Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Rødligt afføring.... Ikke for sarte sjæle!

Startet af Ida, 17. Juli 2011, kl. 00:35

Ida

Hej alle sammen.
Jeg blev lidt bekymret, fordi min ilder Aysihas afføring er rødligt agtigt og det er lige begyndt i dag. Jeg ved ikke hvad det er. De har ikke spist anderledes end de plejer. Jeg opdagede før i bakken, at noget af det var mærkeligt rødt, men min kæreste siger, at konsistensen var normal som altid, men senere så skulle han tørre noget af i køkkenet fordi Aysiha havde en lille upser som sædvanligt og så var gulvet helt rødt af afføring.
Jeg ved ikke om, man kan se det godt nok på billedet, men jeg blev en smule urolig. Hvad kan det være?

Tilde.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hvis konsistensen er helt normalt så ligner det altså at det er noget hun har spist der har farvet prutten! peøv og tjek hele dit hjem alle deres gemmesteder osv om de måske har stjållet noget hun ligger os spiser der farver hendes prut sårn der...

Og ellers så kan nogle godbidder godt farve rimelig meget!

Hvis ingen af disse årsager kan være det ville jeg nok forbi dyrlægen og måske ha en afføringsprøve med!

mette11

Som Anna siger er der nogen godbidder der kan gøre afføringen rød. Toasties kan i hvert fald! Jeg synes nu ikke det ser alarmerende ud - det er værre hvis afføringen er sort eller grøn!! Her er en lorte-oversigt!! http://ferretharmony.com/viewtopic.php?t=1793

Men deres lort kan se ud på mange måder og det kan være alt muligt som gør det - både uskadelige, uforklarlige ting og desværre også alvorlige ting...men jeg synes ikke det ser alvorligt ud! For mig ligner det mere en lort der er farvet af noget hun har spist. Synes ikke det ser sygeligt ud...men hvis det fortsætter og du er bekymret, så tag en prøve med til dyrlægen som Anna også siger.

Shamua

Jeg vil give de andre ret. Jeg synes ikke det ligner blod i afføring hvis det er det du tænker på. Jeg kan lige finde et billede frem med blodig afføring. Min ilder, som desværre lige er sovet ind, lavede noget der lignede rigtig meget blod. Jeg tror også det er, fordi han havde en blødning i mavesækken.
Men kan du ikke finde nogen forklaring på det, altså at det skulle være noget hun har spist, og hvis det stadig ser sådan ud i morgen, så ville jeg tage til dyrlægen. Det kan være mange ting der forårsager sådan en prut.

Vh. Marianne

Shamua

Blod rød prut

Det sorte du kan se helt inde ved væggen var hans "normale" prut. Resten går jeg ud fra er blod!

Vh. Marianne

Ida

Jeg tror simpelthen at det er noget hun har spist. Jeg kiggede straks under sofaen og jeg fandt nogle godbidder som hun har gemt og som jeg troede hun allerede havde spist og de var røde agtige så jeg tror jeg har fundet grunden. Tusind tak for jeres hjælp med billeder og egne oplevelser. Jeg blev rigtigt lettet da jeg læste jeres kommentarer. Tusind tak. <3