der, for der tror jeg godt at vandet vil kunne holde sig ikke-frossent, men det bliver et stort projekt og Jonas er sgu aldrig hjemme for tiden, så det har lange udsigter desværre...

Starshineferrets

har ni möjlighet att få ut el i utegården? Jag har en liten speciell värmeslinga gjord för smådjur som jag använder. Sedan köpte jag en stor vanlig vattendunk som jag klippte i två, fäste den ena delen (den med korken) med stripps på väggen, lade ner slingar, tog den andra halvan och borrade hål i och tryckte ner den ovanpå och fyllde med vatten... på så vis håller sig vattnet tinat hela vintern och illrarna kommer ändå inte i kontakt med slingan så de kan leka med den. funkar perfekt!

mette11

Jeg ved faktisk ikke om Jonas nemt kan få el derud...men jeg kan i hvert fald ikke!! Jeg tør ikke rode med sådanne ting... :( Det er også meningen at han engang skal lave lys derude, så vi kan tænde lys når vi skal finde ilderne i mørket!! For det er ikke let med mørke ildere!!  :S Men ting tager tid herhjemme!!

Sara - billede tak?? Jeg fatter det sgu ikke helt...ødelægger de den ikke??

Starshineferrets

har inga billeder nu men jag kan nog ordna det! Nope... den är illersäker :D inte ens avanti som normalt set välter alla skåla.. sliter ner vattenflaskor från väggen med skruvar och allt gör något annat än att dricka i den :D

AlisVolatPropiis

Jeg kan se at ehm...folk med høns har følgende muligheder...-jeg undlod altså lige dem med sukker og glycerin....

Men en lille bold i vandet bryder isen hvis det er en tynd overflade...og en smule olie -madolie foreslår de, men hvorfor skulle lakseolie ikke virke? gør det vidst også sværere at fryse...men ellers skift skift og skift :)

Namilla

Da jeg havde mine ildere ude, skiftede jeg simpelthen vandet hele tiden...Og så havde jeg en vandflaske i indekassen, hvor der var lidt lunere, end udenfor, så der holdt det sig "flydende" længere...

Christel

Jeg ved ikke om det kunne fungere i en vandskål, men nogle folk med havedam køber en luftpumpe og sætter en luftsten ned i dammen, det skulle hjælpe til at dammen ikke fryser helt til.

Ellers er det også muligt til drikkeflasker at købe sådan en termo "frakke". http://www.avifauna.dk/thermodrink-isolering-450500-flasker-p-10107.html

mvh. Christel

lille_jill

Du skal give dem gulerødder! Så trækker de selv væsken ud derfra :D

Nej vent, det var vidst kaniner..

Anne

Jeg har haft udegående kaniner, og der skiftede jeg vandet 2-3 gange om dagen om vinteren.

Julie

Vand? Hva'? I Jylland hedder det sprinklervæske - det fryser nemlig ikke bare lige til is når temperaturen kommer under vands frysepunkt ;)


...naaa... mine dyr bor inde i varmen hos mig i disse dage, for sneen har stået lodret ind i deres voliere, så den er nærmest ikke-eksisterende :P De flytter dog ud i en anden voliere min far har bikset sammen, ude i skuret.. Så er de i læ og vandet kan holde sig flydende.