Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

pris på fritter

Startet af katja74, 28. Marts 2011, kl. 17:02

katja74

Jeg får i morgen svar på om vi har fået rækkehus.... et ønske jeg har haft længe... desværre må vi ikke have så mange fritter med som vi har hjemme  :(

Så jeg ville blive nød til at skulle skille mig af med 2 af mine fantastiske dyr  :X

Men hvilken pris skal jeg sætte på dem, KUN for dyrene ??

Der er muligheder (har nemlig ik gjort op med mig selv hvilke 2)

1) 2 chippet, vaccineret og med implantat, begge fra opdrætter og begge 9 mdr gamle.

2) 1 chippet, vaccineret, med implantat og fra opdrætter 9 mdr gammel + 1 vaccineret, med implantat og fra dyrehandel 10 mdr. gammel

3) 2 vaccineret, med implantat 10 mdr gamle og fra dyrehandel

I mit valg af kommende ejer, er det min plan at være STÆRKT kritisk... og tillade mig at afvise ved mindstew tvivl om mine dyrs fremtidige trivsel, og det at de ALTID har gået sammen.. og derfor IK skal skilles ad.

Kan man lave en købskontrakt med div. klausuler ?? som f.eks. at de IKKE må skilles ad??
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

willum

Efter de er solgt er det ikke dine dyr længere. Forventer du at du kan styre deres fremtid selvom de ikke er dine?
Undskyld men det er lidt mærkeligt.

katja74

Citat fra: willum Dato 28. Marts 2011, kl. 17:36
Efter de er solgt er det ikke dine dyr længere. Forventer du at du kan styre deres fremtid selvom de ikke er dine?

Jamen tak for dit meget "positive og kontruktive" svar... men NEj jeg forventer ikke at kunne styrer noget, men jeg har absolut retten til, at gøre ALT jeg kan for de IKKE bliver skilt ad... og passer det mig, at lave den klausul.. tjaaaaa så gør jeg det!

Ud over det, at bliver det 2 af dem der er købt på kontrakt fra opdrætter, er der der nogle klausuler ved evt ny ejer, der skal igennem opdrætter... så man KAN godt være med til at "styrer" lidt hvad der sker med dyrene efter de er solgt!

Lige som en opdrætter til hver en tid, kan tillade sig at lave en kontrakt,.,.... f.eks.  til trods af, dyret skifter ejer. Det gør man trods alt fordi, man vil dyret det bedste... og en evt. køber der ikke ville lave sådan en kontrakt, kan jeg jo lade være at handle med ;)

Soelberg`s SUN ferret

jo selvfølgelig kan du lave en kontrakt med diverse klausuler. Hvis evt. ny køber ikke kan accepterer hvad der står i kontrakten ja så er det bare ikke dem der skal købe dine dyr.
Vi laver jo også kontrakter med diverse klausuler på,når vi som avlere sælger vores hvalpe.

katja74

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 28. Marts 2011, kl. 17:44
jo selvfølgelig kan du lave en kontrakt med diverse klausuler. Hvis evt. ny køber ikke kan accepterer hvad der står i kontrakten ja så er det bare ikke dem der skal købe dine dyr.
Vi laver jo også kontrakter med diverse klausuler på,når vi som avlere sælger vores hvalpe.

Præcis ;)

Men hvilken pris ville være rimelig ved de 2 muligheder?? Hvis du skulle sige det!

Charlotte

Hvis de er fra en opdrætter, er der så ikke kontrakt på dem i forvejen? Så er det måske lidt meget at en evt køber skal skrive under på 2 kontrakter?  :S 

Jeg forstår fuldt ud at du vil dem det bedste og du SKAL være kritisk når du vælger deres kommende ejer. Det kan tage lidt tid at få dem solgt, men det er langt bedre at have den ro indeni fordi man ved at man fandt den bedste. Når det så er skrevet, så skal du huske at ligesom der nu er sket ændringer i dit liv så du skal af med dem, så kan der jo også ske ændringer i en købers liv. Så det kan være svært at skulle opfylde en masse krav hele deres liv som man gerne ville da man købte dem (det skal ikke forstås negativt, men er bare noget du er nødt til at tænke over hvis du laver en kontrakt så kravene er reelle nok). Og laver du kontrakten, så husk at skriv hvad der sker hvis den ikke bliver overholdt (at du f.eks har første ret til at købe dyrene tilbage til halv pris) og vær parat til at du evt skal hive folk i retten (hvor sørgeligt det så end er). Hvis du ikke er det, så er det jo ret ligegyldigt med en kontrakt. Håber du forstår hvad jeg mener.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Barky

Jeg tror ikke at vi som sådan kan sætte en pris.. Men umiddelbart vil jeg sige for de to sammen.. 2500 kr, ellers 1500 stk, måske helt ned til 1000 stk. De er jo ikke hvalpe mere. Hvis de begge er vaccinerede og har implantater.

Nu skriver du at de er fra opdrætter.. Hvad siger opdrætter? Og hvad stod der i kontrakten som fulgte med, for hvis det f.eks var en af mine hvalpe, så skulle jeg skrive en omplacerings kontrakt med den nye køber, eller have ilderen tilbage.

