Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Rejse = maks. 5 ildere

Startet af FerretParadise, 3. Juni 2011, kl. 19:31

FerretParadise

Citat fra: Mustela Dato  3. Juni 2011, kl. 19:27
Citat fra: FerretParadise Dato  3. Juni 2011, kl. 16:45
Jeg skal selvfølgelig med da jeg er en af arrangørene.  ;)

Men jeg ved endnu ikke hvem jeg skal tage med, det kommer helt an på hvem og sådan jeg kommer til at rejse derover med.
For nu må vi jo kun rejse med 5 dyr pr person, og det gør, at finder jeg ikke nogen af rejse med, der har under 5 dyr, så må jeg vælge nogen af mine fra.

Lorte regel.  :X

Ja lorte regl.. Men man kan vælge den anden løsning, og det er en dyrlæge indover der godkender dem, og så har man 24timer at rejse i. Ellers er det en ny dyrlæge der skal ind over :(

Jeg har tilmeldt 7stk, men tager alle mine 9 dyr med.. Hvis jeg får pladser?? :) Har ikke modtaget svar endnu...
Da de lige havde lavet denne regel, skrev jeg med fødevarestyrelsen. Og hvis jeg da ville rejse med flere end 5 dyr, så skulle der komme en dyrlæge ud fra dem af, og lave nogle attester, og det ville koste 272 kr for certifikatet ( hvis man ikke selv printer det ud og lavet det), + et grundbeløb på 414 kr + 195 kr pr påbegyndt kvarter.
Er det den måde du vil få lov til at rejse med dine 7 dyr?
Har du evt et link til det du der skriver?
For jeg har nemlig også 7 dyr som jeg gerne vil rejse med.

[besked=Malene]Delt fra Hvem skal med til Classic Ferret 2011??[/besked]
Ann Hillerslev.

Mustela

Citat fra: FerretParadise Dato  3. Juni 2011, kl. 19:31
Citat fra: Mustela Dato  3. Juni 2011, kl. 19:27
Citat fra: FerretParadise Dato  3. Juni 2011, kl. 16:45
Jeg skal selvfølgelig med da jeg er en af arrangørene.  ;)

Men jeg ved endnu ikke hvem jeg skal tage med, det kommer helt an på hvem og sådan jeg kommer til at rejse derover med.
For nu må vi jo kun rejse med 5 dyr pr person, og det gør, at finder jeg ikke nogen af rejse med, der har under 5 dyr, så må jeg vælge nogen af mine fra.

Lorte regel.  :X

Ja lorte regl.. Men man kan vælge den anden løsning, og det er en dyrlæge indover der godkender dem, og så har man 24timer at rejse i. Ellers er det en ny dyrlæge der skal ind over :(

Jeg har tilmeldt 7stk, men tager alle mine 9 dyr med.. Hvis jeg får pladser?? :) Har ikke modtaget svar endnu...
Da de lige havde lavet denne regel, skrev jeg med fødevarestyrelsen. Og hvis jeg da ville rejse med flere end 5 dyr, så skulle der komme en dyrlæge ud fra dem af, og lave nogle attester, og det ville koste, jeg tror det var 355 kr pr påbegyndte kvarter. Eller noget.
Er det den måde du vil få lov til at rejse med dine 7 dyr?
Har du evt et link til det du der skriver?
For jeg har nemlig også 7 dyr som jeg gerne vil rejse med.

Det er foregået via mails, hvor fødevarestyrelsen skriver at de skal tilses af en dyrlæge min 24timer inden afrejse. Og være tilbage inden de 24 timer er gået. Jeg ved de overvejer at afskaffe reglen, da den skaber problemer for mange(fx os der skal på udstilling), men om det sker eller hvornår må jeg melde pas. Men prøv at kigge på fødevarestyrelsen, da de har ændret lidt på deres regler mht at det ikke nødvendigvis skal være en dyrlæge fra fødevarestyrelsen.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

FerretParadise

Ups nu rettede jeg i mit indlæg imens du citerede mig.  :P
Jeg fandt nemlig lige den mail fra dem af, hvor priserne stor i som de skrev til mig.
Men jeg vil da se på deres side, også selvom jeg ikke kan være tilbage på 24 timer.
Ann Hillerslev.

Mustela

Den 27. maj 2010 trådte en ændring af Kæledyrsforordningen i kraft om rejser i EU med mere end fem dyr af arterne hund, kat eller fritte.

Det betyder, at en praktiserende dyrlæge skal undersøge dyrene inden for 24 timer, før du tager afsted, hvis du rejser efter forordningens regler om personledsaget og ikke-kommerciel transport af kæledyr.

Undersøgelsen skal sikre, at dyrene er sunde og raske, samt at de kan klare den rejse, som I skal ud på.

Den nye regel diskuteres stadig i EU-Kommissionen
Da ændringen af Kæledyrsforordningen har resulteret i flere klager fra forskellige organisationer, som typisk rejser mere flere end fem dyr af arterne hund, kat eller fritte, kan der senere på året komme ændringer eller justeringer i forhold til reglen om antallet.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Mustela

Mustela

Men er du væk i mere end 24timer skal de gennem en ny dyrlægekontrol i det pågældende land. Og i dit tilfælde skal du måske afsted tordag/fredag, da du er arrangør, og kan ikke nå det på 24timer. Så skal dine dyr tilses af en dyrlæge i Sverige. Håber virkelig denne regl bliver lavet om, for det er jo langt ude.............................

FerretParadise

Det er fuldstændig latterligt, jeg håber virkelig at de ændre den regel.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Nu har jeg skrevet med fødevarestyrelsen, og jeg håber at det er ok at jeg ligger deres svar herind:

Deres svar er med rødt. ;)

Men vil det så sige, at hvis jeg vil rejse med flere end 5 ildere til Norge eller Sverige, for at deltage på udstillinger, så skal min dyrlæge bare undersøge dem? Skal min dyrlæge så udfylde en form for attest på dem? Der er en side i dyrenes pas der hedder "Kliniks Undersøgelse", hvor der skrives under på, at dyret er fundet sundt og rask samt egnet til transport. Er det nok at det bliver skrevet der af dyrlægen, og selvfølgelig også stemplet af dyrlægen?  - JA

Hvor lang tid må jeg så være væk med dyrene?  der er som sådan ikke nogen restriktioner på antal dag, dog skal man nok ikke være afsted i uge- eller månedsvis før det vil blive betragtet som en rigtig eksport... ;o)

Normalt så tager jeg afsted torsdag/fredag og kommer hjem til Danmark igen søndag/mandag.
Er det iorden?  - HELT OK

Det svar kan jeg rigtig godt li, for så må vi jo faktisk rejse med det antal dyr vi vil, jeg vi skal ikke skynde os tage til Danmark igen inden 24 timer.  :dans:
Ann Hillerslev.

Eliza

Det vil vel stadig koste noget at få passet underskrevet af dyrlægen? men det lyder da rigtig godt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Citat fra: Eliza Dato  6. Juni 2011, kl. 13:28
Det vil vel stadig koste noget at få passet underskrevet af dyrlægen? men det lyder da rigtig godt.
Ja det vil selvfølgelig koste noget, men ikke lige så meget som de ellers havde skrevet til mig tidligere, hvis de skulle komme ud til en. Så ville det meget hurtigt ha løbet op i ca 1000 kr.
Og her skal man ikke være tilbage inden 24 timer, som de ellers ha skrevet tidligere til Katrine.
Ann Hillerslev.