Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Tror nok lige Paya er i lømmealderen!!

Startet af Dyrenørden, 19. Juli 2011, kl. 17:50

Dyrenørden

Paya tester mig konstant i de her dage. Hun har fundet ud af at kravle op på ydersiden af buret hvorfra hun så kan springe over på min øverste hylde og vælte ting og sager ned. Hvergang hun begynder at kravle op siger jeg NEJ og så hopper hun ned igen for 2 sek. efter at gøre det igen når jeg siger NEJ denne gang kigger hun ligeså flabet på mig og og fortsætter opad.
tror jeg piller hende ned og giver hende time out mindst 15 gange i løbet af en dag. Derudover har min kloge pige lært at åbne skuffer, tasker og lågen til buret som der nu sidder en karabin hage på og El Camino han efterligner lystigt og kan nu også åbne skuffer og tasker og en yndet ting at stjæle er selvfølgelig tandbørsten  :nej: Nå men så undgår de da tandsten ;)
Selvom jeg er pisse træt af hende nogen gange så kan jeg ikke lade være med at smile lidt når hun kigger på mig på den der trodsige flabede måde og så er jeg en smule stolt af de ting hun har lært sig selv selvom det er irreterende. Hun er uden tvivl en klog lille ilder ;)
I det mindste prøver hun ikke på noget tidspunkt at bide mig :)

Åh. de er nu skønne de små totter  <3

mette11

Hun er bare en aktiv og kreativ ilder!  :P

Du kan sætte noget plexi-glas op for buret på det nederste stykke, så kan hun ikke kravle op. Det er håbløst at lære dem at de ikke må desværre. Til at holde skabe lukkede vil jeg anbefale stærke magnet-låse!!  :ja:

Barky

Teenagere... Nogen ildere vokser ikke ud af det. Min gamle pige var trodsig og stædig og mobset i 2 år..!! Hun har stadig noget af det, selvom hun er 6+ nu er hun stadig nogengange kun en teenager. Hvis jeg f.eks siger AHAH eller NEJ til hende kan hun stadig finde på at sætte sig midt på gulvet, søge øjnkontakt og skide foran mig.. *GG*

Jeg synes jo at det er pragtfuldt.. Jeg skal ihvertifald ikke tro at jeg bestemmer noget her...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Mette: Gør jeg nok også hvis hun bliver ved når jeg forhåbentligt i næste måned får et stort nyt furet/ferplast xl bur tror jeg det hedder :) Hun er simpelthen bare en lille bandit. Har så lige fundet ud af at hun har stjålet kødsticks tog så den fra hende da en hel er for meget for hendes mavse nå men 2 sek. efter kommer hun så med en ny

Line

Citat fra: Barky Dato 19. Juli 2011, kl. 17:56
Teenagere... Nogen ildere vokser ikke ud af det. Min gamle pige var trodsig og stædig og mobset i 2 år..!! Hun har stadig noget af det, selvom hun er 6+ nu er hun stadig nogengange kun en teenager. Hvis jeg f.eks siger AHAH eller NEJ til hende kan hun stadig finde på at sætte sig midt på gulvet, søge øjnkontakt og skide foran mig.. *GG*

Jeg synes jo at det er pragtfuldt.. Jeg skal ihvertifald ikke tro at jeg bestemmer noget her...

På dit sofabord  :lolchair:

Eliza

Den bedste løsning er at gøre så hun ikke får muligheden, selvom det kræver at DU tænker kreativt nogle gange  :lol: Du kan ikke lære hende det og jeg synes næsten det er synd hun skal have skældud og time out så mange gange i løbet af dagen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Eliza: hehe. puha. skal jeg nu til at tænke ;) Jeg skælder heller ikke rigtig ud. Jeg siger nej når jeg tager hende ned og så holder jeg hende nok i højst 20 sek. før jeg sætter hende ned igen :)

Barky

Citat fra: Line Dato 19. Juli 2011, kl. 20:01
På dit sofabord  :lolchair:

Hvad kan man gøre? Zallie er en rendyrket naturkraft... *hehehe*
Bla bla bla.... Hilsen Julia