Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Gixxer mister en negl.

Startet af NemoToft, 15. Maj 2011, kl. 22:05

NemoToft

Hej.
Her er en lille historie om min Gixxer der mistede en negl her til morgen. Vi var alle væltet ud af køjen kl 7.30, pelsdyr og mennesker. Gixxer ville lige gemme et af sine pivdyr inde i vores halv åbne tv møbel, som har gør 20 gange hver dag. Inde bagved er der en forlænger ledning med plads til 5 stik. En af dem med børnesikring i. Dvs små plastik dimser der flapper op, hvis stikket ikke bliver brugt. Men hvis man er en ilder der lige sætter en negl derned, så bliver det en lille negle-fælde. Og jo mere Gixxer rykker og slider, jo mere lukker plastik dimsen fast. Han skreg højt, imens han sikkert har drejet sig rundt om sig selv. Vi nåede ikke derover, før han selv var kommet fri. Det var lidt hårdt ved neglen, som havde drejet sig 90 grader og vendte vandret, Og han blev ved med at pive. Plus det blødte pænt meget.

Her en trist Gixxer på Keld's arm.

Fat i dyrlægen og afsted med ham. Han fik lidt at slappe af på. Her er han ved at blive træt.

Her er røntgen billedet, før neglen blev rykket af. Ville lige være sikker på at der ikke var en fraktur eller noget der var rykket af led, før der skulle rykkes i neglen.

Så er neglen fjernet.

En pote (hele forben) forbinding er anlagt. Den holdte ca 3 min efter han var vågnet.  :lol:

Så er han ved at vågne igen.

Da vi kom hjem løb han ufattelig frisk rundt, stjal lidt af kattenes mad og så gik han i seng og fik en god skraver. Han har taget det super pænt. Resterne ved neglen er helt tørt og han kigger ikke på det. Så det skal nok blive godt. Og humøret er super her til aften.
Knus Dolly.

Anne

Hold da op en voldsom omghang for en lille negl! Jeg har prøvet det samme med my... jeg skulle på arbejde og pludselig så jeg bare blod overalt, og mys negl var næsten rykket ud. jeg fik fat i hessel og sendte ham til dyrlægen med hende (og på dyrlægen og fik en hastetid). De klippede/hev neglen af og så var det bare det. Ikke noget narkose eller gips.

men jeg håber at gixxer kommer sig ovenpå forskrækkelsen.

Mys groede i øvrigt ud igen af sig selv.

FerretParadise

Åh nej stakkels dreng altså.  :( Det må ha gjort forfærdeligt ondt, og sikke da en forskrækkelse.

Jeg synes det er en super interessant billede serie, hvor man rigtig kan følge ham hele vejen, fra han kom til skade, hos dyrlæge, både før, under, og efter indgrebet.
Hvor er det bare dejligt at se, at du gjorde så meget for ham, og ikke bare ville se tiden an, eller regne med, at den ville falde af, af sig selv.

God bedring med din søde dreng.
Ann Hillerslev.

Julie Stuhr

Vores hund havde en periode hvor han blev ved med at knække sine negle, og jeg kan udemærket huske den triste hund der rendte rundt og peb :(

God bedring til Gixxer.

NemoToft

Citat fra: Anne Dato 15. Maj 2011, kl. 22:13
Hold da op en voldsom omghang for en lille negl! Jeg har prøvet det samme med my... jeg skulle på arbejde og pludselig så jeg bare blod overalt, og mys negl var næsten rykket ud. jeg fik fat i hessel og sendte ham til dyrlægen med hende (og på dyrlægen og fik en hastetid). De klippede/hev neglen af og så var det bare det. Ikke noget narkose eller gips.

men jeg håber at gixxer kommer sig ovenpå forskrækkelsen.

Mys groede i øvrigt ud igen af sig selv.

Jeg regner også med at Gixxer igen får 5 negle at kratte med på højre forben  :fnis: Jeg prøvede lige herhjemme og se om neglen var så løs, at jeg bare kunne sige hapse-snups i en hurtig vending. Men det gjorde simpelthen så nas på den lille fyr, at det kunne jeg simpelthen ikke få mig til  :X Og det var bare en lille kort halv-narkose. Det er jeg sikker på at han takker mig for  :)

Citat fra: FerretParadise Dato 15. Maj 2011, kl. 22:16
Åh nej stakkels dreng altså.  :( Det må ha gjort forfærdeligt ondt, og sikke da en forskrækkelse.

Jeg synes det er en super interessant billede serie, hvor man rigtig kan følge ham hele vejen, fra han kom til skade, hos dyrlæge, både før, under, og efter indgrebet.
Hvor er det bare dejligt at se, at du gjorde så meget for ham, og ikke bare ville se tiden an, eller regne med, at den ville falde af, af sig selv.

God bedring med din søde dreng.

Han kunne slet ikke støtte på benet. Det syntes jeg ikke kunne vente til i morgen. Det gjorde både ondt på Gixxer og i vores hjerer hver gang neglen rørte ved noget. Og der var slet ikke noget med at kradte på lågen i transport kassen på vej til Aalborg  :lol:

NemoToft

Citat fra: Julie Stuhr Dato 15. Maj 2011, kl. 22:21
Vores hund havde en periode hvor han blev ved med at knække sine negle, og jeg kan udemærket huske den triste hund der rendte rundt og peb :(

God bedring til Gixxer.

Tak  :)

rikki

Vilken duktig kille!
God bättring till sötnosen.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Anne

Det var skam heller ikke ment som noget negativt at du havde ham i narkose. Det overraskede mig bare fordi Mys jo var så udramatisk (pånær alt blodet, for pokker min puls kom godt nok op!!). Men jeg var jo heller ikke med ved dyrlægen med hende, og hun lod sig ikke bemærke med noget inden, jeg måtte da kigge alle igennem 2 gange før jeg overhovedet opdagede hvor blodet kom fra, hun havde ikke sagt et kvæk.

NemoToft

My er jo også en sej pige  ;)  He he. Gixxer er jo en mand (eks-mand)  :fnis:

Lena og Peter

Jeg håber det går god med den lille trold.. :)

God bedring, Gixxer

Eliza

Av for pokker det ser ikke rart ud.. Jeg synes det var klamt da min pige knækkede den ene negl og det blødte dårlig nok  :o go bedring med ham  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Da Sirius mistede en negl var det også forholdsvist udramatisk, han sad fast i et tæppe, og heldigvis sad den så "løst" at jeg kunne sige "SNAP" og så var den af.
Hans pote hævede lidt og han fik noget smertestillende, og selvfølgelig en masse medlidenhed (virkede altid meget bedre end medicin på Sirius).

Og der kom ny klo ud i løbet af ingen tid.. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Namilla

Åh stakkels Gixxer!
Men super godt at du kunne komme til dyrlægen med ham med det samme!