Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Jeg må prale lidt af mit udebur :)

Startet af Snilder, 25. April 2011, kl. 22:03

Snilder

Så fik jeg brugt påskeferien til at lave et udebur til Valeri og Mufassa. Jeg vil lige sige at jeg aldrig har haft en skruemaskine i hånden, eller savet med kapsav, eller brugt en stiftepistol - så meget skulle læres.

https://picasaweb.google.com/103571351680451037919/Ilderne?authkey=Gv1sRgCIWh8fGdiqn_ew&feat=directlink

Det er ikke vanvittig stort, men de hygger sig helt vildt i det. Det var lidt af nød jeg lavede buret, da ilderne går i vores to stuer - vi har ikke andre steder der er ildersikrede (og vi vil jo også gerne være sammen med dem så meget som muligt). Men så kom varmen jo - og vi kunne ikke åbne dørene ud til terrassen (uden at ilderne skulle i deres indebur). Det synes jeg bare ikke var ok - men min mand har alt for mange projekter (fx ny fliseterrasse med drivhus) - så ham kunne jeg ikke rigtig få til at bygge - og så måtte jeg jo igang selv.

Jeg synes det er blevet meget godt - det er meningen at bunden senere skal ha hønsenet i - og så skal det ud og stå i haven, men faktisk er rart at være så tæt på dem, når vi selv render rundt på teressen - så måske bliver det bare stående.
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

AlisVolatPropiis

det er virkelig flot.. :D du skal bare lige -og jeg føler mig som en røv for at sige det, men hønsenet kan de bide sig igennem -det eneste der er sikkert er minknet :/

Men skide flot :D

lille_thor

Hvor ser det bare fint og hyggeligt ud. 
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Barky

Jeg synes at det er rigtig flot lavet, især med din erfaring taget i betragtning. *G*
Jeg havde heller aldrig været særlig handy da jeg byggede mit udebur.

Dog er jeg enig med Trine i at hønsenet ikke er specielt ildervenligt.. De kan bide sig igennem det. Minktråd er det sikreste, men jeg havde alm voliere net på mit bur og der kunne mine ildere ikke tygge sig igennem det. Hønsenet ville jeg bare IK stole på, man har jo hørt utallige historier om mår og ilder som er havnet i en hønsegård via gennembidt hønsenet...

Men det ser heldigvis ud til at være rimelig nemt at udskifte på det bur du har bygget! :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Malene

Det ser godt ud! Jeg elsker at det er sort, i stedet for de "grimme" træfarvede løbegårde folk normalt har :D
Selvfølgelig er det bedre med noget større, men jeg tvivler på at dine ildere vil klage. Så længe de kan komme udenfor og opleve en masse nye lugte og har skygge, så er de sikkert glade :D

Men ja, jeg er enig med de andre. Jeg ville ikke bruge hønsenet. Hvis du sidder lige ved siden af og holder øje, så er det jo fint nok. Men når du alligevel vil sætte net i bunden, så ville jeg nu vælge at skifte det hele ud med volierenet/minktråd, så du kan lave noget andet, uden at skulle holde øje med dem hele tiden :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Snilder

tak for roserne - vidste slet ikke det med hønsenettet - men jeg vil helt sikkert udskifte det snart, sådan er det når man er ny i ilderverdenen.

Indtil nu har jeg været på terrassen hele tiden mens de har været i buret, og de har ikke bidt i nettet en eneste gang, så indtil nu er det gået fin, men igen, jeg vil helt sikkert udskifte, eller sætte et minknet udenpå snart.

Sølvsten

Bamse

Det ser rigtig fint ud.. Det er så dejligt at have dyrene med sig, når man er ude  :ja:

I Bauhaus kan du købe en rulle volierenet, som er 1m bred og 10 m lang, så det burde vel være rigeligt til en bund også - sådan en rulle koster omkring 249kr (5m koster 169kr)
http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_170111-DK.htm#/13/

Snilder

Citat fra: tykkeBamse Dato 26. April 2011, kl. 08:31
Det ser rigtig fint ud.. Det er så dejligt at have dyrene med sig, når man er ude  :ja:

I Bauhaus kan du købe en rulle volierenet, som er 1m bred og 10 m lang, så det burde vel være rigeligt til en bund også - sådan en rulle koster omkring 249kr (5m koster 169kr)
http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_170111-DK.htm#/13/

Tak skal du ha :) og tak for linket, jeg vil ta i bauhaus snarrest muligt. Mærkeligt med den pris, jeg så nemlig på voliernet derhenne, men det kostede 599,- for 10 meter da jeg var der i påsken,  men jeg havde ikke set kataloget, så nu spør jeg bare en af medarbejderne istedet.

mette11

Husk på at volierenet kommer i mange trådtykkelser!!  ;) Det fra Bauhaus er ikke ret kraftigt (det var det i hvert fald ikke dengang jeg byggede voliere - jeg var ude og kigge på det, men fandt det for tyndt og søgte derfor videre)

http://dyreriget.dk/bure-volierer-huse-21/hegn-net-stolper-144/
Der har de noget dejligt tykt volierenet som kan holde til bid osv. Jeg har selv købt mit der og det er desværre ikke helt billigt når man vil have det kraftige, men det er det værd, så man ikke skal spekulere på om der sker noget!  ;) Jeg kan ikke huske hvad mit hed, men jeg valgte det kraftigste de havde dengang.

Eliza

Den ser fin ud  :)

Husk at det også skal være galvaniseret så det kan tåle at stå ude i regnen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

CitatHusk at det også skal være galvaniseret så det kan tåle at stå ude i regnen..
Jep! Hvis det ikke er galvaniseret vil det ruste og med tiden falde fra hinanden!  ;)

Louise V