Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Fedthale.

Startet af Delle, 16. Maj 2011, kl. 10:08

Delle

Prøvede lige at læse nogle tråde herinde om fedthaler, men syntes ikke lige jeg kunne finde nogen..

Jeg syntes Delle er ved at blive lidt tyndhåret på det yderste af halen. Og så vidt jeg kunne forstå er det som regl ved pelsskifte at dyrene får fedthaler, men Delle har skiftet pels..

Kan fedthale komme når som helst? og hvad skyldes det?

Båt båt fra Malavi, Cookie, Delle og Rikke

Line

Fedthale kommer gerne om foråret/sommeren. Det skyldes en overproduktion af talg i huden :) Hvis det er fedthale Delle er ved at få vil du normalt kunne se nogle små sorte pletter.

Delle

Citat fra: Line Dato 16. Maj 2011, kl. 10:27
Fedthale kommer gerne om foråret/sommeren. Det skyldes en overproduktion af talg i huden :) Hvis det er fedthale Delle er ved at få vil du normalt kunne se nogle små sorte pletter.

Okay tak..

Må lige prøve at kigge nærmere når han er faldet lidt til ro.. Der er fuld gang i ham her til morgen..

Det er ikke fordi han er MEGET tyndhåret, men syntes han er lidt ude på spidsen.. roden ser meget tydligere ud end den plejer..

Line

Sommerpelsen er jo også tyndere end vinterpelsen :) Men altså fedthale gør ikke noget som helst - alt ud over mange synes det er grimt. Nogle har haft held med at få det til at gå væk med b-vitamintilskud og så vaske halen i fx mediscrub. Ellers forsvinder det når han skifter pels næste gang :)

Delle

Citat fra: Line Dato 16. Maj 2011, kl. 10:43
Sommerpelsen er jo også tyndere end vinterpelsen :) Men altså fedthale gør ikke noget som helst - alt ud over mange synes det er grimt. Nogle har haft held med at få det til at gå væk med b-vitamintilskud og så vaske halen i fx mediscrub. Ellers forsvinder det når han skifter pels næste gang :)

Ja ok.. Må se om han smider mere hår eller hvad han gør. :)

Eliza

Det eneste man skal holde øje med er at håret ikke forsætter med at forsvinde op ad numsen, for så er det ikke fedthale men nok binyrekræft. Men det lyder slet ikke som det du beskriver, mange ildere har helt hårløse haler i perioder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Delle

Citat fra: Eliza Dato 16. Maj 2011, kl. 12:12
Det eneste man skal holde øje med er at håret ikke forsætter med at forsvinde op ad numsen, for så er det ikke fedthale men nok binyrekræft. Men det lyder slet ikke som det du beskriver, mange ildere har helt hårløse haler i perioder.

>:|  :o Det må du ikke en gang sige!! Men skal nok holde øje med hele halen og bagdelen på ham..

Eliza

det var ikke for at skræmme dig, det er jo bare en god ting at vide og som jeg skrev lyder det slet ikke som det du beskriver  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

fedthale er HELT normalt, så du skal ikke gå i panik over det, men derfor er det stadig godt at vide at hvis ilderen begynder at tabe hår andre steder også, så skal man være obs :)