Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Delphis "wrong in all the right ways"

Startet af Optimus Ferrets, 27. April 2011, kl. 09:25

Optimus Ferrets

Klockan 21 i går kväll började Delphis förlossning. Hon lät mig vara med, vilket jag är oerhört tacksam för! Hade även världens bästa stöd i telefonen, världens bästa sekreterare t.o.m, som antecknade antal valpar och tidpunkt!

Delphi och jag hade pratat lite innan om att fem var en bra siffra. Jag kunde sträcka mig till sju, men lilltjejen skakade på huvudet och bestämde att stora familjer är bra skit! Så vid 23 snåret, strax efter åttonde valpen var född kände jag och klämde lite på henne och tyckte att antingen är där en till eller så är det överkanten på livmodern jag känner. Efter åttonde valpen blev det lite svårt att se in i bolådan eftersom hon la sig mellan ingången och valparna, så jag bestämde att hon klarade det bra själv. Tittade till henne efter 1 och då verkade det som hon var färdig. Hon låg och sov och det kryllade av valpar som klängde på henne! Hon hade varit ute och ätit lactolen jag gjort till henne. Allt verkade bra så jag gick och la mig.

I morse tog jag en ordentlig titt och tjejen har inte lyssnat över huvud taget! 11 små bebbar har hon fått. Men hon godkände ialla fall planen jag förklarat angående könsfördelningen. Jag hävdade att lika många av båda könen var bra att ha, och mycket riktigt blev det 6 flickor och 5 pojkar!

Vikten på dem är relativt jämn. Dock är det två som väger lite mindre, men jag hoppas de växer till sig. Inte lätt att mata 11 små med 9 spenar. De verkar ialla fall pigga allihop.

Därmed presenterar jag 2011 kullen "wrong in all the right ways"

Starshineferrets

Woohoo!! Mera barnbarnsbarn :D Underbara vappisar!

Ferretmania

FerretParadise

Stort tillykke med de flotte hvalpe. Sikke mørke de er, mine ligner jo grise i forhold til dine.  :lol:
Jeg synes det er super flot, at Delphi lod dig være med, når du tidligere har skrevet, at du ikke måtte sidde i hvalpegården med hende.

Jeg håber de alle overlever..   Er "Wrong in all the right ways" deres tema?
Ann Hillerslev.

Optimus Ferrets

Jag är väldigt tacksam över att hon lät mig vara med. Jag får t.o.m lyfta henne nu, något jag bara kunde drömma om förra året!
Jag tänkte köra "pink"-tema i år. Döpa dem efter textrader. Och "wrong in all the right ways" är från "raise your glass". Tyckte det passade! Lite attityd på valparna blir det nog i år!

Starshineferrets

Lena og Peter

Et stort tillykke med dem... Hvor ser de bare dejlig ud... :)

KariN

Stort tillykke, sikke et fint kuld :D Jeg er helt vild med temaet :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

ilderhjemmet

stort tillykke med kuldet, hvor er de fine og meget mørke - suk, held og lykke med dem
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Eliza

Kæmpe tillykke med dem, hvor er de bare fine.. Jeg glæder mig meget til at følge dem  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Stort tillykke :) Sikke et stort flot kuld og nogle lækre små bebser <3

Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Dark Crystal Ferret

Hold op hvor er de fine :love:.. Og mørke :o
De bliver spændene at følge :love:

Rigtig mange gange tillykke med dem  :dans:

Julie Stuhr

Det er helt vildt så mørke de er, hvor er de skønne :D