Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Så fandt jeg min lille stjerne :)

Startet af Dyrenørden, 10. Juli 2011, kl. 21:34

Dyrenørden

Kiggede på DBA idag og så så denne smuksak :) http://www.dba.dk/fritte-albino-hej-da-vi/id-75903362/
Skrev til ejeren på sms lidt frem og tilbage om hans baggrund osv. og spurgte om jeg kunne komme og se ham. Så skrev han om jeg kunne komme idag da han arbejder til sent i denne uge og skal på ferie i weekenden derfra gik det stærkt min svigerinde tilbød at køre så afsted tog vi.
Ihh. og da jeg kom ind i lejligheden og så den lille prut var jeg helt solgt. Han er krudtet som en hvalp skal være men alligevel meget blid og han sov i bilen på vej hjem men kun hvis jeg nusede ham  <3 Er sikker på han bliver en helt fantastisk ilder :) Har haft dem ude sammen med Paya og Marcell endnu tror lige jeg venter til imorgen så lærer de lige hinandens lugt at kende og bette prutten kan slappe af og lege efter en lang dag :)

Lige en update fra en rigtig glad ilder ejer :)

Chanette

:love: Hvor er han dog bare skøn.... Et stort tillykke med din lille stjerne.... Er glad på dine vegne, så lykkedes det endelig... Pragtfuldt...  :love:

Dyrenørden

Han er simpelthen lige det jeg søgte. Han er så dejlig! Han bliver en ordentlig basse tror jeg :) Han er på størrelse med Paya og vil skyde på han er ca. 14 uger :) Nu skal jeg bare have fundet på et navn men det kommer nok når jeg lærer ham bedre at kende :)

Ida

Sikke en lækkerbisken du har dig der! :) gid det var mig!

Dyrenørden

Tak ja han er skøn. Men mangler lige en smule opdragelse ;)

Minority ferrets

Ja han ser sød ud :) men det ville da også være mærkeligt andet end han skal opdrages på hvis du mener han er 14 uger!! :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Dyrenørden

Ja det jo det. Men han mosler Paya. Lod dem hilse på hinaden og de leger godt nok men han er lidt hård mod hende. Til gengæld er Marcel for hård ved ham synes jeg så de har kun været sammen meget kort tid

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Juli 2011, kl. 14:44
Ja det jo det. Men han mosler Paya. Lod dem hilse på hinaden og de leger godt nok men han er lidt hård mod hende. Til gengæld er Marcel for hård ved ham synes jeg så de har kun været sammen meget kort tid

Sammenføring er ikke altis kønt og kan tage sin tid...

Dyrenørden

A_M_T: Nej ved jeg det må tage den tid det tager. Heldigvis tager Paya godt imod ham :) Altså Marcel har haft fat i nakken på den bette 2 gange og han ruskede meget voldsomt og han ville ikke slippe så måtte åbne munden på ham. Nu ha jeg jo ikke oplevet sådan en sammenføring før men vil i ikke også mene det rigtig at tage dem fra hinanden her? Heldigvis tager den bette det ikke så slemt han leger bare videre med det samme og er slet ikke det mindste bange for Marcel :)

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Juli 2011, kl. 15:29
A_M_T: Nej ved jeg det må tage den tid det tager. Heldigvis tager Paya godt imod ham :) Altså Marcel har haft fat i nakken på den bette 2 gange og han ruskede meget voldsomt og han ville ikke slippe så måtte åbne munden på ham. Nu ha jeg jo ikke oplevet sådan en sammenføring før men vil i ikke også mene det rigtig at tage dem fra hinanden her? Heldigvis tager den bette det ikke så slemt han leger bare videre med det samme og er slet ikke det mindste bange for Marcel :)

altså det lyder lidt ligesom vores gamle bandit! Han springer os bare lig på og så rusker han helt vild... Nu har jeg skulel sammenføre ham en del ganeg efterhånden og jeg har lidt gjort sårn at når det var små hvalpe så venter jeg til hvalpen er ligesåstor elelr større end bandit! Sys det bliv for voldsomt når de ikke har en ærlig chance for at gi igen.. Og jeg ved dte eneste der hjælper på bandit det er at lade dem tage slåturene! Men ligesåsnart bandit er den der har fået tæsk et par gange opgiver han og forsøger i stedet for at blive gode venner! Så jeg ville nok os tage dem fra hinanden hvis den lile ny du har fået ikkek kan give ordentlig igen endnu.. men ligesåsnart de har samme størrelse ville jeg så lade dm tag eslåsturen, os selvom de får sår i nakke.. selvf med måde! Kan du se det ikke bliver bedre og de bare har mord i øjnene og en af dem ikek opgiver... så ville jeg nok lige genoverveje taktik lidt...

