Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Så kom Quark i brunst

Startet af Fuske, 16. Januar 2011, kl. 19:55

Fuske

Og stakkels Fridas side (og vist også øje) måtte stå model til en  omgang forsøgshumpning så nu er de skilt ad. Frida i buret og Quark rendende frit

Tror  jeg hælder mesttil implantat til ham  lige nu idet det ser mest skånsomt ud iforhold til snip snip

men jeg er påben for argumentation

(pst jeg erikke faldet i et hul men  har haft en rimeligt vanskelig skoletid der nakkede ethvert overskud)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Peewit

Min Dexter blev kastreret i onsdags og han var lige så god som ny allerede dagen efter. Det eneste, der påvirkede ham var narkosen.
Han har kun et meget lille sår på pungen, som ikke på nogen måde ser ud til at påvirke hans udfoldelse.
Jeg er ganske tilfreds med min beslutning om at få ham kastreret.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Eliza

Tror ikke man skal tænke helt så meget på indgrebet som sådan når det kun handler om en kastrering, for det er jo ikke det store indgreb, men de skal selvfølgelig i narkose. Det jeg tænker på er den senere udvikling i ilderens liv og hormonproduktionen i kroppen, som ikke stopper bare pga de bliver snittet.
Vil anbefale et implantat..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg overvejer også et implantat til anubis.. Men hvor meget lugter de i forhold til en kastrater og pelsens kvalitet hvordan er den?
8)

Shamua

Jeg kan ikke se noget negativt ved implantat, men jeg har også lige fået kastreret en dreng. Jeg vil egentlig anbefale dig at snakke med din dyrlæge om hvad han/hun synes er det bedste. :)

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 17. Januar 2011, kl. 21:32
Jeg overvejer også et implantat til anubis.. Men hvor meget lugter de i forhold til en kastrater og pelsens kvalitet hvordan er den?
8)

De lugter ikke, og mine dyrs pels er helt fin :)

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 18. Januar 2011, kl. 03:12
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 17. Januar 2011, kl. 21:32
8)

De lugter ikke, og mine dyrs pels er helt fin :)

Okay, super.. er ret sikker på det blir et implantat så...

FerretParadise

Jeg vil helt klart også anbefale et implantat.

Ud over alt det sundhedsmæssige i det, så beholder din dreng også det meste af sin muskelmasse.
Som kastreret mister de jo en del muskelmasse, og kan blive ret små. Nu er der ikke noget galt i, at have små hanner, jeg synes bare det er så trist at se en stor dreng blive lille pga han er blevet kastreret.
Ann Hillerslev.

Citat fra: FerretParadise Dato 18. Januar 2011, kl. 11:35

Ud over alt det sundhedsmæssige i det, så beholder din dreng også det meste af sin muskelmasse.
Som kastreret mister de jo en del muskelmasse, og kan blive ret små. Nu er der ikke noget galt i, at have små hanner, jeg synes bare det er så trist at se en stor dreng blive lille pga han er blevet kastreret.
Nettop derfro overvejer jeg kraftigt et implantat og så fordi han ikke er mere end 7 mdr og der skla gøres noget snart..
Men altså det med vægtreduktionen er også det der får mig til at vælge sårn et.. HAn er nemlig ikek ret stor så vil nødig ha han blir mindre hvis jeg kan undgå det..

Fuske

Citat fra: FerretParadise Dato 18. Januar 2011, kl. 11:35

det er også lige det jeg spekulerer på men kan godt mærke at min onventionelle del af mig tænker snip snip...også for ikke at risikere at han hopper på frida og skaderhende
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Eliza

En han med implantat går helt ud af brunst når det virker, så han vil ikke hoppe på hende..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

Og det tager ligeså lang tid før hormonerne er ude af kroppen.....det er i hvert fald tilfældet med mine dyr....både kastrerede cosmo og de implanterede drenge tog sig lige 4-5 uger før de holdt helt op med at bolle på alt....*G*