Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kasteration

Startet af CAMiCANCER, 20. Januar 2011, kl. 17:28

CAMiCANCER

Hej alle i ilderglade mennesker! (:

Jeg leder efter et sted i København eller omegens hvor jeg kan få kasteret min kommende ilder. Gerne et billigt, men godt sted. En lille fugl sang om at ved blågaard dyreklinik kostede det 650 inklusiv vaccination. Jeg leder efter et rigtig godt sted, så fortæl endelig hvis i kender et sted.

Mange hilsner Camilla :D

Amazing Ferret

Jeg vil anbefale dig at bruge enten Alison Wilson i Ballerup eller Lone Rieberholt på Jagtvejen. De er begge ilderkyndige og ved hvad de laver. De er også ret billige  :)

lille_jill

Jeg var ikke vild med blågård dyreklinik. Var der engang med min gamle rotte..
Men er rigtigt glad for Alison i Ballerup :)

Barky

Jeg kan så personligt anbefale både blågård dyreklinik og Lone Riberholt ved Nørrebro's runddel...
Erik på blågård er rigtig dygtig kirugisk og Lone Riberholt er rigtig dygtig ilder-mæssigt.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Jeg kan også anbefale alle tre steder :) Altså Lone Allison og Erik....men de eneste to jeg har erfaring med er Lone og Erik.
Sært med de 650kr, Erik plejer at være dyrere end Lone. -Lone er klart mere ilderkyndig, men Erik er en rigtig god kirurg og en kasteration er en rutinesag og det er absolut ikke første gang han gør det på en ilder.
Jeg mener Lone tager omkring 750kr for en kasteration. Og selvom jeg bor ca 50 meter fra Erik, så tager jeg de ca. 3 bustop til Lone -det er vist ikke nogen hemmelighed jeg virkelig godt kan lide Lone og har selv brugt hende til Ilder de sidste 10 år. Jeg har kun godt at sige om hende :)
Allison har jeg også kun hørt godt om både kyndigheds og prismæssigt :)

Charlotte

Jeg har brugt Erik 1 gang til kastration af en kanin for flere år siden. Kaninen var rædselsslagen i flere måneder bagefter og blev aldrig ligeså tillidsfuld som inden. Plus at han havde en bar plet i nakken som Erik nærmest var ligeglad med da jeg kommenterede at han ikke havde det da jeg afleverede ham. Man kan spare penge de forkerte steder og jeg går ALDRIG til den dyrlæge igen.

Lone kan klart anbefales. Hun bekymrer sig om dyrene.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

AlisVolatPropiis

Det kan jo ske man er uheldig -jeg har kun hørt godt om Erik og på mig virker han utroligt interesseret og omsorgsfuld -og mine egne erfaringer med ham er virkelig gode... :)

Lone er dog helt fantastisk -og jeg synes generelt hun er meget billigere end Erik....noget Erik også anerkender... :)

Malene

Jeg kan godt forstå at man holder sig væk fra en dyrlæge, hvis man har haft en dårlig oplevelse. Men hvis nogle kom og fortalte mig at de havde haft en dårlig oplevelse med Alison og deres marsvin eller hvad ved jeg, så ville jeg da bestemt ikke holde op med at bruge hende, for jeg ved hun er god til ildere og så vil jeg fløjte på hvordan hun er til andre dyr (jeg siger ikke hun er dårlig til andre dyr, det er bare et eksempel).

Det jeg egentlig vil frem til, er at jeg synes det er lidt forkert nærmest at fraråde en dyrlæge på et ilderforum, pga. en oplevelse man har haft med denne og en anden art, med mindre det virkelig er noget der er under al kritik.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

KariN

Jeg har været hos alle 3 dyrlæger og fået lavet operationer :)

Lone er den dyrlæge jeg normalt bruger og jeg er enormt glad for hende og aldrig bange for at efterlade mine dyr hos hende. Det er hende der har kastreret og neutraliseret 4 ud af de 5 ildere jeg har/har haft og hun har efter min mening et rigtig godt tag på ildere. Da Julian skulle have fjernet sine to hjørnetænder anbefalede hun mig Erik fordi hun ikke selv er tryg ved at fjerne hjørnetænder på ildere.

Erik var rigtig sød og dygtig begge gange han fjernede en tand på Julian (Han fik fjernet sine to hjørnetænder i højre side af munden med ca. et års mellemrum) Begge gange har jeg været rigtig glad for den behandling både mig og Julian har fået og ikke mindst det gode stykke arbejde Erik lavede :)

Alison brugte jeg da min gamle ilder Kaos blev meget syg. Det skete mens Lone havde ferie og jeg tog derfor til Alison. I hele den uge hvor Kaos var indlagt og vi forsøgte at finde ud af hvad han fejlede var hun enormt sød og forstående. Hun indlagde Kaos og var hos ham hver nat i næsten en uge for at forsøge at få væske og mad i ham.

Som du nok kan høre har jeg gode oplevelser med alle de 3 dyrlæger, hvem man vælger tror jeg ofte handler om kemien mellem ejer og dyrlæge :)
Personligt mener jeg ikke at det skal være prisen der afgører hvilken dyrlæge man vælger til sine dyr og slet ikke når det handler om ildere, for mange dyrlæger siger at de ved en masse og har styr på det med ildere, men det er bare ikke tilfældet
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

CAMiCANCER

Tusind tak, det hjalp rigtig meget. Rigtig rart at i har haft gode oplevelser ved dem :)

Mvh. Camilla

Charlotte

Malene <  Nu er en kastration ikke kanin-relateret men kunne ligeså godt have været på en ilder. Så jeg er ikke enig i din kritik.
LÆR DET!

Malene

Citat fra: Charlotte Dato 21. Januar 2011, kl. 18:13
Malene <  Nu er en kastration ikke kanin-relateret men kunne ligeså godt have været på en ilder. Så jeg er ikke enig i din kritik.
Du skrev ikke noget om at det var selve indgrebet der var noget galt med, men at kaninen var blevet bange og havde fået en bar plet. Måske håndterede han dyret forkert, men hvordan han håndterer en kanin, synes jeg altså ikke siger så meget om hvordan han håndtrerer ildere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Charlotte

Jeg har på fornemmelsen at han måske ikke har været bedøvet ordenligt, men da jeg ikke kunne bevise noget, så gik jeg ikke videre med det dengang. Det vil jeg ikke mene har noget med dyrearten at gøre. Men derfor kan jeg ikke se noget galt i at advare imod ham. Jeg skriver hvad min oplevelse var og så kan folk selv vurdere om de vil bruge min oplevelse eller ej.
Men jeg synes vi skal være enige i at være uenige og lade den ligge.   ;)
LÆR DET!