Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvordan er dine forældres forhold til dine ildere ?

Startet af lille_thor, 4. Marts 2011, kl. 12:03

Katrine

Min mor synes de er søde, dog stoler hun ikke 100 % på dem, ingen af dem bider mig, men af en eller anden grund napper loppen lidt min mor :)
Ildere: Loppen & Bamse

lille_jill

Min mor er lidt både og. Hun kan godt lide Chucky, men Amina syntes hun er for voldsom, fordi at hun er så teenage-dum. Chucky elsker også min mor - bare lidt for meget nogengange, for han vil meget gerne lege med hende (han gider sgu aldrig lege med mig), men han bider hende i tæerne for at vise hvor glad han er, og det er hun utryg ved. Så det er lidt en selvforstærkende cirkel. Men hun tager gerne ud og kigger når jeg er på udstilling og fortæller vidt og bredt om hendes "barnebarn" der har vundet mange præmier og er rigtigt flot :)

Min far hader dyr og har desuden ikke haft ordentligt kontakt med ham i 8-10 år. Men jeg ved at han ville syntes at de var afskyelige.

Lea

Generalt kan ingen i min familie lide lugten de mener de stinker langt væk og vil ikke have dem i deres bil eller hus.

Min ene storsøster har dog haft en ilder som desværre døde af alderdom, så hun har nu ikke så meget imod dem men synes ikke om viril lugten.
Min lillesøster er lidt bange for at blive bidt af dem og synes også at de lugter.
Dog kan min mor godt kommer og besøge mig uden at jeg skal lukke dyrene inden. men det kan min ældste søster ikke selvom jeg har prøvet at forklare hende gang på gang at de ikke bider hende men det er hun fuld bevidst om at de åbenbart gør.

"hvor jeg boede hjemme måtte jeg heller ikke have dem boende indendørs så mine forældre købte mig en campingvogn som jeg kunne have dem i. så det blev mere eller mindre mit værelse sov også tit derude"

Også har jeg fået lov til at overnatte en weekend hos min mormor og morfar men kun pga min ilder var meget meget syg da han var "indlagt" hos Alison i Ballerup, så efter jeg hentede ham overnattet jeg en dag mere hos dem og tog toget hjem næste morgen (formiddag/middag)

det er lugten og pga de har de tænder de har. :) det er jo så ekstremt farlige rovdyr som bider alt og alle og suger blod (eller noget, Trods man har tamme dyr som ikke bider haha) men ja tager det ikke så tungt jeg har mine dyr og de har deres . mine dyr er mine børn derfor kommer mine dyr i første række hos mig og hvis de ikke kan lide dem må de holde sig væk længere er den ikke. sådan har jeg det også med venner og veninder hvis de brokker sig så ryger de lige så hurtigt ud igen.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Peewit

Nu var jeg så "heldig" at min bror havde ilder før jeg selv fik en, hvilket også gjorde at mine forældre kendte til den slags dyr fra starten.
Hans første ilder var dog lidt af en bideilder i starten og det har gjort min mor har været meget utryg ved alle andre ildere siden.
De sidste par år er min mor dog blevet NÆSTEN glad for dem, eller i hvert fald Dobby. Hun synes de er rigtig sjove og er heller ikke bleg for lige at få dem op og kører, så de er helt syge efter at lege med hende, men når de så kommer hoppende og dansende efter hende så hviner hun og gør alt for at komme væk fra dem igen. Det er noget af det mest underholdende der findes.
Men da vi var hjemme i Julen endte det med at hun gerne ville holde dem og kæle for dem osv. det havde jeg aldrig troet skulle ske. :)

Min far er lidt ligeglad med dem. Han synes de er søde nok, de skal bare lade hans tæer være i fred og ellers opfører sig bare nogenlunde pænt så er han tilfreds.

Jeg har dog opdaget at når vi har dem med op til dem så går de begge og nusser meget om dem, og snakker med dem oav. når de står i deres fine feriebur, som mine forældre har købt til dem.
Faktisk er det kommet dertil, hvor vi ikke må have lov til at komme på besøg medmindre vi har totterne med. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Cille

Faktisk de fleste i min familie var ret sikker på jeg var pænt tosset da jeg fik den første.
Sådan nogen "grimme rovdyr" der ville dræbe en om natten, suge alt ens blod, flænse en..osv osv
De synes så stadig jeg pænt underlig at gå så meget op i dem... men de fleste har da accepteret det :fnis:

