Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad skal man huske??

Startet af Selina, 1. Januar 2011, kl. 21:34

Selina

Kæresten og jeg er begyndt at tale om at det kunne være sjovt at deltage i en udstilling, men hvad kræver dette? dyret skal vel ordnes i en eller anden forstand?
er der ikke nogen der er lidt mere erfarende end vi er og fortælle lidt om mht det hele af ilderen, hvordan med pels, negle analkirtler osv. osv :D
og hvis man tilmelder en løbegård kan de små så ikke hoppe op af den? :) sys jeg bare jeg har hørt nogen tale om :D

Håber det er til at forstå?

Lena og Peter

Det kræves endeligt kun at ilderne er vacc. Herefter kan man tilmelde og så deltage på udstillinger.

Med hensyn til negle, pels og andre ting, er det meget forskelligt fra dommer til dommer. Derfor er der også flere udstillinger, der på deres hjemmesider fortæller, hvordan dommerne fortrækker at en ilder ser ud.

Hvad løbegård angår er der vist forskelligt fra ilder til ilder... Vi har ikke selv nogle problemer med, at vores ilder kan komme ud. Men jeg har dog set at der er ilder der ikke bliver i løbegården. Men så er det jo bare at tage et bur med... ;)

Det er altid super hyggeligt og der er altid nogle dejlige mennesker på udstillingen, som er klar til at hjælpe, hvis man har nogle problemer. Og så er det jo dejligt at være sammen med mennesker, der ikke bliver træt af at tale om ilder en hel dag... :dans:

Selina

præcis det er det jeg tænker, tror min kæreste til tider bliver skør af mig hehe, men tænker mere på har læst nogen steder at man kan klippe ilderens negle forkert osv?  er det muligt, og hvordan klipper man dem forkert tænker jeg ? :D

Lena og Peter

Jeg ved ikke om man kan klippe forkert... Men de kan være for lange eller for korte... Og det er vel endelig også forkert...  ;)

Selina

Citat fra: ilderbanden Dato  1. Januar 2011, kl. 21:49
Jeg ved ikke om man kan klippe forkert... Men de kan være for lange eller for korte... Og det er vel endelig også forkert...  ;)

okay prøver lige at læse hele hjemmesiden igennem så kan det jo være jeg finder noget, synes bare det kunne være godt at få folks erfaringer :)

Eliza

Der har efterhånden været mange tråde om hvordan og hvad man skal tage med til en udstilling så prøv at søge lidt rundt.
Som Ilderbanden skriver så kommer det an på dommeren hvordan de kan lide neglene og hvis de kan lige lange og du har klippet dem korte ja så er de vel klippet forkert.

Hvis du tager en løbegård med så ved du vel på forhånd om de kan komme ud af den?? Man skal jo selv have bur eller løbegård med  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Selina

Citat fra: Eliza Dato  1. Januar 2011, kl. 23:58
Der har efterhånden været mange tråde om hvordan og hvad man skal tage med til en udstilling så prøv at søge lidt rundt.
Som Ilderbanden skriver så kommer det an på dommeren hvordan de kan lide neglene og hvis de kan lige lange og du har klippet dem korte ja så er de vel klippet forkert.

Hvis du tager en løbegård med så ved du vel på forhånd om de kan komme ud af den?? Man skal jo selv have bur eller løbegård med  :)

jeg overvejdede at købe en løbegård hvis jeg skulle begynde på udstillinger :) så de kunne løbe lidt rundt, især også pga den lidt lange transport der jo nogen gange er med tog osv. men har ikke prøvet en endnu, så derfor jeg lige ville forhøre mig om de ikke godt kunne hoppe op :)