Dyrenørden

Når jeg giver Marcel olie imens den bette fiser rundt er han ligeglad også selvom den bette prøver at få del i olien og en af de 2 gange gik der 3 min. før han sad i nakken på den bette indtil da havde de leget en smule. Så håber og tror ikke han er så voldsom og tror måske han accepterer ham hurtigt. Jeg tror hvetfald jeg vil fortsætte noget tid med at give dem olie sammen og så måske om en uge prøve at sætte dem sammen igen uden olie tilstede. Men ellers så må jeg jo vente til den bette er vokset lidt og så prøve igen :)

mette11

Tillykke med den lille nye... :)

Sammenføringer er nogen gange noget værre lort...men du kender selv dine dyr bedst og ved derfor bedst hvornår det er for meget.
Jeg ville give dem noget tid sammen hver dag nogle gange om dagen. Måske bare kort tid. Og jeg ville også gøre det mens den nye er hvalp, for jo før de lærer det jo bedre. Min erfaring er at hvalpe er nemmere at sammenføre med voksne end andre voksne er, så jeg ville klart forsøge nu. Men ildere er forskellige og reagerer forskellige, så derfor er det svært at sige hvad der virker for dig.

Hvis de bider hinanden meget i nakken, kan du prøve med noget Cothivet (kan ikke huske hvordan det staves) som er noget bittert sårspray man kan købe hos dyrlægen. Det smager grimt (har smagt efter!) og får nogen til at bide mindre i hinanden. Jeg har forsøgt, men uden effekt. Men måske virker det for dine.  ;) Vær dog opmærksom på at det er grønligt og kan smitte af, så hvis du putter det på en albino kommer det nok til at se sjovt ud!!  :fnis:

Du kan også gøre det at du giver dem æg, olie og godbidder når de er ude sammen. På den måde kan man snyde dem lidt til at være sammen og vænne sig til hinanden uden at slås. Men uanset hvad skal de have etableret en rangorden og det gør de desværre oftest ved at slås. Nogle få ildere elsker bare hinanden fra de ser hinanden, men de fleste skal lige finde ud af hvem der bestemmer osv.
En anden ting du også kan gøre er at bytte om på deres sengetøj, så de kommer til at lugte af hinanden og få hinandens lugt ind til sig.

Tålmodighed er nok det bedste råd...jeg har oplevet sammenføringer som tog lang tid og nogen som tog kort tid. Det kommer helt an på ildernes temperament.

Dyrenørden

Mette: Tak for råd. Skal til dyrlæge og have vaccineret og chippet den bette på tosdag så må jeg lige høre ad om det grønne stads. Så får jeg en grøn ilder det der vidst ikke andre der har ;) Jeg giver dem som sagt allerede olie sammen uden problemer. God ide med tæpperne har så lige givet dem rene tæpper idag men det vil jeg bestemt prøve om et par dage :)

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Juli 2011, kl. 18:10
Mette: Tak for råd. Skal til dyrlæge og have vaccineret og chippet den bette på tosdag så må jeg lige høre ad om det grønne stads. Så får jeg en grøn ilder det der vidst ikke andre der har ;) Jeg giver dem som sagt allerede olie sammen uden problemer. God ide med tæpperne har så lige givet dem rene tæpper idag men det vil jeg bestemt prøve om et par dage :)

Har os prøvet med cortivet, men det ville jeg ikke gøre igen.. For oplevede os de var ligeglade med det og så hang det altså i pelsen virkelig lang tid efter, både lugt og farve! men jeg vil os gi mette ret i at du nok bedst selv kan fornemme dig frem til hvor hurtigt det skal gå osv! I sidste ende er det dig der kan se hvad der sker og om det ser for voldsomt ud osv...

Hvis en af dem skule få for mange sår i nakken så har jeg nogen gange gjort det at jeg har givet den en "t-shirt" på lavet af skaftet fra en sok.. Det skåner området lidt...

mette11

Hvis du prøvet med sårspray så husk ikke at kysse dem!!! Det smager ikke godt  :P