Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Paya ved dyrlæge første gang :)

Startet af Dyrenørden, 13. April 2011, kl. 22:46

Dyrenørden

Idag har Paya som jeg har valgt at kalde hende været ved dyrlæge første gang. Hun er sund og rask og har fået første vaccine som hun tog i stiv pote ikke et kvæk kom der fra hende så dyrlægen synes hun var rigtig dygtig og mente forøvrigt hun havde et rigtig godt sind :) Hun fik konstateret øremider og har derfor fået noget gel med hjem hun skal have i ørene en gang om ugen i 3 uger. Uhh. håber hun bliver min! Til jer der ikke kender historien her kommer den korte version: Ven køber spontant en ilder på krybdyr messe men har ingen steder at have hende så 5 dage efter kommer hun hjem til mig for at blive passet på ubestemt tid. Han er dybt uansvarlig og jeg har knyttet mig meget til hende og omvendt så er ved at overtale ham til hun bliver ved mig. Øv hvor knytter man sig hurtigt til sådan et kræ ;) Har fanget nogen gode billeder jeg gerne vil lægge ind i tråden men aner ikke hvordan så håber i vil hjælpe :)

Line

Hvad er det for noget du har fået til behandling af øremider?

Dyrenørden

Det noget der hedder Otimectin vet. Øregel til katte

Line

Der kan man bare se. Har ikke hørt om nogen der har brugt gel i ørerne før... Det mest brugt er Stronghold eller Advokate.

Dyrenørden

Jeg stoler jo bare på dyrlægen kender ikke til hvilke præperater der bruges. Men han skulle være rigtig god til ildere og er omtalt rundt omkring på nettet så stoler på det er godt nok :) Har lige læst indlægs sedlen og det er til øremider på katte så den må være god nok :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 13. April 2011, kl. 22:57
Det noget der hedder Otimectin vet. Øregel til katte

Det kan du roligt bruge!
Har selv brugt det og det VIRKER! Har nævnt det en del gange her på forummet når der har været øremidesnak da jeg sys det virker mindre "giftigt", det er langt billigere og så er det første gang jeg har prøvet noget der har virker efter første behandling!

Dyrenørden

Team uniqe: Okay det var dejligt at høre. synes også allerede det har hjulpet hun klør sig ikke så meget :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 13. April 2011, kl. 23:35
Team uniqe: Okay det var dejligt at høre. synes også allerede det har hjulpet hun klør sig ikke så meget :)

Dejligt. Det kan være det lindre lidt. Sys nu godt nok mine de kløer sig mere den dag de får det men det kan jo være forskelligt hvad man obsaverer!

Du skal huske og vaske ALLE hendes tæpper, køjer osv. Altså alt hvad hun ligger i og har haft kontakt med!  Eller kan du rcikerer at der sidder æg i dem som klækker og så flytter ind i hendes ører igen!

Anne

jeg tror det er det dolly bruger også. jeg kan ikek huskje navnet, men det er sådan noget gele man komemr ind i øret gennem sådan en dims der er med til det. Det virker både nemt og effektivt.

Dyrenørden

Anne: Ja det lyder rigtigt :)

Ikke nogen der kan hjælpe med hvordan jeg lægger billeder ind i tråden?

Anne

du skal først lægge billederne op på nettet, f.eks. photobucket.com og bagefter herind

Line

smart så blev jeg lige det klogere :D

Eliza

Så skal de andre der har købt ildere på den messe jo så lige huske at deres ilder højst sandsynlig også har øremider.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Anne: Lyder indviklet men prøver lige :)