Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Husstøvmideallergi og ilder??

Startet af Jullend, 15. Juni 2011, kl. 21:40

Jullend

Ja, er ret ny herinde, men ville gerne vide, om det egentlig kunne være mulig at have ilder, selvom man har en svag husstøvmideallergi og astma??

Stjerne

Hejsa :)

Ja det kan det sagtens, jeg havde i nogle år selv ildere og det trods både astmatisk bronkitis og husstøvmide allergi :D

Jullend

Aaaah tak ^^

Så det vil ikke gøre noget ved en?? Bare lige for at være sikker xP
Og så lige et til spørgsmål: Hvor er det egentlig bedst at holder sin ilder??

mette11

Min mor er total allergisk over for husstøvmider og kan ikke være steder med gulvtæpper osv. men hun har ingen problemer med ilderne og de har også været på ferie hos hende i 16 dage i december/januar helt uden prolemer. Men det er altid en god ide at tage ud og besøge nogen som har ildere og se om du reagerer på dem.  ;)

Jeg forstår ikke helt det sidste spørgsmål...hvad mener du med at holde sin ilder?? Altså hvor den skal bo??

Eliza

Ilderen skal jo bestemt heller ikke gå i savsmuld, hø eller halm som støver for de har ilderen ikke godt af  :) Jeg synes du skal tage ud til nogle med ilder og så hvordan du reagere på dem. Det er der rigtig mange der gør og vi er en del der elsker at få besøg af nogle der gider vores dyr  ;)

Jeg har selv en del allergi og det er kun når de fælder at jeg tror nu kan jeg ikke tåle dem, men det er fordi hårene er så små og fine at de klør og kilder alle steder, bare så man ikke forveksler det og skiller sig af med dem pga et pelsskifte.

Er heller ikke sikker på dit sidste spørgsmål? Hvis det fysisk er at holde dem så er det rundt om skuldrene/overkroppen og under numsen, men de holder til lidt af hvert og sidder sjældent vildt stille så det gir ofte sig selv synes jeg.

Hvis det er hvor de skal bo så skal de bo sammen med dig. Helst vil ilderen bare være en del af familien som en hund eller kat og gå frit. Det kræver at man virkelig sikre sit hjem godt så den ikke kommer ind eller op steder den ikke må, både for jeres men også for sin egen skyld så den ikke kommer til skade. Der skal selvfølgelig sikres lige meget hvad men det skal være lidt ekstra hvis de er uden opsyn. Ellers har mange dem i et stort bur når de ikke er hjemme eller sover.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Jullend

Mange tak :D
Det ville være meget rart, hvis jeg kunne besøge en med ilder, men ingen af dem jeg kender, har en.

Og med det sidste spørgsmål, undskylder jeg lige for, at jeg ikke lige forklarede det ^^"
Jeg tænkte med buret. Om det var bedst at ha' det på værelset, eller i et andet run??

Julie Stuhr

Citat fra: Jullend Dato 16. Juni 2011, kl. 11:46
Mange tak :D
Det ville være meget rart, hvis jeg kunne besøge en med ilder, men ingen af dem jeg kender, har en.

Du laver bare en tråd herinde om, at du gerne vil besøge nogle ildere og så skriv hvor du er fra - så er der sikkert nogle i nærheden som gerne vil have besøg :)

Eliza

Buret skal helst være der hvor du er, men selvfølgelig skal den/de helst være ude når du er hjemme..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.