Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kyllinge vinger/lår

Startet af katja74, 20. Februar 2011, kl. 14:45

katja74

Mine guldklumper får råt 1-2 x dagligt... når de får kylling, klipper jeg dem ud i mundrette bidder... ja ja man er vel forkælet   ;)

villle jeg egentlig ikke lige så godt, kunne stikke dem en HEL vinge eller et HELT underlår, så de selv kvaser ben og brusk??
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

jeg vil sige det er bedre at give dem større stykker, især hvis der er knogler i. Hvis de selv skal tygge sig igennem det så knuser de knoglerne meget bedre og så er der ikke så stior risiko for at de får slugt for store stykker nogler der så laver ballade.

katja74

Citat fra: Anne Dato 20. Februar 2011, kl. 15:08
jeg vil sige det er bedre at give dem større stykker, især hvis der er knogler i. Hvis de selv skal tygge sig igennem det så knuser de knoglerne meget bedre og så er der ikke så stior risiko for at de får slugt for store stykker nogler der så laver ballade.

Så du ville bare give dem hver en vinge??

Anne

jeps. De får af og til andevinger, og dem deler jeg i flere stykker. Altså der hvor leddet deler det naturligt, og også på langs fordi de er 2 knogler i hvert led. Men jeg skærer ikke knoglerne over. Kyllingevinger kan du bare give hele, eller måske dele i 2, men jeg giver helst større, og gerne aflange stykker, som de lader til at have nemmest ved at håndtere.

Eliza

Jeg klipper hele kyllingeskrov ud til mine men stykkerne er aldrig mindre end en kyllingevinge. Det er der to grunde til 1. de skal selv tænke lidt for at finde ud af hvordan det skal spises 2. de får ikke slugt knoglestykker som egentlig er for store.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

det er meget bedre du giver dem kød de skal tygge i :) end mundrette bidder :) det er bedre for tænderne og hjernen :P  desuden er der større fare for de sluger og får kød galt i halsen når de får det skåret ud.

Jeg giver hele kyllingevinger, og dem fra petfoods er temmeligt store. Får de lår skærer jeg lidt af kødet af, fordi jeg synes der er alt for meget rent magert kød, i forhold til det fedt, ben og brusk jeg også synes de skal have. :)

katja74

Tusind tak for svarene... gør jo det hele lidt nemmer nu  ;)