Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvem lufter sin ilder i en hundeskov?

Startet af SilverDragon, 17. Marts 2011, kl. 11:52

SilverDragon

Ja.. det spørgsmål kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Snakkede med en af mine hunde-venner til træning og fik at vide at hun havde mødt en ung pige i Thyregod hundeskov.
Pigen gik med noget i snor og det undrede min veninde som havde sine hunde løse.
Pludselig ser hun at det er en ilder og skynder sig at få sine hunde kaldt tilbage.
Hvad dælen tænker man på at gå tur med sin ilder i snor i en hundeskov?

Kan godt være at det er mig der er galt på den, hvad siger I?

Eliza

Fjols.. men selvfølgelig så går hundeejere også med deres hunde løs hvor det ikke er tilladt, selvom der er en hundeskov lige ved siden af.. idioter er der desværre mange af..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

jeg bor ved siden af en hundeskov, som selvfølgelig er indhegnet. Den ligger i et støtte parkområde, som altså IKKE er hundeskov, det er der bare ekstremt mange hundeejere der ikke har fattet. Jeg kunne aldrig drømme om at tage mine med ind i hundeskoven, men tror egenltig ikke forskellen ville være så stor da det er under 20% der har deres hunde i snor i det område  hvor man faktisk skal!

SilverDragon

Vi kan hurtigt blive enige om at der også er hunde mennesker som ikke overholder reglerne og lufter løse andre stedet.
Men spørgsmålet var nu hvad jeres holdning var til lige det eksempel?

Eliza

Som jeg også skrev så er nogle mennesker bare nogle fjolser, ligesom hundeejere ikke fatter de ikke skal gå det andet sted, kan der være ilderfolk der ikke fatter at man ikke går med en ilder i i en hundeskov, så synes nu nok jeg svarede på dit indlæg..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Line

Jeg bor ved Grøndalsparken, og der tager jeg da mine ildere med ned selvom det bliver brugt til hundeluftning. Jeg ser dog en tendens til at folk ikke forstår at det kun er nogle dele af parken hvor hundene må løbe frit, men det er nok fordi hver gang der bliver sat skilte om med at hunde skal være i snor, så bliver skiltene udsat for hærværk og mange gange fjernet  :X

Nu tager jeg så mine dyr op, ligegyldigt om vi møder en hund der render frit eller er i snor, og derfor gider jeg ikke hidse mig op og skælde folk ud over de har deres hund løs, når de jo ikke kan læse skiltene fordi de bliver fjernet  :X

Som hundeejer bør man dog tjekke hvor man må slippe sin hund løs og hvor man ikke må INDEN man beslutter sig for at gøre det.

stine

Det er jo egentlig et komplekst emne, idet der er sund fornuft, lovgivning og almindelig praksis, som ligger meget langt fra hinanden.

Mht fornuften: Nej jeg ville bestemt ikke gå med mine ildere i en hundeskov, eller andre arealer hvor hunde ofte luftes uden snor, det er alt for risikabelt. Men ifølge lovgivningen har alle ret til at være i en hundeskov og hundene skal holdes under kontrol som de skal alle andre steder også. Almindelig praksis er imidlertid at jungle-loven gælder i hundeskove og folk tager ingen hensyn til hinanden. Derfor kommer jeg heller ikke i hundeskove med min hund, da jeg ikke ønsker at han eller jeg selv skal forulempes af folks uopdragne kræ.

Anne

det er jo lidt svært at gå steder hvor der ikke er hunde uden snor. Alle de steder vi nogensinde har gået har vi mødt hunde uden snor. Jeg tager bare ilderne op så snart jeg ser en hund, uanset om der er snor på den eller ej. Jeg kender ingen hundeejere som jeg ikke kan lide og som jeg ikke har respekt for, men det virker til at majoriteten af dem jeg ikke kender mener at deres hund er højt hævet over alt andet i verden og opfører sig som sådan.