Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Når ildere er lige lovligt hjælpsomme

Startet af lille_jill, 13. Marts 2011, kl. 15:27

lille_jill

Står med et mindre problem, som måske er ret fjollet:

Når Chucky skal på bakken, så syntes Amina at det ultimative underholdning er at hjælpe ham i processen. Eftersom han jo sjældent er sådan helt vågen, så farer hun lige efter ham af gensynsglæde når han skal skide. Derfor kan Chucky ikke gøre det nødvendige i fred og i flere tilfælde må han gå til og fra bakken, nogengange flere gange, for at kunne være de 30 sekunder i fred. Når han sidder i bakken, så hopper Amina frem og tilbage, bider ham i hovedet og til tider forsøger hun endda at kravle nedenunder for at undersøge hvad han laver af spændende ting.
Jeg har ikke reageret på det ved at tage hende væk imens, for at tænkt at han må et tidspunkt måtte blive træt af hende og skælde ud. Men han er simpelthen så underdaning overfor hende, at hun kun får tæsk hvis han hopper ovenpå ham gentagne gange, når han sover. Troede desuden at Amina ville blive træt af at drille ham når han var på bakken.

Hvordan løser man det? Er det evt. bare en fase mens hun var hvalp og nu i løb?

KariN

Altså Nano kan også godt finde på at drille de to andre når de skal på bakken, jeg fjerner ham simpelthen imens, så de kan få lov at gøre hvad de skal i fred. For i begyndelsen betød det også at de sked udenfor bakken for at få lov at gøre det i fred for drillepinden, men efter at vi er begyndt at tage ham væk når han driller, så er det som om at han ikke syns det er så sjovt at drille dem mere, så nu er hans drilleri faktisk blevet mindsket :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Namilla

Har du prøvet med en lukket bakke? Måske er det ikke så sjovt, hvis hun ikke kan se ham...

Charlotte

Har du overvejet at få en legekammerat til hende? Chucky fungerer jo åbenbart bedre som sovedyr end som legekammerat.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Hov, jeg kom lidt fra det igen :) Amina har pt. travlt med 117 ting, så tror måske at det med bakken går over når hun holder op med at være i løb + forstyrret teenager..
Men tak for budene :)

Charlotte: pt. har jeg ikke lige noget fast sted at bo, så det er ikke lige tid til en ilder mere. Bruger også meget tid på at finde den rigtige, fordi at jeg ikke vil have en hel masse dyr, når jeg skal opdrætte engang.
Chucky ER også begyndt at være mere aktiv. Man skal bare lige fastholde ham i det, fordi at han helst vil sove. Men når man får ham på benene, så kan han godt lege ilder :)

Dark Crystal Ferret

Vi har også flere der laver det nummer der når de andre er på bakke. Måske især tæverne for tiden. Når en går på bakke skal de andre med og stå med knolden helt inde under og følge med i hvad der sker.
Bare ikke så smart da nogle af dem kræver bare LIDT privat liv og derfor sætter sig i et hjørne i stedet når de er blevet generet nok.
Vores løsning er bare at tage den ubudne gæst væk imens og slippe hende/ham løs når den anden er færdig på bakken. Det virker i langt de fleste tilfælde.
Men pt syndes jeg faktisk alle vores er utrolig gode til bakken, hvad de ellers ikke rigtig har været før. Selv Tjalfe finder i 85 % af tilfaldende bakken frem for et hjørne.
Så jo man kan lære en gammel "hund" nye kunster 8)
Sorry for OT :-$

Charlotte

Ja så er det jo ikke så smart at få endnu en ilder. Men jeg håber du finder en med ligeså meget krudt bagi som Amina når du engang kan få en mere.  :)

Og hvis ildere kan lide af narkolepsi (staves?) så må Chucky da helt klart lide af det med alt det han sover.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!