Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Spørgsmål til ilder/fritte ejere!?

Startet af TheRats, 23. Februar 2011, kl. 18:41

Stubba

Citat fra: Wolter Dato 23. Februar 2011, kl. 22:51
KOM UD OG SE - KOM UD OG SPØRG


...
Ej sorry!! xD De fleste har allerede svarret, så det er ikke nødvendigt at svarre på det hele! òwo
Jeg synes at du skal læse rigtig meget om ilder, og besøge en masse med ilder! Snak med dine forældre om det!
De er jo værrer end hunde hvalpe! Og du vil blive overrasket over hvor stærke deres tænder er! (jeg har dog kun oplevet en lille smule, har jeg fået af vide ;) )

Det er ikke for at gøre dig bange for ilder overhovedet! De er rigtig søde! og nogle utrolige kælebasser! <3 Og så er de bare så nuttet!! >w<
MEN enhver ny ilder i et hjem vil bide for at finde ud af hvem der bestemmer! ò.ó

Du skal bare vide at det er sværrer at passe ilder end det ser ud til! Hvis du vil have et dyr at putte med, køb en kat eller hund! :)
Eller endnu bedre end kanin!  :fnis: oh! Eller måske et marsvin!  :fnis:

Men ihvertfald! Kom ud og se!  :dans:

Kælebasser? :P .. Mine hader at kæle .. :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Jeg vil også sige at "kælebasser" er stærkt overdrevet... der findes da ildere der vil kæle, men det er de færreste... De fleste har for meget krudt i røven og vil hellere lege... Jeg har haft 5½ ilder (havde en ilder sammen med en veninde) og ingen af dem var kælebasser... de kunne blive så trætte til træf, at de gik kold i mine arme, men det var ikke som sådan noget de selv valgte!

Men når dine forældre har den holdning til ildere, så er det bare endnu vigtigere at du tager dine forældre med ud og besøger nogle ildere... Dine forældre forsøger at passe på dig, og det forstår jeg godt (hvis du bliver bange for ilderen, fordi den bider, så er det dem der står med ansvaret). Så derfor skal du heller ikke have en ilder før både du og dine forældre er indforstået med hvad I går ind til... Du er kun 11 og det kan ikke undgåes at dine forældre også vil få med ilderen at gøre! (hvis du gerne vil overnatte ved en veninde, bliver dine forældre nødt til at tage ilderen ud og fodre den osv). Hvis ikke de vil være med til at have ansvaret for den, så vil jeg mene at du er for ung.
Vi har bare så ofte set ildere der kommer i klemme mellem et barn/hjemmeboende ung og forældrene. Enten fordi den bider eller fordi forældrene alligevel ikke er forberedt på lugten...og det bliver altid ilderen der er taberen...

Wolter

Stubba - Så kom og kæl med de to drenge jeg har her hjemme :P :D  :fnis:

Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

cibatuchsi

Citat fra: TheRats Dato 24. Februar 2011, kl. 06:48
Hej
Tak alllesammen :-)
Mine forældre siger at de bider af H t ellers måtte jeg gerne få en :-)
Men jeg kan ikke få forklaret dem at de skal bidetrænes..
Men jeg tror jeg tager ud til en opdrætter eller ilder ejer snart :-)
det er langt fra alle ildere der bider. i den tid vi har haft ildere, og efter som vi også avler har vi haft mange ildere imellem vores hænder og jader er jeg kun blevet bidt en eneste gang, og det kom lige så meget bagpå mig som det gjorde på ilderen, og det var ikke et ordenligt bid, blot to små huller i huden (lige i min elskovsdelle...gg).
vi har 3 børn herhjemme og de to store af dem (9 og 5 år) går rundt blandt dem og er heller ikke blevet bidt. dog nappet men det vil jeg langt fra tælle som et bid... hehe
syntes du skal spøge dine forældrer om ikke de vil med ud og se på nogen ildere, for det er da surt de render rundt med den indstilling at de bider af h til.... 
self er der nogen der bider, men igen det er langt fra alle

Namilla

Citat fra: Wolter Dato 24. Februar 2011, kl. 12:17
Stubba - Så kom og kæl med de to drenge jeg har her hjemme :P :D  :fnis:



Du har da lige selv skrevet i en anden tråd, at den ene af dem bider...

