Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Må jeg besøge jer?

Startet af CAMiCANCER, 26. Januar 2011, kl. 21:24

CAMiCANCER

Hej der! Jeg har nu i rigtigrigtig lang tid ville havde haft en ilder, og jeg venter faktisk min første ilder i dag fra et kuld som dog ikke er født endnu. Jeg er så spændt, og helt igennem glad over det og glæder mig utrolig meget selvom det nok først er maj/juni månede. :D

-Men jeg har læst en masse tråde herinde, og forberedt mig så godt jeg nu kan(ja jeg er tidligt på den :) ), men har nogle få spørgsmål jeg gerne ville vide fra jer som har ildere.
Først ville jeg lige sige at jeg bor på fyn, men skal til københavn søndag d. 20 feb-26 feb og ville høre om jeg måtte besøge nogen af jer derovre med ilder? Bare for og høre lidt om jeres erfaringer med dem og se hvordan med ildersikringer, bure osv. GERNE også nogle på fyn hvis det er. Jeg ved at de trives bedst 2 eller flere, men når jeg har fået lille Chase og han er faldet til og blevet kasteret så skal jeg self. have en lille pelstot mere til vores begge gavn :D

1. Hvor meget får en ilder hos jer og spise? (mængden af foder mm.)
2. Jeg har hørt noget om at en han ilder som ikke er kasteret, tisser på sig selv når han er i brunst - passer det, eller er det bare en dum myte?

-Det var egentlig det, jeg skriver en ny tråd hvis der kommer mere op :D

Camilla :P

lille_jill

Tillykke med den kommende nye :) Hvem skal du have fra? For så må du da have besøgt opdrætteren og have mødt de dejlige dyr der.

1. Fik at vide forleden af dyrlægen, at en normal ilder skal spise ca. 50 gram tørfoder. Men det varierer også efter størrelse. Her mens mine dyr har været syge, er der blevet spist mellem 20 og 46 gram dagligt, men det er jo så også for lidt for 2 ildere. Dertil kommer tørret kød (ca 1 stykke tørret kylling til tøsen om dagen) + efaolie + det løse + lidt barf når det lige er på lager.

2. De tisser faktisk på alt når de er i brunst ;)

KittAnderson

1. Mine ildere for det at spise de kan. Jeg vil tro de spiser omkring 50 g eller nogen i den stil. Er ikke sikker. Det kommer jo også an på om det er en lille tæve på 500g eller en stor brunstig han på 1.5 kg.

2. En ilder som ikke er kastreret og er kommet i brunst tisser på sig selv ja. Og faktisk på alt hvad den slæber dilleren over. :) JEG synes en brunstig han lugter meget slemt og tisser somsagt på alt.
Men hvis du får en hvalp, kan d jo kastrerer den inden den går i brunst :)

Og Meget velkommen. :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

CAMiCANCER

Citat fra: lille_jill Dato 26. Januar 2011, kl. 21:34
Tillykke med den kommende nye :) Hvem skal du have fra? For så må du da have besøgt opdrætteren og have mødt de dejlige dyr der.

1. Fik at vide forleden af dyrlægen, at en normal ilder skal spise ca. 50 gram tørfoder. Men det varierer også efter størrelse. Her mens mine dyr har været syge, er der blevet spist mellem 20 og 46 gram dagligt, men det er jo så også for lidt for 2 ildere. Dertil kommer tørret kød (ca 1 stykke tørret kylling til tøsen om dagen) + efaolie + det løse + lidt barf når det lige er på lager.

2. De tisser faktisk på alt når de er i brunst ;)

Skal besøge dem mens jeg er i københavn, så det ser jeg frem til :D

CAMiCANCER

Citat fra: KittAnderson Dato 26. Januar 2011, kl. 21:34
1. Mine ildere for det at spise de kan. Jeg vil tro de spiser omkring 50 g eller nogen i den stil. Er ikke sikker. Det kommer jo også an på om det er en lille tæve på 500g eller en stor brunstig han på 1.5 kg.

