Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Fritter og babyer

Startet af katja74, 22. Marts 2011, kl. 11:52

katja74

.... mit biologiske ur tikker og tikker.... og har egentlig lyst til at få et barn mer   ;)

Da jeg kun har haft fritter inden jeg fik børn og nu mens mine er ret store (10 og 11 år).... tænker jeg lidt på, hvordan takler I det at have fritter og SMÅBØRN???

Jeg tænker på nappen og det at have det lille barn liggende.... da mine fritter er ude i lejligheden og KUN inde når vi sover/ikke er hjemme!

Og jeg ønsker ikke at gå på kompromis med deres frihed eller det at ville have et barn mer.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

AlisVolatPropiis

Et eller andet sted bliver du nok nød til at lave nogle kompromis :)

katja74

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 22. Marts 2011, kl. 12:01
Et eller andet sted bliver du nok nød til at lave nogle kompromis :)

det ved jeg godt...  ;)

Men kunne måske få nogle gode ideer fra andre *ss*

Line

Nu har jeg ikke lige børn, men tænker umiddelbart at man da kunne sætte en plade op ved en døråbning, sådan at dyrene kunne forhindres adgang til et rum når baby skal motionere på gulvet  :lol:

katja74

Citat fra: Line Dato 22. Marts 2011, kl. 12:08
Nu har jeg ikke lige børn, men tænker umiddelbart at man da kunne sætte en plade op ved en døråbning, sådan at dyrene kunne forhindres adgang til et rum når baby skal motionere på gulvet  :lol:

Var også en af ideerne.. har i forvejen låger foran diverse døråbninger her hjemme  ;)

AlisVolatPropiis

Det blir hårdt, og jeg ved en del ender med at fravælge ilderne -det er så svært at sælge et barn...:lol:

jeg tror egentlig det handler meget om ens personlige overskud, ens plads og tid :) -for dårlig samvittighed æder en op....

Det er ikke fair hverken for ildere, eller barn at have dem sammen mens de er små, ilderne vil være fristet over evne, og børn har det med at blive en smule bange for det der bette kræ der napper. -Desuden kan de skade hinanden :)

-så de skal være et godt stykke oppe i årene før det egentlig kan lade sig gøre at have dem i samme rum -og selv der kan man efter min mening ikke helt påtvinge barnet at synes om de små kræ...

Så det med at dele rum op er en god ting...på den måde kan begge få frirum fra hinanden og du slipper for en helvedes masse dårlig samvittighed *G* -så er det bare lige om du orker begge dele...men det er op til dit overskud :P

og det her er selvfølgelig bare mit syn...jeg hverken har eller skal have børn...men det ved vi jo alle gør folk til automatiske eksperter indenfor børneopdragelse ik? :P :P :P

katja74

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 22. Marts 2011, kl. 12:53
Det blir hårdt, og jeg ved en del ender med at fravælge ilderne -det er så svært at sælge et barn...:lol:

jeg tror egentlig det handler meget om ens personlige overskud, ens plads og tid :) -for dårlig samvittighed æder en op....

Det er ikke fair hverken for ildere, eller barn at have dem sammen mens de er små, ilderne vil være fristet over evne, og børn har det med at blive en smule bange for det der bette kræ der napper. -Desuden kan de skade hinanden :)

-så de skal være et godt stykke oppe i årene før det egentlig kan lade sig gøre at have dem i samme rum -og selv der kan man efter min mening ikke helt påtvinge barnet at synes om de små kræ...

Så det med at dele rum op er en god ting...på den måde kan begge få frirum fra hinanden og du slipper for en helvedes masse dårlig samvittighed *G* -så er det bare lige om du orker begge dele...men det er op til dit overskud :P

og det her er selvfølgelig bare mit syn...jeg hverken har eller skal have børn...men det ved vi jo alle gør folk til automatiske eksperter indenfor børneopdragelse ik? :P :P :P

jeg er heldigvis ikke bange for mit personlige overskud.... for er overbevist om at jeg finder det til alle!!  Jeg kender det med at børn ik skal påtvinges at kunne lide dem, min ældste søn syns absolut ikke det er det mest fantastiske dyr  :( men han accepterer dem dog (de har bare forment adgang til drengenes værelse, når han er hjemme)!!

