Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

tynd mave.. :S

Startet af Selina, 20. December 2010, kl. 10:47

Selina

min angora Albert har fået  tynd mave, er sket over nogle dage hvor det er blevet tyndere og tyndere, jeg har intet ændret i mad osv, så forstår ikke helt hvad der kan være årsag til dette? nogen der kan hjælpe. ?
svare selvfølgelig på alle spørgsmål.

mette11

Der kan være rigtig mange årsager til dårlig mave...hvis det har stået på i flere dage synes jeg du skal tage til dyrlægen. Ildere bliver hurtigt dehydrerede når de har dårlig mave og det kan være farligt for dem. Dyrlægen kan også undersøge om der kan være noget alvorligt galt og give noget antibiotika som hjælper. En enkelt dag med dårlig mave sker for de fleste i ny og næ og går oftest over af sig selv, men flere dage er ikke godt!

Zoolac er godt mod dårlig mave - det fåes i håndkøb på apoteket. Sørg for at han drikker rigeligt og hvis han er dehydreret kan du give revolyt (fåes også i håndkøb på apoteket).

Selina

ja, det må jeg hellere, sys bare det er underligt, for jeg har ikke ændret mad, og han drikker lige så meget som han plejer, og han løber og leger, og sover som han altid har gjort. :S

Eliza

De kan nemt få en mavevirus som os andre uden man helt ved hvor det kommer fra.. Men hvis Zoolac ikke hjælper så synes jeg også han skal en tur til dr. dyr for dehydrering går meget stærkt især når maven er rigtig tynd..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julbert

Har I haft besøg af andre dyr eller har I selv været på besøg? Kunne også være han har fanget en virus eller noget hvis I har været ude og gå en tur?

Selina

Citat fra: Julbert Dato 20. December 2010, kl. 11:34
Har I haft besøg af andre dyr eller har I selv været på besøg? Kunne også være han har fanget en virus eller noget hvis I har været ude og gå en tur?

Vi har ikke haft besøg af nogen andre ildere, jeg har ligget syg i en uges tid med forkølelse, men det kan vel ikke give dårlig mave hos ham?

Mustela

Måske din forkølelse skyldes en influenza? Ildere er modtagelige overfor humaninfluenza. Men diarre er ikke som sådan forbundet med influenza, men kan svække immunforsvaret, så ellers harmløse vira/bakterier kan foresage infektion som fx. diarre.

Men ellers må du jo få ham til dyrlægen, for som de andre skriver, kan dehydrering let opstå, og det kan være livsfarligt hos en ilder(de kan dehydrere på 4 timer).

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior