Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Er så stolt!

Startet af Dyrenørden, 9. April 2011, kl. 16:04

Dyrenørden

I onsdags kom der en bette ilder på besøg som jeg skal passe for en kammerat idioten har købt den på en krybdyr messe uden at overveje noget. Nå men var lidt nervøs ved ligepludseligt at skulle passe sådan en har aldrig haft ildere før men har dog læst om dem da jeg er ved at forberede mig på at få 2. Nå men videre det jeg er stolt af er at hun jo slet ikke var bakke trænet da jeg fik hende onsdag så torsdag købte jeg en bakke og katte grus lagde en af hendes pøller i og har siden rost og ladet hende komme ud og lege hver gang jeg ser hun laver i bakken og utroligt nok har hun kun brugt bakken siden! Hun er så dygtig og må indrømme jeg er ret stolt af hende og mig selv jeg har aldrig bakketrænet et dyr før :) Nu ser det også ud som om jeg kan beholde hende hvilket jeg krydser fingre for da hun har knyttet sig til mig allerede. Jeg skal have vaccineret hende i den kommende uge men kan forstå på folk herinde at de ildere på den messe kommer fra et uheldigt sted. Så hvad ville i få tjekket en ilder for ved dyrlægen?

Mvh. Trine

Barky

Tillykke med bakketræningen!

Jeg ville nok få sådan en bette sag tjekket for øremider. Det er ret let at behandle, og ildere får øremider som vi andre får forkølelser (desværre). ;)
Og nok få tjekket hendes tænder også. Er hun ved at skifte tænder er hun en meget lille hvalp. 6-7 uger gammel.

Og det er måske bedst at vente til hun er over 10 uger før du vaccinerer hende medmindre at du vil vaccinerer hende 2 gange.
Med vaccinen som skal bruges til ildere (Febrivac Dist.) kan man nøjes med at vaccinere 1 gang hvis hvalpen er 10 uger eller derover.
Vaccinerer man dem før, skal man gøre det igen efter nogen uger.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

kan øremiderne smitte til hund? Vil helst vaccinere hende nu og så en gang mere da hun bor sammen med hunde og jo nok ikke kommer fra et godt sted

Barky

Ja det kan de sagtens...

Jeg behandler også mine katte hvis mine ildere får øremider..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

okay øv så må hundene også få en tur så for hun klør sig ret ofte i ørene så hun har helt sikkert øremider

Eliza

Jeg ville nok først sørge for det var en ilderkyndig dyrlæge. Der findes rigtig mange dyrlæger der selv siger de har forstand på ildere men det er langt fra sandt. Så du må høre andre om den dyrlæge er en man kan bruge.

Så ville jeg få lavet et ordentligt sundhedstjek og få tjekket for øremider som Barky skriver og tjekket tænder. Selvom du får lavet det tjek så er det jo ikke ensbetydende med at der ikke kan være noget andet der skjuler sig, men så har du gjort hvad du kunne. Du kan selvfølgelig og skanne og alverdens ting, men det ved jeg ikke om er så nødvendigt lige nu.

Jeg ville helt klart vente med at vaccinere når du kun har hende, for så slipper du for at gøre det flere gange. Jeg ville nok vendte til hun var omkring 11 uger, da jeg ikke helt stoler på at hun virkelig er 8 uger ud fra det sted hun kommer fra. Jeg mener ikke det er den samme slags hvalpesyge som hunde kan have som du vaccinere for.

Dejligt det allerede lykkes med bakketræningen.

Jeg kan kun anbefale dig at have hende ude hele tiden og ikke sætte hende i bur, hvis det er muligt og ellers kan det jo oftest gøres muligt med lidt opfindsomhed, da min erfaring er at dyrene har meget bedre af det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Jeg bor tilfældigvis i en by hvor dyrlægen er rigtig dygtig kan jeg læse mig til flere ilder folk har anbefalet ham. Ryan fra Galten dyreklinik? Jeg har hende ude 4-6 timer om dagen kan ikke have hende ude hele tiden da den ene hund har noget jagt instinkt i sig og p.t ligner en der gerne vil æde hende han er dog så kujon agtig at jeg håber han acceptere hende når hun bliver større hvis hun bliver min

Eliza

Det lyder ikke godt med den hund.. er der ikke et rum den ikke kan komme i som hun evt kunne være. 4-6 timer er min den tid hun skal have lov til at være ude. Man skal huske ildere ikke er burdyr, men det samme som en hund og kat og dem ville man heller ikke sætte i bur så mange timer om dagen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Nej det er der ikke. Virker p.t heller ikke som om det er noget hun har behov for hun sover den resterende tid og når hun er træt går hun selv ind i buret og ligger sig til at sove. Men håber på hun med tiden vil kunne enes med min hund hvis hun jo altså bliver min ellers så bor jeg faktisk stadig hjemme  :-$ Og håber på snart at kunne flytte sammen med kæresten så er det problem løst for hunden bliver ved mine forældre :)

Anne

mht tænder, så hentede jeg en 8 ugers hvalp sidste år som stadig var sidst i tandskifte, så de kan godt være det selv om de er ældre end 6-7 uger.