Når dét så er sagt, så har jeg aldrig taget penge for nogen af de ildere jeg har måttet gå af med. Jeg har givet dem bort med hjertet til folk jeg stoler på.
På nær mine hvalpe, dem tog jeg penge for.. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Ang pris så kig hvad der er til salg nu og hvad de koster. Og husk at de ikke kun skal baseres på deres alder og implantat (som jo egentlig ikke er noget værd da de stadig skal snittes senere). Prisen skal også baseres på hvor bide- og bakketrænede de er. Selvfølgelig sker der uheld, men hvor tit sker det for dem du skal af med?  :)
LÆR DET!

willum

Citat fra: katja74 Dato 28. Marts 2011, kl. 17:40
Citat fra: willum Dato 28. Marts 2011, kl. 17:36

Jamen tak for dit meget "positive og kontruktive" svar... men NEj jeg forventer ikke at kunne styrer noget, men jeg har absolut retten til, at gøre ALT jeg kan for de IKKE bliver skilt ad... og passer det mig, at lave den klausul.. tjaaaaa så gør jeg det!

Ud over det, at bliver det 2 af dem der er købt på kontrakt fra opdrætter, er der der nogle klausuler ved evt ny ejer, der skal igennem opdrætter... så man KAN godt være med til at "styrer" lidt hvad der sker med dyrene efter de er solgt!

Lige som en opdrætter til hver en tid, kan tillade sig at lave en kontrakt,.,.... f.eks.  til trods af, dyret skifter ejer. Det gør man trods alt fordi, man vil dyret det bedste... og en evt. køber der ikke ville lave sådan en kontrakt, kan jeg jo lade være at handle med ;)
Du læser ting imellem linjerne som ikke er der. Slap lidt af. Ren og skær simpelt spørgsmål. Igen, slap af.
Kan godt forstå du vil dem bedst, det vil alle for sine dyr.
Det hele lød bare meget mærkeligt for mig, for det lød som du ville have 100% kontrol.

katja74

jeg har kontakt til opdrætter... og igennem der er mit nummer formidlet vider til en evt ny køber. Ud over det er min veninde meget interesseret i dem (hun har en bror til dem jeg har fra opdrætter)!!

Mit spørgsmål var egentlig også for at få en idè om hvordan "man gør" i fritteverden mht vider salg, pris, klausul osv ;)

Mit PRIMÆRE mål er NATURLIGVIS, at de kommer til et godt hjem... frem for prisen. Men min holdning er også, at hvis man er villig til at betale for et dyr, har man ofte også en større interesse i dyret, og det ik bare er en hurtig fiks ide at få det!!  ;)

Bare strøtanker ;)

lille_jill

Jeg syntes at du skal finde gode hjem og så skide på prisen.
Du har ingen medbestemmelse over dyret når det er solgt, det ved jeg af bitter erfaring. Min gamle Pennywise blev videreformidlet gennem Katrine og køberen virkede fin. Det gik så hurtigt op i hat og briller og nu er det over 1 år siden vi har hørt fra/om Penny. Vi aner ikke om hun er død eller levende :(

Delle

Jeg vil ihvert fald gerne give dem et godt hjem her sammen med Delle.  <3 Og så er der jo også stadig mulighed for besøg og leg.. :)

Charlotte

Hvis det er din veninde der skal købe dem, så skal du da ikke tage noget særligt for dem. Det er jo din veninde og du ved de får det godt. Det må være det vigtigste.  :)
LÆR DET!

Amazing Ferret

Jeg synes tit folk går for meget op i penge når de skal af med dyrene. Ja man har brugt penge på vacciner, snitninger mm, men det synes jeg ikke skal være det afgørende når man skal finde nyt hjem

For mig er det helt klart mere tilfredsstillende for mig at mine dyr får et godt hjem end at jeg får penge ud af det

AlisVolatPropiis

Altså....jeg synes det er helt ok folk tager noget for deres dyr...at jeg ikke selv ville gøre det, det er en anden sag...men jeg skiller mig heller ikke af med mine børn nogensinde...dog skal det ikke ses som ikke værende ok, for det er det helt sikkert :) det er bare min personlige indstilling til mine dyr. :)

Jeg synes dog ikke man kan tillade sig at måle det i den dyrlæge hjælp man har givet SINE dyr....det er jo ikke en service man yder nye ejere, men noget man giver til sine dyr, for at de har det godt :) altså ens naturlige ansvar og for dyrets bedste...ikke noget der øger dyrets værdi...

Jeg synes du skal tage hvad du selv ønsker...selv ville jeg skide hul i penge hvis en veninde ville have dem :) fordi der ville jeg vide de fik det godt, men jeg ville måske -ikke at det nogensinde ville ske, tage en noget for det hvis det var en jeg ikke kendte, bare for at understrege vigtigheden af dyrene og kontrakten som du selv siger....evt kan du jo også sætte dem til salg til en højere pris, og sætte den væsentligt ned -hvis du føler personen er meget seriøs :)

-jeg synes ikke "brugte" ildere har så megen værdi.....selvom de har SÅ meget affektionsværdi....men hvis din veninde vil give to af dem et skide godt hjem....så havde jeg klart valgt den løsning :) og givet hende dem....mod hun underskrev kontrakten :)