Eliza

Jeg tror det mange gange handler om vilje, plads og hvordan ens ildere er.

Jeg har selv to som har kunne lege fint med at barn på 2 år under opsyn selvfølgelig, men så har jeg en og havde en mere som jeg aldrig ville lade et barn lege med/være sammen med. Ikke fordi de er onde men fordi de ikke egner sig til børn og ville blive stresset over dem.
Men det smarteste er jo nok at man gør sådan at de ikke kan komme i nærheden af hinanden og så vurdere og man kan overskue "to hold"  ;) :fnis:

Fx kan man få en vugge eller hvad man nu kalder det som hænger i loftet som barnet evt kunne ligge i som helt lille og så ku dyrene være ude imens..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Jeg synes ikke at det er når børnene er babyer det er et problem, det er da snarere når de bliver mobile at problemet opstår. Og når man først vender tilbage på arbejdsmarkedet og ens job så kræver den ekstra tid man havde til at kunne have begge ude på skift.

For så er det mange timer at ilderne skal være adskilt fra familien.

Men det er så bare min mening.

mette11

Nu er jeg netop hjemvendt fra hospitalet med et stk. nuttet baby og jeg har da stadig mine ildere. :P

Min plan er at ilderne får eget værelse (der arbejdes på højtryk på dette) og når baby sover, kan de jo rende frit i alle rummene evt. på nær soveværelset hvor hun sover. Jeg har planer om at hun skal have en vugge eller vi skal total sikre hendes kravlegård, så jeg har mulighed for at have dem i samme rum også. Vi har heldigvis et stort hus og ilderne har en stor udendørs løbegård, men desværre vil ilderne ikke kunne rende helt så frit mere som de har kunnet indtil nu.  :( Heldigvis sover babyer meget og eftersom jeg går hjemme det kommende år, så tror jeg ikke det bliver et problem. Jeg tror at Stephanie har helt ret i at problemet mere opstår når mor vender tilbage til arbejdet og dermed har begrænset tid.

Sølvsten

Citat fra: mette11 Dato 23. Marts 2011, kl. 14:05
Nu er jeg netop hjemvendt fra hospitalet med et stk. nuttet baby og jeg har da stadig mine ildere. :P

Min plan er at ilderne får eget værelse (der arbejdes på højtryk på dette) og når baby sover, kan de jo rende frit i alle rummene evt. på nær soveværelset hvor hun sover. Jeg har planer om at hun skal have en vugge eller vi skal total sikre hendes kravlegård, så jeg har mulighed for at have dem i samme rum også. Vi har heldigvis et stort hus og ilderne har en stor udendørs løbegård, men desværre vil ilderne ikke kunne rende helt så frit mere som de har kunnet indtil nu.  :( Heldigvis sover babyer meget og eftersom jeg går hjemme det kommende år, så tror jeg ikke det bliver et problem. Jeg tror at Stephanie har helt ret i at problemet mere opstår når mor vender tilbage til arbejdet og dermed har begrænset tid.

Hvad stort tillykke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

KariN

TILLYKKKEEEEEEEE Søde Mette!!!!!!!!!!!!!! og Jonas også selvfølgelig :lol:

Sorry for OT (Men et Tillykke er da på sin plads) :P :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Stooort tillykke Mette med jeres pige.   :) :dans: :)
Ann Hillerslev.

PiaLyng

Tillykke Mette :D!!

-Og Daisy herinde har også klaret sig fint med baby og ildere :)! Så det kan lade sig gøre.

Julie Stuhr

Tillykke :D

Og Mettes plan lyder som min, når jeg engang kommer hjem med baby.
Vi skal bare finde et hus først :)