Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

indhold i foder

Startet af lille_thor, 28. December 2010, kl. 16:26

lille_thor

hey alle. er der noget af det her på denne liste der ikke må være i fodderet ?
Protein 44 %
Fedt 22 %
Fibre 2,5 %
Frisk kylling 22 %
Kylling i alt  +70 %
Glukosamin 500 mg/kg
Kondroitin 150 mg/kg
Taurin 2500 mg/kg
Omega 3 0,9 %
Omega 6 3,9 %
Optagelse  92 %
Kcal. Pr kg (ME) 4400

Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

cibatuchsi

en ide er måske også at skrive hvilket foder det er det... ;)

lille_thor

undskyld.. det er olivers killinge foder

Anne

Det er efter min mening i den bedre ende af ilder/killingefoder.

lille_thor

oki så han ville godt ku tåle det ?

Bawa

Anne

Det kan man selvfølgelig aldrig sige helt ja til, for vi ved jo ikek om din ilder har allergier, men det er et ok grundfoder i den "normale" fodertype. Nu findes der efterhånden nogle barf produkter der nok er bedre, men  hvis man kigger på "almindeligt" tørfoder så synes jeg olivers ligger pænt

lille_jill

Du skriver ikke hvad der er i foderet, men kun procenterne. Hvis det indeholder 70% kylling, hvad er resten så? sismofytter og vingummi? (sorry, kunne ikke lade være, men er stadig nysgerrig for hvad det indeholder mere)

Brugte selv Olivers som det første foder da jeg fik Chucky og tøserne og de var alle glade for det. Chucky havde dog en del problemer med maven og det har holdt ved siden dengang. Men ved ikke om det var pga. Olivers. Det er iværtfald blevet rigtigt meget bedre, da jeg skiftede til noget mere kødbaseret foder og droppede alle former for kunstige godbidder.

lille_thor

hehe sorry jill, er vidt dårlig til sådan nogle indholds fordelings lister hehe.  :lol:

Anne

jeg har før brugt det sammen med andre mærker og mine dyr var vilde med det, men jeg har aldrig brugt det alene eller i så stort et forhold at jeg tør sige noget om det alene.
Pt bruger jeg vitalin og ziwipeak (det sidste bliver jeg dog ved med at løbe tør for da man desværre kun kan få det i meget små poser, synes næsten ikke jeg laver andet end at købe ziwipeak hele tiden!! og så spiser de endda mest kød)

Barky

Jeg har flere gange brugt Olivers killingefoder uden nogen problemer.. og pt er det også Olivers (dog voksen udgaven) som mine katte får sammen med Hill's t/d..
Så har jeg ikke så "dårlig" samvittighed hvis ilderne snupper noget af kattenes foder når de er ude.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Nå jamen hgvis det er olivers dine katte får så har mine ildere heller ikke problemer med det.

My stod i Julias køkken nonstop og åd kattenes mad sidst vi var der. Hun lod til at finde det fantastisk at der var en hel skål helt fyldt med godbidder!!!! og hun fik ikke dårlig mave.

Barky

Citat fra: Anne Dato 28. December 2010, kl. 21:56
Nå jamen hgvis det er olivers dine katte får så har mine ildere heller ikke problemer med det.

My stod i Julias køkken nonstop og åd kattenes mad sidst vi var der. Hun lod til at finde det fantastisk at der var en hel skål helt fyldt med godbidder!!!! og hun fik ikke dårlig mave.

Hahaha... Ja, det var intet mindre end My's helt private himmel... 2 store skåle proppet med godbidder...!!
Mine katte ser anderledes på det, de mener at jeg fylder godbidder i ildernes skål. Så de skiftes til at sidde i buret og æde ildernes mad i stedet for deres eget..
Meeen Maleika tog hævn idag og huggede kyllingelår fra kattene og gemte dem i et rør...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne