Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvad må man?

Startet af MulleMille, 26. Februar 2011, kl. 21:44

MulleMille

Ved ikke helt hvordan man skal stille det her spørgsmål men prøver, så håber på tilgivelse hvis i misforstår mig :)
Hvornår går grænsen for om man skal sige noget om andres ilderhold?
Er der noget bestemt der gør at i siger noget eller advare andre folk?
Hvad med samvittigheden? Nogen af jer der enten har sagt noget og haft det skidt med det bagefter eller omvendt, ikke sagt noget og haft det skidt med det?

Line

Jeg synes til enhver tid at man bør konfrontere vedkommende med det privat frem for at lægge det ud offentligt.
Måske er det nogle ting personen siger eller gør der får vedkommende til at fremstå uhændsigtsmæssigt, eller måske er det nogle ting omkring dyrene. Men Synes ærlig talt ikke man kan tillade sig at hænge folk ud på et offentligt forum.

Men jeg tror også at jeg ville tale med nogle af mine nære om det hvis jeg kom i en sådan situation. Det kan jo godt være mig der har opfattet nogle ting helt åndssvagt, og så er det rart med en second opinion inden men går til vedkommende.
Men under alle omstændigheder, så skal man altid være utrolig opmærksom på hvordan man siger ting. Nogle gange skal der jo ikke rigtig noget til før andre farer op hvis man rammer et ømt punkt. Og dyrene er jo et ømt punkt for os alle.

Cille

Privat advare folk hinanden, og ganske få gange er det skete offentligt (du kan læse mange ting mellem linjerne, hvis ellers man har været her et stykke tid)....hvis man skriver Vejle, så ved de fleste godt hvem man advare imod der ...de fleste er vist ret enige i at der der er en person man skal holde sig laaaaaaaaaaaaangt væk fra.
Men altså folk advarer hinanden, og nogen gange har folk også rettet sig.

Men det kommer også helt an på hvad det drejer sig om

MulleMille

Sad og læste lidt gamle indlæg idag, og nogle af dem føler jeg at man er lidt hårde mod hinanden og andre kan jeg godt fornemme det der med noget mellem linierne :)
Men det er lidt svært som ny når man ikke er helt inde i det. Og så tænkte jeg lidt på om der var nogen herinde som var "speciel" god at gå til, både for at lufte bekymringer eller måske søge efter gode råd om nogle af de ilder der er til salg og kommer til salg :)

Line

Cille - jeg tror også det har noget at gøre med at hvis der virkelig sidder nogen der har gang i noget mindre godt i forhold til deres dyr, så har man jo selvfølelig ikke lyst til at få sine hvalpe der hen. Alle ønsker jo at deres dyr får det bedste liv.

Mulle - Vil give dig ret i at bølgerne godt kan gå højt her inde, og tonen ofte godt kan blive hård. Sådan er det jo når vi sidder mange mennesker der alle har en mening om hvad der er det bedste for dyrene. Vi kan jo desværre ikke alle sammen være enige. Jeg ved ikke om der er nogen der er bedre at gå til end andre. Tror bare at når man har været her lidt tid så finder man automatisk ud af hvem man svinger bedre med end andre, og så er det jo selvfølgelig dem man kommer til at tale mere med end andre. Men kan sagtens se at det kan være lidt svært som ny at komme ind i det hele. :)

Cille

Citat fra: MulleMille Dato 26. Februar 2011, kl. 22:04

Sad og læste lidt gamle indlæg idag, og nogle af dem føler jeg at man er lidt hårde mod hinanden og andre kan jeg godt fornemme det der med noget mellem linierne :)
Men det er lidt svært som ny når man ikke er helt inde i det. Og så tænkte jeg lidt på om der var nogen herinde som var "speciel" god at gå til, både for at lufte bekymringer eller måske søge efter gode råd om nogle af de ilder der er til salg og kommer til salg :)

Det bedste er at finde nogen du svinger med.
For her er altså lidt jyde,sjællander,øboer krig indimellem.
Folk herinde hænger sammen i kliker/grupper, med dem man har det bedste med...måske har samme ideer osv.
Så det bedste er folk selv finder de folk de synes om....det gør man jo så bedst ved at prøve sig frem.

Men i drøje/uretfærdige tider kan vi godt alle finde et sammenhold

Minority ferrets

Citat fra: Cille Dato 26. Februar 2011, kl. 21:59
Privat advare folk hinanden, og ganske få gange er det skete offentligt (du kan læse mange ting mellem linjerne, hvis ellers man har været her et stykke tid)....hvis man skriver Vejle, så ved de fleste godt hvem man advare imod der ...de fleste er vist ret enige i at der der er en person man skal holde sig laaaaaaaaaaaaangt væk fra.
Men altså folk advarer hinanden, og nogen gange har folk også rettet sig.

Men det kommer også helt an på hvad det drejer sig om

Vil lige pointere at det ikke er mig  :fnis:
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

lille_thor

der er mange her inde som har en mening om det man skriver, og ligger ikke ret meget skjul på deres holdninger, det er også fedt nok, synes jeg. Det er bare ikke særlig sjovt at være den der blir hakket ned på.
Der er også tigtig meget fnidder fnadder avlere imellem bla.a. det har man da hørt.
Som de andre siger, ja så står der menge ting om som fx i broktråden, kan der godt være nogen der brokker sig over nogle andre og så er der også stillet nogle tråde op om det man lige synes er for dårligt og skal lige høre andres mening. Tror det med samvitigheden  er forskelligt fra person til person. Nogen gange er det jo også godt at høre andres mening, fordi man føler man er lidt allene med det og vil vide om andre har det på samme måde eller har en anden mening.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Anne

Folk snakker jo privat,så dem der er i miljøet er godt klar over hvem hinanden ville advære imod.
Der er kun en jeg ville kontakte folk og advare imod, og det er fordi jeg faktisk føler det er tarveligt at lade være når man har den viden man har. Ellers er det jo tit småting man er uenige i, og så skriver jeg ikke min mening til folk med mindre jeg bliver spurgt.