Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Lilla halespids?

Startet af Mimse-mia, 25. Maj 2011, kl. 12:28

Mimse-mia

Sagen er den at vores zoey (albino på 2 år)  som sidste år havde fedthale har i år en meget lilla halespids?
Nogle af jer der har set det og hvorfor sker det? Mvh mia
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Eliza

hmm jeg har ikke hørt om det før, måske nogle andre har, men synes ikke det lyder som en god ting. Kan den være blevet klemt et sted? Jeg ville nok tage til dyrlægen, især hvis der ikke er nogle herinde der kan give en god forklaring.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Du siger albino... Det er ikke sikkert at det er forklaringen, men måske en mulighed. Når Mikka, min albino dreng, skifter pels, bliver en blålig - lilla agtig under huden der hvor han får ny pels.. Måske vokser der nyt hår ud på halespidsen lige nu? Men ja, hvis der ikke gør ved jeg ikke hvad det kunne være.

Vh. Marianne

Anne

er den ellers normal, altså den er ikke hævet eller bulet?

Eliza

Citat fra: Shamua Dato 25. Maj 2011, kl. 13:19
Du siger albino... Det er ikke sikkert at det er forklaringen, men måske en mulighed. Når Mikka, min albino dreng, skifter pels, bliver en blålig - lilla agtig under huden der hvor han får ny pels.. Måske vokser der nyt hår ud på halespidsen lige nu? Men ja, hvis der ikke gør ved jeg ikke hvad det kunne være.

vidste ikke at albinoer også ser sådan ud for troede det var de sorte hår man kunne se gennem huden når de får pels og ser blålige/lilla ud  :) for tænkte godt over om det kunne være det.

Shamua

nej jeg blev også meget forskrækket første gang han gjorde det.. men det gør han hver gang han skifter til pels.. lidt underligt. :P Macto (min anden albino) bliver ikke blålige :P

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Min lLoui kunne også blive blållig på ben og mave under pelsskift! Og sidste år da han havde fedthale var hans spids faktisk også meget mørk næsten sort. Men kunne sårn forsigtig skrubbe det af ham. Ikke det hele men en del af det! Men han så os ret tosset ud for han havde tabt ret meget pels fra haleroden og op men de sidste 3 cm af halespidsen havde lidt pels stadig og var så også ret mørk i det!

lille_thor

Dyrlægen har barberet stotta i nakken da hun skulle have inplantat. Hun er bar også blevet sort/blå/lilla på det sted, men nu er (som nogen har kommet med et bud på) nye hår begyndt at vokse ud der. så kunne næsten også forestille mig det var det.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Mimse-mia

-_-' tror i så ikke jeg kommer i tanke om at jeg har klemt hendes hale i døren for 2 dage siden
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Eliza

det kan være du så skal holde lidt ekstra øje med hende, for det kan jo være den er brækket og det ikke kun er et blåt mærke.

lille_thor: Det lyder da meget underligt at ilderen skulle barberes for at få implantat, hvilken dyrlæge var det? Jeg har fået givet implantat 4 gange nu og det har ikke været nødvendigt og ved at mange andre heller ikke bliver det.

Mimse-mia

Det gør jeg også :) men har pillet ved den og
Hun er ret ligeglad :)
Mahatma Gandhi