Min mor blev så faktisk ok glad for de første ilder jeg havde.
Hun havde da også en ungling, og kærligheden var gengældt...MEN så fik hun kræft og kemo.
så de ilder jeg havde på det tidspunkt kunne ikke li duften fra hende...vil tro det var derfor.
Hendes yngling skambed hende seriøs, lige på det sted hvor hun faktisk fik drop med kemo.
Herefter har hun i mange år, ikke haft mod til at have kontakt med dem....dog synes hun stadig de dejlige at se på.
De sidste 2 år er det så blevet meget bedre med kontakten, og hun ville nok også kunne passe dem hvis det var... men ville nok helst være fri :fnis:

Men bare det at familien respektere at man har den hobby er nu ok for mig... jeg skal også nok respektere at hvis de kigger forbi og ikke lige har lyst til at være i samme rum som ilderne...ja så lukker jeg da lige af for ilderne,så mine gæster kan få fred.
Men det nu ikke ret tit det sker....og dem der normalt kommer på visit er vant til det.
Også duften fra dem...de lugter anderledes og sådan er det, og alt efter ens rengøring efter dem, vil der være ok normal til meget stram ubehaglig duft fra dem :lol:
Så det jo også op til folk selv,hvor meget ens hjem skal stinke :fnis:

Line

Min mor omtaler mine ildere som hendes børnebørn når hun skal fortælle nogen noget  :lol: Hun skal altid lige nusse og hygge lidt. Hun vil smadder gerne passe dem. Eller det vil sige, hun holder virkelig af dem alle tre meget høj, men hun vil helst ikke røre ved Yéyé uden jeg har fa i hende. Hun blev ret skræmt over hende, ved at se hvor meget hun bed mig i starten.  :X
Men om hun kun er forbi 2sek skal hun altid lige have tid til at nusse børnebørnene, og hun bliver altid glad når jeg har dem med hjemme hos hende  <3

Shamua

Min far er den bedste far og han synes bare de er virkelig søde. Han slæbte også resten af min familie med da jeg vi (Mikka og jeg) var til vores første udstilling. Han støtter mig i mit valg om at jeg vil have ilder, og gav mig sågar penge til min sidste ilder, hjælper mig med deres dyrlægeregninger osv. Så det er lækkert. Han er lidt ligesom mig, bare rigtig glad for alle dyr :P

Min mor derimod kan KUN li katte, men når hun er her kan hun også godt klare ilderne, bare det kun er Mikka og Pepsi hun skal nusse med :P hah. Hun er lidt bange for Venus fordi hun bed hende første gang, og Macto præsenterede også en vild krigsleg for hende da han var hvalp, så ham er hun heller ikke vild med. Men de brokker sig ikke over jeg har dem, så de har vist et okay forhold til dem :love:

Her er et billede fra første gang min far så Mikka :D Billede siger vel egentlig alt :love:

Vh. Marianne

katja

min mor er død bange for ildere, og kan ikke klare lugten
min far mener de er bedre som pelse
min kæreste mener de kan blive et par gode sutsko

så ja her i min familie er der alså ingen der er vilde med ildere, og de fatter ikke hvad jeg vil med de stinkende dyr, som de selv siger, men jeg elsker mine dyr, og de bor her hos mig er en del af mig, og det må de bare akseptere

min kæreste vil dog til sommer bygge en stor volier til dem, måske fordi han så håber jeg ikke har dem inden for, men jaa så tager hen fejl, men de vil da sikket blive glade for en volier
ejer af 7 dejlige trolde,

NemoToft

Smiler. Mine sviger forældre vil hverken se eller rører en ilder, kyllinger. For vi må selvfølgelig gerne fodre svigerfars fisk, fugle og kat ( da de havde en kat), når de skulle på ferie.. Min mor og far vil gerne være en del at vores dyr's liv. Min mor passede 2 ildere, 2 katte og et stort akvarium, da vi for 4 år siden var 7 dage i egypten. hun sad flere timer hver dag i vores hus og legede med dyrerne. Og når min mor og far er på besøg hos os, så kravler far rundt på gulvet.  <3 <3 <3 <3

lille_thor

Jeg synes det er rart at se at jeg ikke er den eneste der ikke har problemer med forældre og deres holdning til ens dejlige ilder basse børn.  Men misunder lidt dem hvor forældrene er er holte vilde med dyren. Nu flytter jeg snart hjem til en veninde,  hendes mor er helt vild med mine ildere så det er jo bare fedt at det ikke blir et problem når hun kommer på besøg :)
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

katja74

Mine forældre er på ingen måde tilhængerer af mine dyr... de syns det er underligt og de lugter.
Men de accepterer sføli jeg har dem, og kommer gerne her hjem ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos