Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Royal orange og snow black????

Startet af englefugl, 2. Marts 2011, kl. 12:33

englefugl

Ja jeg sad og kiggede for sjov skyld i en ilderbog og stødte på farverne der skulle hedde royal orange og snow black, de lyder rigtig flotte, men jeg har aldrig hørt om de farver eller set en ilder med en af de farver. Så ville bare høre om der er nogen der kender noget til det?  :D

Barky

Jeg kender til det i det omfang at hvis man sælger en ilder under de farvebetegnelser - så kan man tage mange flere penge for dem!!! For de er meget sjældne.. Faktisk så sjældne at jeg vil påstå at ikke een herinde fra nogensinde at set en..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Er det ikke en udenlandsk bog hvor farverne bare er skrevet direkte over uden at blive oversat?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Barky

Eller den berygtede: "Ilderen som kæledyr" som er SÅ fuld af fejl at det er til at krumme tæer over...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

englefugl

haha jo det er den berygtede ilderen som kæledyr haha  :lol: jeg lånte den bare for sjov, men ok, det er måske slet ikke farver som eksisterer så? Royal orange beskrives som at ilderen skulle have mørkeorange poter og hale, mens kroppen er lys orange og hovedet er helt hvidt med lyserød næse, lyder meget mærkeligt. og snow black skulle ilderen være helt hvid på kroppen med kulsorte ben, hale og maske samt mørk snude. De lyder virkelig flotte og usandsyndlige, så det var derfor jeg lige skulle høre, for har aldrig hørt eller set noget i nærheden af de farver. haha :)

AlisVolatPropiis

:lol: :lol: :lol: tak....du har for en gangs skyld formået at få mig til at grine over den bog....normalt har jeg mere lyst til at tude..men nu sidder jeg og tænker på afskyelige snemænd og loch ness uhyrer -og andre fabeldyr :lol:

Charlotte

Mørkorange og lysorange? Hvor længe har den han været viril?  :lol:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

royal orange er normalt i udlandet en der vil gå under vores pastel betegnelse. Det andet du beskriver lyder som det nogen kalder colorpoints, selv om de altid har haft lyse snuder dem jeg har set.

I danmark bruger vi en noget simplere farvestandard, heldigvis.

englefugl

haha minder det dig om fabeldyr :D ? nå men jeg er da glad for at jeg fik dig til at grine ;) men ok så det er måske bare oversat fra engelsk og beskrevet på en mærkelig måde så? :) øv, synes ellers at det lød som nogle rigtig flotte farver   :( hihi  :dans:

lille_thor

Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

FerretParadise

Citat fra: lille_thor Dato  4. Marts 2011, kl. 01:20
http://holisticferret.proboards.com/index.cgi?board=ferretpic&action=display&thread=5700
på denne sie er er en der er Royal orange
De ser da godt nok meget skraglet ud og med ekstremt dårlig pelskvalitet.
Hvad mon de vokser op på...  Sunde ser de ihvertfald ikke ud.  :(
Ann Hillerslev.

lille_thor

Det ved jeg ikke det vr en hjemme side jeg fandt da jeg søgte Royal orange ferret på google.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

englefugl

nå ja den passer da egentlig meget godt på beskrivelsen :) bortset fra at jeg synes den minder meget om pastel faktisk, så det er vel egentlig bare en variant af pastel? men de ser lidt skravlede ud ja :( men også søde har lyst til at tage dem med hjem og fede dem op ;)  <3

Namilla

De ligner ildere der er blevet vasket alt for meget... deres pels ser da helt tør og underlig ud!...

englefugl

ja det kunne du godt have ret i, sådan var min ene piges pels også da vi lige havde fået hende hjem, for hun var også blevet badet alt for meget :( men nu er hendes pels blevet meget blødere og finere :) <3