Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Lån af ilder?

Startet af TheRats, 6. Juli 2011, kl. 19:19

TheRats

Kan man sådan "Låne en ilder" eller vil dyret blive for stresset?
Vi har læst at man ikke kan finde ud om man er allergisk hvis man ikke er sammen med dyret i mere end 2 døgn ....
Så vi tænkte kan man tillade sig at spørge om man må låne en ilder?

Glem det..

Amazing Ferret

Jeg tror ikke du finder nogen som vil "låne" dig en ilder i et par dage. Jeg ved i hvert fald med mig selv at jeg ikke ville låne mine ud

TheRats

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. Juli 2011, kl. 19:24
Jeg tror ikke du finder nogen som vil "låne" dig en ilder i et par dage. Jeg ved i hvert fald med mig selv at jeg ikke ville låne mine ud

Jeg fik det formuleret forkert..
Altså vi finder en ilde rpå fx dba og aftaler at låne den et par dage så man kan se om han kan tåle den :-D

Amazing Ferret

Jeg tror heller ikke folk vil "låne" dig en ilder der.....dyr er jo ikke noget man bare låner og så smider væk hvis man ikke kan tåle dem

TheRats

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. Juli 2011, kl. 19:28
Jeg tror heller ikke folk vil "låne" dig en ilder der.....dyr er jo ikke noget man bare låner og så smider væk hvis man ikke kan tåle dem

.. Det var ikke det jeg mente!?
Man låner den eet par dage og hvis han kan tåle den beholder man den og hvis ikke får ejeren den tilbage?

Eliza

Allergi kommer slet ikke så hurtigt. Man kan selvfølgelig se om man ikke kan tåle den fra start ved at stikke næsen godt ned i pelsen og lege med dem et par timer, men det ændrer ikke noget om du så har den to dage. Er man allergisk over for pelsdyr kan de udvikle sig jo mere man er sammen med dem og når du har fået den ja så går der mere end to dage, måske kun uger eller måneder men der kan godt gå et par år det kommer an på så mange ting.

Jeg kan af en eller anden grund godt tåle ildere (de er mindre allergisk fremkaldende end mange andre dyr) men kat og hund kan jeg ikke. Jeg havde en rotte for år tilbage og var ikke allergisk men efter et lille år kunne jeg slet ikke være sammen med den og min søster fik den hjem til sin egen rotte.

Så to dage kan du ikke bruge til noget som helst og jeg håber virkelig ikke at der findes nogle derude som vil låne deres dyr ud. Det er jo levende væsner som man ikke bare låner ud som en eller anden ting. Ville du også låne et barn for at afprøve om din tålmodighed var stor nok til børn???
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KittAnderson

jeg låner gerne mine ud for en uge eller sådan, men det er kun til dem jeg kender.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Det du mener er vel om du kan få den på prøve, eftersom du gerne vil beholde den hvis I kan tåle det? Så du skal jo nok kontakte sælgere for sådan en ordning, da der nok ikke er nogen her der har lyst til at lade jer beholde derse ildere hvis I kan tåle dem.

KittAnderson

Nej, hvis det skulle være aktuelt ville jeg da meget gerne have min baby retur :)
Mange laver jo den ordning at man lige kan få ilderen på prøve- Altså hvis det går helt a helved til, kan opdrætter eller sælger tage dyret retur...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.