Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Tæger

Startet af lille_thor, 17. Maj 2011, kl. 15:07

lille_thor

Hey vil bare lige minde folk om at det er tæge sæson nu. Så det er nok en god idag at kigge vores vidunderlige totter igennem når de har været ude og gå. Havde ikke lige selv tænkt over det den anden dag, indtil jeg fandt en på Thor. Der er da heldigvis ikke sket ham noget, for han er lige så frisk og livlig som han plejer.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Louise V

Skal huske og tjekke efter :D og tak for påmindelsen..

Jeg plejer dog lige og dele en frontline mellem fnug og katten  ;)

lille_thor

Er frotline også forebyggende når det er tæger ?

Anne

sprayen er i hvert fald.

Namilla

Hvis det er den man drypper i nakken, så er den forebyggende...vi bruger den både til hundene og kattene (altså ikke samme slags)...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Den fromtline vi bruger til hunni er forebyggende til tæger! faktisk eneste grundt til at han får frontline!

lille_thor

Så hvilken en skal jeg så bruge til ilderne hvis jeg vil beskytte dem ?

lille_thor

Fik forresten frontline vet spray  af dyrlægen engang som skulle hjælpe mod lopper, kan se den også kan envendes mod flåter. Er der nogen der har erfaring med at den virker mod flåter/tæger ?

Namilla

Jeg mener ikke at sprayen er forebyggende...jeg mener kun den virker mod de "udyr" der allerede er der...
Jeg tror du skal spørge dyrlægen, men jeg vil tro du skal bruge den mindste til kat (sikkert den til killinger) til at dryppe i nakken. De har jo størrelse efter vægt, så måske skal der kun en halv til...men snak med dyrlægen om det...
Men vi bruger den til at dryppe i nakken, og den holder ca. 2 mdr på hundene...

lille_thor

Har lige snakket med dyrlægen,  de havde slået det op oghun sagde at man skule bruge frontline til katte menkun en halv og hver 4 uge

Anne

jeg har brugt sprayen udelukkende til flåeter (forebyggende), og der var i hvert fald døde flåeter i dyrenes pels efter gåtur, så jeg kan skrive under på at det virker, med mindre flåeterne alle sammen pludselig fik akut hjertestop af andre årsager, når de ramte lige netop mine dyr. Jeg kan så forestille mig at sprayen ikke virker i ligeså lang en periode som pipetten.

lille_thor

Ja anne det vil jeg gerne tro,  men hvis pipetterne virker sådan at de overhovedet ikke vil sætte sig på dyret ville det da være klart bedr måske :)

Anne

Det ved jeg nu ikke, jeg synes det er ret bonus at de dør! Der har ikke været nogen af dem der nåede at bide, de har bare siddet døde i pelsen.

Det var også mere til at I skrev at sprayen ikke virker, og det gør den altså. Hvordan den så er ift pipetten aner jeg ikke, for jeg bruger ikke pipetten og regner heller ikke med at komme til det så længe jeg kun har ildere.

lille_thor

Så tror jeg nok så at jeg så gir sprayen en chance når jeg nu har den. Men hva gør du så ? Sprayer det på når du har været ude og gå eller ? Kan du ikke skrive din egen personlige anvisning med hvor Dan du gør her så ?

Anne

jeg har kun gjort det når vi har været ude at gå områder hvor jeg ved der er mange flåeter, og jeg har bare sprayet et pust eller to i pelsen før vi skulel ud at gå, og så gredet det godt ind. Det har så resulteret i at der flere gange har siddet flåeter i pelsen som var døde.