Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Implantat og klasser

Startet af Eliza, 3. Januar 2011, kl. 13:39

Eliza

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Januar 2011, kl. 13:36
Som du selv skriver i starten så har dette emne været oppe og vende før. Hvad er det så du håber på at skal ske ved at bringe det op igen?

Der vil altid være nogen som er utilfredse med de ting som en udstilling gør og sådan er det bare. Du har jo fået dit svar fra DIU, så burde det jo være nok

Tak Erika for dine altid så uddybende og brugbare indlæg til mig  :lol:

For det første ville jeg godt se om det bare er mig der synes de ikke skal i neutraliseret klasser.

Så vil jeg da gerne høre nogle konkrete svar på hvorfor de skal, udover at de ikke har kugler og ikke lugter som jeg lige umidelbart kan se er de svar der er givet?

Jeg vil da også meget gerne høre folks mening om en tæve i løb eller en han i brunst i en neutraliseret klasse? Synes jeg ikke der har været snak om og det er netop den situation jeg står i..

Jeg tager udgangspunkt i DIU fordi det er dem der har startet den her diskution ved at lave det om, ikke fordi jeg vil ændre på deres valg.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

#16
Jamen selv tak......dine indlæg virker bare som general brok på mig fordi det ikke lige passer dig at dit dyr skal i en anden klasse

Som jeg skrev så har du jo fået et fyldstgørende svar fra DIU og folk har jo svaret dig.......hvorfor så blive ved?

Og lige en tilføjelse...DIU havde samme regel sidste år...så det er ikke noget de bare lige har lavet om ;)

FerretParadise

Nu har jeg 2 piger med implantater, og de skal så i neutraliseret klasse. Men endnu er de ikke på vej i løb, så det betyder ikke så meget for mig, i hvilken klasse de stiller.

Men jeg synes ikke det er fair overfor de kastrerede hanner, hvis der kommer hanner i deres klasse der har fået implantat, da en ukastreret han med impalntat har en helt anden musklemasse end en kastreret han.

Og nej, det er ikke fordi det som sådan kommer til at påvirke mig selv personligt, men derfor kan jeg godt have en holdning til dette.
Ann Hillerslev.

Eliza

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Januar 2011, kl. 13:53
Jamen selv tak......dine indlæg virker bare som general brok på mig fordi det ikke lige passer dig at dit dyr skal i en anden klasse

Som jeg skrev så har du jo fået et fyldstgørende svar fra DIU og folk har jo svaret dig.......hvorfor så blive ved?

Og lige en tilføjelse...DIU havde samme regel sidste år...så det er ikke noget de bare lige har lavet om ;)

Det kan godt være men du har så aldrig nogle gode argumenter eller indhold til et indlæg, men skal alligevel blande dig og give en sviner eller komme med brok til mig.. er det så meget bedre..

Jeg ved godt DIU havde reglen sidste år men der var der ikke så mange der havde givet deres dyr implantater og dem der havde var ikke tæt på at komme i en situation hvor de ikke helt vidste om det var stoppet med at virke. Derfor kommer diskutionen nok først nu.

Hvad ved du om om jeg har fået et fyldestgørende svar fra DIU. Og IGEN kan jeg sige at det her ikke kun handler om DIU men generelt for udstillinger.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

#19
 :fnis: :fnis:

Jeg gider ikke synke ned på dit niveau her på fora




Cille

Jeg har givet min holdning til det tideligere i tråden.
Debat kan man så aldrig få nok af ang udstillinger, for synes jo netop der burde være lidt mere faste og ens retnings linjer.
Derudover er denne debat ikke så meget anderledes for os som sidder med angora, og den debat der var  ang. anden udstillingen.
Vi sidder med den samme følelse, som folk med dyr der har implantater...dog med den forskel at de dyr med imp. jo så stadig kan deltage det mere ;)
Vil ikke diskutere den anden tråd igen, men bare uddybe at man sidder næsten med ens følelse over at det kan være uretfærdig nogen af de ting som sker på de forskellige udstillinger.

Som jeg før også har sagt,bliver det med imp. ikke aktuelt for mit vedkommende, og jeg mener stadig de skal være med de andre virile...gælder også tæverne..... begge er stadig bare sat i bero, men kan fungere igen på tidspunkt.
Kasteret/steriliseret betyder mangler på de kønslige organer, og de der har imp. , har jo ikke bare på magisk-vis fået tryllet væk

Men ja, så burde man jo så nok lave en klasse til dem alene, da de jo også er  "både og hverken enten eller"

Line

Er der overhovedet nok dyr der har fået implantat til at man kan lave klasser kun for dem? Er det ikke lidt ligesom chokoladerne? - eller følger jeg bare overhovedet ikke med....?

Amazing Ferret

Problemet er vel så at hvis man skal give dem deres egen klasse, så skal forskellige farver jo være sammen for der er vel ikke nok i hver farve. Og så kunne jeg da godt forestille mig at der kom lidt brok ud af det også  :S

Cille

Nu det ikke noget jeg ved, men bare noget jeg tror..... men tror faktisk at vildtfarvet ville der være nok deltager med imp.
Men det hjælper jo så ikke de andre farver

Line

Det kan godt være at der er nok i standard klassen... Men ville det ikke være unfair overfor andre farver hvis der kun blev lavet klasse for standard imp. ? På den anden side set, så er det jo før set at klasser bliver slået sammen, og det vil så bare ikke skabe en forskel fra nu...

Eliza

Citat fra: Line Dato  5. Januar 2011, kl. 16:27
Det kan godt være at der er nok i standard klassen... Men ville det ikke være unfair overfor andre farver hvis der kun blev lavet klasse for standard imp. ? På den anden side set, så er det jo før set at klasser bliver slået sammen, og det vil så bare ikke skabe en forskel fra nu...

Hvilken klasse skulle de så slås sammen med neutraliseret eller uneutraliseret?  :lol: :lol:

Cille: Nu synes jeg der er kommet rigtig mange argumenter i angora diskutionen(men om jeg bare synes det fordi jeg er på den modsatte side ved jeg ikke), men synes de mangler lidt i den her.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Line

Citat fra: Eliza Dato  5. Januar 2011, kl. 17:30
Citat fra: Line Dato  5. Januar 2011, kl. 16:27
Det kan godt være at der er nok i standard klassen... Men ville det ikke være unfair overfor andre farver hvis der kun blev lavet klasse for standard imp. ? På den anden side set, så er det jo før set at klasser bliver slået sammen, og det vil så bare ikke skabe en forskel fra nu...

Hvilken klasse skulle de så slås sammen med neutraliseret eller uneutraliseret?  :lol: :lol:

Cille: Nu synes jeg der er kommet rigtig mange argumenter i angora diskutionen(men om jeg bare synes det fordi jeg er på den modsatte side ved jeg ikke), men synes de mangler lidt i den her.

Det er jo præcis det jeg mener, så vil der ikke være nogen forskel fra nu  :lol:

Starshineferrets

kan som en parantes nämna att i Amerikanska utställningar, enligt AFA's standard går illrar med implantat i klasser för okastrerade med motivationen att de fortfarande har alla könsdelar i behåll. Ett argument som fungerar utmärkt för mig, förutom de andra uppenbara skillnaderna mellan en kastrat och en iller med implantat.