2. En ilder som ikke er kastreret og er kommet i brunst tisser på sig selv ja. Og faktisk på alt hvad den slæber dilleren over. :) JEG synes en brunstig han lugter meget slemt og tisser somsagt på alt.
Men hvis du får en hvalp, kan d jo kastrerer den inden den går i brunst :)

Og Meget velkommen. :)

Mangemange tak, betyder rigtig meget. Er det i København eller fyn :D?
-Og det når de er 9 måneder man må kasterer dem ikke :) ?

KittAnderson

Man plejer at sige fra 6 mdr af, men klart en fordel at vente længere. Så er du sikker på at de er fuldt udviklede og sådan :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

lille_thor

1.jeg har ikke tænkt så meget over vor meget de får daglig endnu. Har bare hældt op til dem når man begynder at ku se lidt  afbunden i skålen.

Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hej! Hvor på fyn bor du?

Jeg bor selv i oure tæt på svendborg og har 4 basser som du er velkomemn til at komem at besøge en dag hvis du har lyst.. Så gir jeg gern et glas sodavand eller hvad du nu er til...

Mvh. Anna..

KittAnderson

Du må forresten også godt komme herop. I Nordjylland :D

Line

De andre har nu svaret fint på dine spørgsmål. Derudover er du velkommen her når du slår vejen omkring kbh. :)

lille_thor

nu ved vi jo ikke lige hvor påfyn du bor, men du er da også velkommen tl at kigge forbi os i kolding.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

CAMiCANCER

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 26. Januar 2011, kl. 22:04
Hej! Hvor på fyn bor du?

Jeg bor selv i oure tæt på svendborg og har 4 basser som du er velkomemn til at komem at besøge en dag hvis du har lyst.. Så gir jeg gern et glas sodavand eller hvad du nu er til...

Mvh. Anna..
Lille by kaldt tommerup, ved ikke om du har hørt om det før :D Men det lyder rigtig godt, hvornår har du evt. tid? :D

Katrine

Du er også velkommen her, bor godt nok hjemme ved min mor endnu, så mine ildere er på mit værelse :)
Jeg bor i Ebberup. Jeg har to ildere.
Ildere: Loppen & Bamse

Eliza

1. Går ud fra du vil fodre med tørfoder og der skal de jo sådan set bare have alt det de kan spise. De skal have adgang til mad hele døgnet da de spiser mange små måltider om dagen.

Du er mere end velkommen til at besøge vores tre tosser og vi har en del forskellige slags ildersikringer da de jo går frit  :lol:
Du kan bare skrive en pm så vi kan aftale nærmere hvis du har lyst.

Hvilken opdrætter skal du så have fra vi er jo nysgerrige  ;) Synes det er rigtig godt at du starter med en fra opdrætter.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kristine

Hejsa (:

Nu måler jeg ikke ligefrem hvor meget mine dyr spiser :fnis: så det kan jeg ikke lige svare på + de får ikke kun en slags mad
Men du er velkommen til at kigge forbi her, jeg bor i Roskilde (ved godt at det ikke er SÅ tæt på kbh) i en ungdoms bolig..
Og min han er faktisk i brunst, så kan du også møde en han og lugte hvordan de stinker når de er i brunst  :fnis:
for det er ærlig talt forfærdeligt + de strinter over det hele.. men han skal heldigvis kasteres snart men ville lige vente til at han var ''voksen'' først ;)
og jeg har også en lille pige som er rigtig fin.. men hun er dog ret striks :D
Så kan du også se størrelses forskellen osv.. (De går dog ikke sammen pt da han som sagt er i brunst og så voldtager de alt de kan komme i nærheden af)
Du kan altid skrive hvis du er nysgerrig angående noget, der er en masse ilder glade mennesker der med glæde vil svare på dine spørgsmål og hjælpe hvor vi kan, hehe  (:

Og tillykke med den lille nye selv om der stadig er et stykke tid til (:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine