Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Min nye ilderpige - Aysiha!

Startet af Ida, 4. Juni 2011, kl. 03:50

Ida

Hej alle sammen.... Nu ved jeg ikke hvor godt den her blog vil gå, men hvis der ikke er nogen billeder så er det fordi jeg arbejder på sagen. Forstår ikke helt præcis alt det der med photobucket.com og så videre. Hvorfor skal det være så avanceret? Puha!
Jeg har to ilderpiger som jeg fik i august måned. De var mine første ildere som jeg har ønsket mig i så mange år og jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for dem. De hedder Olivia og Laura.
Endelig fik jeg min egen lejlighed sidste måned og bestemte mig for at give en ilder et hjem. En ilder i en alder, der svarer til mine pigers alder. Og så faldt jeg over tråden om Aysiha. Opdrætter: Maria Dyhr, Dark Crystal Ferret.
Jeg var virkelig desperat efter at give Aysiha et hjem, da hun ikke kunne bo hos sine tidligere ejere og derfor kom tilbage til Maria. Jeg har haft Aysiha i en hel dag nu og jeg er virkelig overlykkelig over at have hende her. Mine piger accepterede hende med det samme og lod hende sove i deres hængekøje - det eneste skænderi der har været er, at Ayisha vil have dem alle sammen oppe i hængekøjen hele tiden, så hun kan slikke og nusse med dem - det er mine piger nu ikke så tilfredse med hele tiden.  ;)

Jeg ville gerne vise jer nogle billeder af mine piger som jeg fik taget i dag, men nu når jeg kun har min Iphone og ikke et ordentligt kamera så blev det ikke de bedste kvalitetsbilleder, men det er mere for at vise en typisk dag med ilderne da jeg sad ved min computer og pludselig hørte nogle båttelyde.

Hov, hov, hvordan kom de to op på køkkenbordet? Ja, fordi jeg glemte at fjerne stolen.... Olivia, den mindste, viser lige Aysiha hvordan det foregår her i huset..... Hun søger straks til det første hun ser, som kan give lidt ballade.
Og det efterlader mit køkkenbord sådan her

Dog så sørger Aysiha - hårdnakket - på at spise det hele inden jeg er begyndt at smide det ud. Hun er støvsugeren her i huset, af I bare ved det. Hun er der med det samme hvis man taber noget.

Hun er rigtig dejlig og når jeg får et ordentligt kamera - eller den dag når ilderne har lært at stå stille - så vil jeg tage nogle rigtige dejlige billeder så I kan følge mine ildere....

Aysiha der spiser sin godbid som hun fik af mig, fordi hun bliver så glad....

Louise V

Hihi det ser ud til de rigtige hygger sig :)
Og tillykke med din nye pige hun er så smuk den pige  :love:

Dark Crystal Ferret

Ihh Tilde sikke nogle hyggelige billeder.
Det er virkelig dejligt at høre at Oliver lige tager jobbet på sig med at vise Aysiha hvordan tingene fungerer hjemme hos jer.
Og endnu mere at de har taget så godt imod hende.
Vi er begge to rigtig glade for at Aysiha kom ud til dig. Jeg er sikker på i nok skal få det godt sammen alle sammen.
Tak for kigget.

AlisVolatPropiis

Tillykke med hende :D hvis hun er bare lidt som sin søster -som jeg er den lykkelige ejer af :) så er hun konstant vidunderlig :D fræk som en slagterhund, men vidunderlig :)

Dog vil jeg lige sikre mig at du ved at kulhydrater og sukker -slår ildere ihjel langsomt. Og da jeg har mistet en ilder til insulinoma pga. uvidenhed, så lægger det mig meget på sinde folk ved det...det er en meget grusom død -både for ilder og ejer. Især når den sagtens kan forhindres ved ikke at give kulhydrat og stivelse.

Men igen...tillykke med hende :)

Lenac

Tillykke med familieudvidelsen  :lol:
xoxo Malene <3

Eliza

Tillykke med hende og vil lige som trine sige at det faktisk kan være utrolig skadeligt for hende at spise sådan noget mad..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Ida

Citat fra: Eliza Dato  4. Juni 2011, kl. 13:09
og vil lige som trine sige at det faktisk kan være utrolig skadeligt for hende at spise sådan noget mad..
Havde heller ikke regnet med andet end folk ville kommentere på det. Ved skam godt hun ikke må spise sådan noget mad. Tak for bekymringerne ellers. Det ene billede hvor hun rigtig spiser, er hendes godbid.

Ida

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  4. Juni 2011, kl. 12:18
Tillykke med hende :D hvis hun er bare lidt som sin søster -som jeg er den lykkelige ejer af :) så er hun konstant vidunderlig :D fræk som en slagterhund, men vidunderlig :)
Nej, hvor dejligt så du er ejeren til hendes søster? Aysiha er faktisk rigtig velopdragen. Hun har ikke bidt eller vist nogen form for rebelsk opførsel - som jeg egentlig havde lidt regnet med fordi hun kom jo til et nyt sted og skulle måske lige markere sig og se hvor hun havde mig.
Hun fik dog mine ildere til at totalt underkaste sig med det samme og mine ildere er meget stædige og det havde jeg ærlig talt ikke set komme. Hun er en rigtig kærlig og elskelig pige! Og hvis der er noget hun elsker, så er det at sove med hendes tæppe ved siden af mig.

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato  4. Juni 2011, kl. 11:34
Ihh Tilde sikke nogle hyggelige billeder.
Det er virkelig dejligt at høre at Oliver lige tager jobbet på sig med at vise Aysiha hvordan tingene fungerer hjemme hos jer.
Og endnu mere at de har taget så godt imod hende.
Vi er begge to rigtig glade for at Aysiha kom ud til dig. Jeg er sikker på i nok skal få det godt sammen alle sammen.
Tak for kigget.
Jeg er rigtig glad for jeg fik æren at få hende. Ville ønske at jeg havde været lidt hurtigere og faktisk fik hende fra hvalp af, fordi jeg synes det er synd at hun har skiftet hjem på den måde selvom hun selvfølgelig kom i gode hænder hjemme hos dig. Virker heller ikke som om det har givet nogen indvirkning på hende, at være flyttet fra sit hjem og så til et andet. Hun tilpasser sig virkelig godt. Jeg blev virkelig overrasket. Lige nu ligger de alle sammen i hængekøjen og slikker hinanden....!

AlisVolatPropiis

-hehe...ehm...jeg kan så sige at Melpomené (Ancksunamun Anike) faktisk også er en velopdragen lille pige -så længe vi kun ser det i forhold til mig...--hun kan godt finde på at være strid mod gæster...og hun kan direkte terrorisere min kæreste :lol:

-I forhold til de andre ildere, så prøver hun hårdt, og dagligt, men det er kun lykkedes hende at få min blide gamle dreng til at underkaste sig...de to store yngre, tjah Spero er med på legen, de tumler konstant, men er udmærket stimuli og afkrudtning for hinanden, Thlayli bider man ikke skeer med, han holder kort proces -hvilket han minder hende om en gang i mellem når hun glemmer det.

Hun er en viljestærk lille møgunge, og jeg elsker hende højt for det, mors pige <3 men gang i tøsen kan jeg ikke benægte, og som Maria kan bekræfte...så er hun præcis hvad jeg ønsker af en ildertæve -en lille "bitch", der er klog nok til at charmere og indynde sig hos den der virkelig betyder noget :P en rigtig pige :P

Dark Crystal Ferret

Jeg var faktisk også overrasket over hvor sød og rar Aysiha var da vi fik hende hjem  :)
Få timer efter hun kom hjem, lå hun og så tv med sin madfar.. og så har hun sovet middags søvn med ham om eftermiddagen et par gange også.
Hun var virkelig velopdraget og sød. Hun elskede at lege, især Shiva røg jo lige ind.
Og hun var mester i bakken.. ikke en eneste gang har vi set en klat fra Aysiha ved siden af bakken :dans:
Hun slår faktisk sin mor lidt lige her  :-$ .. selvom Emma også altid har været rigtig god til bakken.

Men jeg må også sige, at i forhold til vores 8 andre bøller, så har vi faktisk være overrasket over hvor sød og opdragen Aysiha var, der har bare ikke været problemer med hende overhovedet 8)

Robert forelskede sig i hende på no time jo, og ville beholde hende og alt muligt :X :fnis:
Det var jeg så ikke helt med på  :-$ .. Så jeg er glad for vi fandt, hvad jeg vil kalde det mest perfekte hjem til hende nu. Og det mener vi bestemt begge to det virker til at være.
Jeg er glad for at Olivia og Laura har taget så pænt imod hende.

Og Trine håber da i kommer til hvalpe træffet, dig og totten.. så vi lige kan samligne her :dans:
For giver dig ret.. Mele er en perfekt pige for en som dig. Det har vi jo sagt lige fra hun var de der 3 -5 uger jo. Så kan ikke være mere glad for alle vores hvalpe fra det kuld nu lever i de bedste familier vi kunne drømme om for dem :love:

(Måske vi skulle lave en flyt cola flaske hurtigst og længst konkurrence for vores A kuld her haha  - alle hvalpene imod mor :dans: ) Det kunne være lidt sjovt..

Aysiha har jo også den sære ide med cola flasker som Mele og Emma har  :lol:

AlisVolatPropiis

Maria...jeg har da tænkt mig at dukke op :P jeg skal bare lige dobbelttjekke at jeg kan, er jo startet i praktik der, og der er alt det løse :) men har da tænkt mig at hive både den lille miss melpomené møgkræ og kæresten med :)

Hvis i måske gider tjekke om der er en kørelejlighed mulig? eller hvordan filan vi kommer til og fra jer? sent :P

Og ja...hun er peeeeeeeerfekt til mig...den lille tøs <3

Dark Crystal Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  4. Juni 2011, kl. 16:06
Maria...jeg har da tænkt mig at dukke op :P jeg skal bare lige dobbelttjekke at jeg kan, er jo startet i praktik der, og der er alt det løse :) men har da tænkt mig at hive både den lille miss melpomené møgkræ og kæresten med :)

Hvis i måske gider tjekke om der er en kørelejlighed mulig? eller hvordan filan vi kommer til og fra jer? sent :P

Og ja...hun er peeeeeeeerfekt til mig...den lille tøs <3

Jubiiiiiii  :dans: :dans: :dans:
Det vil jeg da glæde mig til  ;)
Jeg skal nok lige undersøge det med transport.. For busser fra os er en grim ting. Lars tyndskids marker og busser.. ikke godt - ikke godt.
Men vi skal nok sørge for at finde en måde i kan komme hjem på. Togene køre hele døgnet næsten fra Kalundborg.
Og ellers har vi også overnatnings muligheder hvis der bliver brug for det.. Så vi skal nok finde på noget  :)

AlisVolatPropiis

hehe ja...men jeg skal jo hjem til de andre unger :) Men jeg ville sætte pris på hvis du gad undersøge om der var lift til os :) vi aner ikke præcist hvem der kommer :P
Vi er nok to personer, og en transportkasse og en taske....vi kan godt tage løbegård med hvis vi får et lift, men eh...vi kan ikke love at frøkenen vil dele...*rødmer*

Dark Crystal Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  4. Juni 2011, kl. 16:18
hehe ja...men jeg skal jo hjem til de andre unger :) Men jeg ville sætte pris på hvis du gad undersøge om der var lift til os :) vi aner ikke præcist hvem der kommer :P
Vi er nok to personer, og en transportkasse og en taske....vi kan godt tage løbegård med hvis vi får et lift, men eh...vi kan ikke love at frøkenen vil dele...*rødmer*

Der kommer dem som har købt hvalpe hos os :) Og så kommer Kelly og Nadia også til at være der. De er hjemme den weekend, og vil så enormt gerne møde alle hvalpene igen.
Og hvis Fnug får hvalpe.. Hvad jeg tror hun går, kommer der nok også nogle hvalpe købere fra hendes kuld.. men det er så lidt svært at sige noget om endnu, da der jo er en måned endnu til hun har termin..

Jeg har ikke hørt tilbage meldinger fra alle endnu. Men det kan da være Peter kunne give dig et lift hvis de kommer.
Men jeg undersøger det lige for dig ;)