Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Foredrag. Forslag ?

Startet af KittAnderson, 10. April 2011, kl. 21:52

KittAnderson

Som nogle af jer ved skal jeg holde foredrag om ilderen som kæledyr i den lokale funpark gennem sommeren.
Oplægget skal være mellem 30 min til 50 min. Publikum vil være børn med deres forældre, men jeg vil henvende mig til børnene.

De skal selvfølgelig have lov at holde og røre, men hvad skal jeg fortælle om ilderen ?
Jeg har selvfølgelig de basale ting med, som hvad de spiser og at de kan bide, men er er nogle der kan tænke ud over horisonten ? :)
Kom meget gerne med nogle forslag til hvad jeg kunne have med :)!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Stubba

Citat fra: KittAnderson Dato 10. April 2011, kl. 21:52
Som nogle af jer ved skal jeg holde foredrag om ilderen som kæledyr i den lokale funpark gennem sommeren.
Oplægget skal være mellem 30 min til 50 min. Publikum vil være børn med deres forældre, men jeg vil henvende mig til børnene.

De skal selvfølgelig have lov at holde og røre, men hvad skal jeg fortælle om ilderen ?
Jeg har selvfølgelig de basale ting med, som hvad de spiser og at de kan bide, men er er nogle der kan tænke ud over horisonten ? :)
Kom meget gerne med nogle forslag til hvad jeg kunne have med :)!

Sjove historier er altid gode til at fange børnenes interesse :) .. Så hvis du har noget sjovt at sige om dem, er det et plus :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

SilverDragon

Når du skal henvende dig både til forældre og børn, vil det være en god ide at både have lidt sjove historie, fakta og viden med i foredraget.
Det lyder rigtig godt med at man kan bruge børns nysgerrighed ved at røre og lugte. Forældre vil gerne vide mere praktiske ting, som hvor meget koster de at have, hvor længe lever de? Er de farlige? osv.

Anne

Jeg tror også det kunne være en rigtig god idé at iddrage børnene f.eks. "Er der nogen der kan gætte hvad en ilder spiser?"

Shamua

Måske lidt om forskellen mellem en vild ilder og en tam husdyrs ilder?

Ja og så om hvordan man har ilder, og hvordan man indretter huset efter ilder.

De sædvanlige spørgsmål, bider de, er de ikke farlige, hvordan lever de i naturen, hvad spiser de, hvordan går de rundt i hjemmet, hvordan går de på toilet, skal de luftes ligesom en hund, kan de selv finde hjem igen. Måske ha dine ildere gående i en løbegård under foredraget, så de helt små børn har noget at kigge på mens de lidt større kan høre efter :)

Vh. Marianne

KittAnderson

Tak for råd alle sammen. De var nyttige :) Nogle der har flere ?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

KittAnderson

Er der btw nogle der har en løbegård jeg kunne låne ? Det ville gøre det lidt nemmere for mig.

Line

Hvis dine dyr kan nogle tricks kan du jo også vise dem i forhold til evt træning af dem :)

Shamua

Hvis det ikke lige er en dag med udstilling kan du godt låne min 8 panelers :) Jeg har dog ingen bund.

Vh. Marianne

KittAnderson

Det lyder perfekt ! :D Det er her den 21 :)