Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Paya til dyrlæge 2 gang :)

Startet af Dyrenørden, 2. Maj 2011, kl. 19:05

Dyrenørden

Hej igen

Undskyld hvis i synes jeg spammer ;) Men er så stolt! Paya har næsten fordoblet sin vægt på 3 uger og dyrlægen sagde han tydeligt kunne se hun trives og at hun havde fået en rigtig lækker pels :) Hun sagde ikke en lyd da hun fik sin 2 vaccine og Ryan sagde hun var helt eksemplarisk og igen sagde han hun har et godt sind. Og så var øremiderne væk og hendes ører så helt fine ud.  Er så stolt af hende! :) Og takker for hun er sådan en sød ilder når jeg nu er endt med hende som min første ilder  <3 Meeen frygter dog lømmelalderen lidt ;)
Så har hun iøvrigt fået et lækkert stykke rå oksefilet idag og det var godt nok en succes :) Hun har også vænnet sig lidt til selen og været ude og gå et par gange der skifter hun mellem og gå efter en spændende lugt og løbe hen til mig fordi noget er farligt :)
Det var så lige en lille update herfra :)

Amazing Ferret

Godt hun tog det i stiv pote  :D

Bare lige en lille information......hvis man vaccinere når de er over 10 uger, så skal de kun have 1 vaccine. Nu ved jeg ikke hvor gammel hun var da hun fik den første :)

Dyrenørden

Ja det har jeg fået af vide før men valgte at give allerede inden hun var 10 uger da hun har en tvivlsom baggrund og så at vi har hunde som jo vil kunne smitte hende :)

Amazing Ferret

Det giver faktisk det samme  ;) Det tager jo ca 14 dage før det er i systemet, så i bund og grund kunne du godt have ventet. Men det er jo op til dig  :)

Dyrenørden

Jeg ville helst ikke risikere noget da hun jo måske har været yngre en 8 uger da jeg fik hende :(

Sølvsten

Det er skønt at høre at hun trives så godt hos dig!

Eliza

Jeg mener altså ikke at den hvalpesyge som ildere får er den samme som hunde, men kan jo tage fejl.. Baggrunden ændrer ikke noget på hvornår vaccinen skal gives. Jeg havde nok selv ventet, men nu er det jo gjort og det er jo helt fint dyrlægen har kunne se at hun trives og har det godt  :)
Prøv med noget andet kød end oksekød fx fjerkræ da det er bedre hvis hun skal have det lidt oftere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Immunforsvaret er endnu ikke færdigudviklet på en hvalp på under 10 uger, så den kan derfor ikke danne antistoffer der, og det er grunden til, at det er det bedst at vente til de er 10 uger. Og dermed kan man også nøjes med en vaccination.
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Sølvsten: Tak

Til jer andre jeg forsøgte jo bare at sikre hende bedst muligt mod sygdom! Nu ved jeg så de ligeså godt kan være 10 uger til en anden gang :) hehe. det jo ikke lige noget dyrlægen fortæller mig for så kan jeg betale 3 gange i stedet for 1 ;)

AlisVolatPropiis

Altså det hele går jo også nok :) og skide godt han roste hende sådan -det er jo også din fortjeneste :D nyd det og eh ja...tillykke med den lille varyl som trives storartet :D

Dyrenørden

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  3. Maj 2011, kl. 15:06
Altså det hele går jo også nok :) og skide godt han roste hende sådan -det er jo også din fortjeneste :D nyd det og eh ja...tillykke med den lille varyl som trives storartet :D

Tak :) hehe. sidst vi var der og hun blev vejet sagde han hun blev en meget lille hun men han ændrede mening igår ;)

Anne

Citat fra: Eliza Dato  3. Maj 2011, kl. 11:22
Jeg mener altså ikke at den hvalpesyge som ildere får er den samme som hunde, men kan jo tage fejl..

Jeg var ellers ret sikker på det var samme sygdom? Hvorfor mener du ikke det er det samme, evt noget dokumentation?

Malene

Citat fra: Anne Dato  3. Maj 2011, kl. 16:12
Jeg mener altså ikke at den hvalpesyge som ildere får er den samme som hunde, men kan jo tage fejl..

Jeg var ellers ret sikker på det var samme sygdom? Hvorfor mener du ikke det er det samme, evt noget dokumentation?
Det er det også. Måske Eliza tænker på kattesyge?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Eliza

Citat fra: Anne Dato  3. Maj 2011, kl. 16:12

Jeg var ikke sikker, så fint i andre ved lidt mere end mig  :) Synes bare jeg havde hørt en forklaring på at det ikke var den helt samme, men kan ikke bygge det på noget..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

NemoToft

Og jeg mener også at samme hvalpe syge (hundesyge) er det de danske sæler får, når de rammes af sælpest?