Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvordan snyder man dyret til at spise råt kød?

Startet af Kristine, 11. Februar 2011, kl. 13:25

Kristine

Nu er det sådan at min lille pige Sabine hun elsker råt kød og BARF osv.. hvilket er skønt!

- Men min lille Laban er kun til tørfoder, æggeblommer eller vådfoder..
Så ville jeg høre om hvordan jeg kunne eventuelt ''snyde'' ham til at spise råt kød da han går glip af en masse ting når han ikke spiser det

Jeg har prøvet kun det, det gider han ikke..
Blande op med tørfoder, gider han heller ikke
prøvet at lave en wannabe ducksoup.. Men ved ikke om jeg har lavet den rigtigt
eller om det er lakse olie lugten som skræmmer ham fordi han ikke kan lide fisk :P

-Og nu tænkte jeg på eventuelt at blende kødet og så bare blande det blendede kød med tørfoder ?
For jeg synes det er synd hvis han kun skal leve af tørfoder
og det er også dyrt med alle de mad forsøg jeg skal lave hele tiden da det ikke kan holde sig og jeg bare skal smide det ud... det er lidt trist og spild af mad :(

-Så ville høre om der er nogen der kender til at deres dyr ikke lige kan lide det men i har snydt den på en eller anden måde? eller hvordan I har fået jeres dyr til at spise det?
Eller skal jeg bare finde mig i at det gider han altså ikke at spise?

eller skulle jeg prøve at fjerne deres skåle med mad og så kun stille den skål frem så han er ''tvunget'' til at spise det og der er kun det?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

jeg fik en af mine til at kunne lide det ved at blande mikroskopiske stykker i tørfoderet. Og så brugte jeg and for det har jeg altid haft gode erfaringer med at de kan lide.
Jeg startede så med meget få mikroskopiske stykker, og puttede gradvist mere i. Hun endte med at elske kød.

Kristine

Det var det jeg havde i tankerne nemlig :) med at blende kødet så det bliver rigtig småt og så putte lidt i tørfoderet..
Jeg må lige prøve at se om det virker :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

mette11

Jeg havde faktisk to ildere som til at starte med total nægtede at spise kød...der gik tre måneder før de overhovedet ville smage på det!!! Den ene fik så virkelig smag for det og levede kun af kød resten af sit liv!!! Jeg fik en hvalp som levede af kød og derfor kom der til at stå kød der hver dag...men de to gamle skulle virkelig bruge tid før de kunne forsøge sig med det!! Det var så kænguru de startede med at spise!

Måske kan du prøve at putte olie på det?? Kan han li´ at drikke kødsaft??

Anne

jeg blendede ikke køde, jeg skar det bare enormt småt ud.

Og som mette siger så vil de faktisk tit gerne drikke saften fra kødet og det kan være en af måderne at vække deres interesse på

Kristine

Jeg har laskeolie, men ved ikke rigtigt om han kan lide det? da jeg næsten lige har købt det og ikke rigtigt har afprøvet det, andet end i ducksoup
Altså.. i våd foderet elsker han ''sovsen'' og suger nærmest kødet tørt og æder næsten alt kødet.. hehe
Men når jeg bare optører kødet så er der lidt saft, men ikke så meget...
Skulle jeg så prøve på at koge noget kylling og bruge vandet derfra samt kødet og blande det i tørfoderet eller ?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Eliza

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du mener de får ved at spise kød som er meget bedre, for det er jo lige så meget sammensætningen af knogler, indmad, fedt og muskelkød det går det godt. Ikke bare at de får kød.

Når du koger kødet så mister det også rigtig meget af "de gode ting"

Jeg tror den bedste måde er at tilbyde kød hver dag så de kan lugte til det og på et tidspunkt smage på det og eller som Anne siger blande meget lidt i.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Hvad er det for noget vådfoder du giver? Ildere bør ikke have vådfoder...