Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

skam bider

Startet af katja74, 5. April 2011, kl. 18:47

katja74

.... min knapt 2 årige pige, Smukke... der normalt ellers er en stille dame, der ALDRIG bider... heller ikke i leg!

Er de sidste par uger begyndt, u provokeret at skam bide  :(

Hun er min søns, men går naturligvis sammen med mine 3 drenge, og hun bliver håndteret HVER dag, er ude HVER dag hele dagen (minus natten).

Havde nogle på besøg i forgårs med deres 3 dejlige fritter... og hun gik også lige på og hårdt på dem, ikke noget med lige at snuse eller lign, det var direkte i hovedet på dem.. en adfærd der heller ikke ligner hende  :(

Jeg ringer til dyrlægen i morgen, da Smukkes datter jo døde meget ung af en blødning i hjernen... så straks tænker jeg jo det værste  :(

Men.. har I andre tanker omkring hvad der eller kunne være årsagen??

Hun er gået ud af løb for 2½ uge siden, og fik implantat for ca 1 mdr. siden!!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

Jeg synes helt sikkert det er det rigtige at tage hende til dyrlægen!

katja74

Citat fra: Anne Dato  5. April 2011, kl. 18:48
Jeg synes helt sikkert det er det rigtige at tage hende til dyrlægen!

Det gør jeg også... kan først torsdag, men har sendt Lone en mail... ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

AlisVolatPropiis

Det kan altså også bare være forår? mine er også mere eller mindre defekte for tiden :) -de er bare glade aktive uregerlige og lader til at have glemt alt om tidligere opdragelse.

På samme måde kan de også blive frustrerede over ændringer -og pludselig at være ene tæve i flokken uden sine veninder kan sagtens være frustrerende for hende. Er der sket andre ændringer?

Derudover så kan hun jo sagtens være falsk drægtig nu...det passer nogenlunde tiden...hun er måske pludselig nået til tidspunktet hvor hun mener hun har hvalpe der skal beskyttes?

Anne

Ej men en ellers sød ilder begynder da ikke at skambide bare fordi det er forår. De kan måske nappe lidt, men der er jo forskel på legekådhed og så at gå direkte og aggressivt efter folk.

Men det kan jo så godt være en  meget stærk reaktion på hormonerne, de kan virkelig blive tossede af det.

Charlotte

Er det mennesker eller ildere hun bider?

Og det kan jo være fordi hun tror hun er ved at være drægtig pga implantatet. Og da der så kommer fremmede ildere ind på teritoriet.... Så skal det forsvares.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

katja74

Den eneste forandring er, at de 2 andre tøzer er flyttet.... men umiddelbart var hun ik knyttet specielt til dem, men mere til 2 af hannerne!! Da de 2 andre tøzer kørte lidt deres eget show *gg*

Det er fremmede fritter hun angriber (ingen af drengene)... og mennesker mine søns kammerat der er vant til at håndterer hende, og MIG... der håndterer hende hver dag og er den eneste der giver mad her hjemme!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Sølvsten

Det lyder godt nok underligt for Smukke er jo normalt en blid dame. Jeg håber virkeligt ikke der er noget alvorligt galt og vil krydse fingre for hende.

Eliza

Jeg tænker to ting.. Det ene er at det sagtens kan være hun er falsk drægtig og så kan en tæve altså godt blive ret sindsyg og gøre ting de ellers aldrig ville gøre. Er der noget legetøj evt en bamse hun er særlig glad for her for tiden?

Det andet kan være at hun har ondt og er syg. Det behøver ikke nødvendigvis være en hjerneblødning men måske noget der godt kunne gøres noget ved. Jeg ville nok få taget hende til dyrlægen, men jeg ville ikke accepterer at det "bare" skulle være en hjerneblødning med det samme, men få hende grundigt undersøgt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.