Wolter

Namilla - Men jeg skrev også at han er kælen.. :P (min storebror sad med ham i en time uden problemer)
Selvfølgelige bider han, man skal bare holde nallere fra hans mund, ellers er han utrolig dejlig!  :dans:
Det går nok over når han ikke er brunstig længer.. ;)

Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Minority ferrets

Citat fra: Namilla Dato 24. Februar 2011, kl. 11:19
Jeg vil også sige at "kælebasser" er stærkt overdrevet... der findes da ildere der vil kæle, men det er de færreste... De fleste har for meget krudt i røven og vil hellere lege... Jeg har haft 5½ ilder (havde en ilder sammen med en veninde) og ingen af dem var kælebasser... de kunne blive så trætte til træf, at de gik kold i mine arme, men det var ikke som sådan noget de selv valgte!

Wow du har været "uheldig" så... Eller også er jeg bare VILDT heldig med mine 5 basser... her er det kun Bella som ikke gider bruge min. 30 minutter om dagen på at ligge ved mig og putte... har sågar 2 som sover i sengen noget af tiden om natten...
Men det kan jo selvfølgelig også være den måde man har dyrene på der gør forskellen :) Mine er faktisk putte/kæletrolde :D
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

AnneME

timon vil gerne nusses i søvn, når han er HELT brugt op, men eller ikke før :)

Barky

Ikke for noget Namilla - men bare fordi at dine ildere ikke var kælne, så betyder det ikke at alle ildere ikke er kælne... Du har skrevet det til mange folk gennem tiden. Men vi er altså mange som har kælne ildere som elsker at blive nusset hjemme ved os. Så det passer ikke...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Line

Jeg har da en som tit kommer og lige skal have en hånd kørt gennem pelsen, og hun kan tit overtales til at ligge en del tid uden hun er synderlig træt. Hun kan virkelig godt lide bare at blive rørt ved, og jeg kan love for at hun gør en opmærksom på hvis hun synes det er for lang tid siden sidst. Kan godt være at den største del af ilderne ikke er sådan, men jeg synes altså jeg ser flere og flere som jeg vil betegne som kælne i forhold til hvad vi siger om ilderens opførsel.

lille_jill

Man skal bare tabe dem som små, så de får en mild hjerneskade. Så skal de nok ligge stille.

mette11

Mallow er virkelig kælen!!! Hun er ikke bare en man kan nusse med når hun sover, men hun kommer op til os og vil kæles med!! Især hos sin elskede Jonas...hun kan ligge i timevis og bare blive kælet med uden at sove!! Så kælne ildere findes...også selvom de er hybrider og hyperaktive resten af tiden og desuden ret småtossede!!!
Sigi gider godt kæle nogen gange...ikke altid og ikke hver dag, men nogen gange vil hun godt lige snakke lidt og kæles lidt. Tit ikke ret lang tid, men andre gange falder hun i søvn når hun bliver nusset.

Jeg har også haft en som virkelig ikke gad blive kælet med og som heller ikke ville ligge hos og og sove. Det var først da han var gammel og syg at han fandt sig i sådan noget pjat!!

Min erfaring er at de fleste ildere kun gider kæle i et begrenset omfang når det passer dem, eller når de er trætte. Men alle ildere er forskellige og nogen elsker virkelig at blive kælet med.

TheRats

Alså vi har katte i hele huset undtagen på mit værelse fordi der er rotterne, men min mor og har tør ikke lade en ilder stå i et bur i stuen alene vis kattene nu gør noget.. Men jeg har måske lidt planer om at købe en ilder eller 2 når mine rotter ikke er her mere. Da de har et Furet Tower

lille_jill

^nu er ildere jo ikke burdyr som sådan, så at du har et bur er nok det absolut mindste problem at tænke på i forhold til anskaffelse.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: TheRats Dato 25. Februar 2011, kl. 06:37
Alså vi har katte i hele huset undtagen på mit værelse fordi der er rotterne, men min mor og har tør ikke lade en ilder stå i et bur i stuen alene vis kattene nu gør noget.. Men jeg har måske lidt planer om at købe en ilder eller 2 når mine rotter ikke er her mere. Da de har et Furet Tower

plus at det ligeså vel kan være ilderen der kan skade katten som omvedt... Altså i værste tilfælde..