Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Julefrittevitten 2012

Startet af Mustela, 28. Juli 2011, kl. 23:11

Mustela

Julefrittevitten vil fra 2012 afholdes første lørdag i November, grundet vejrmæsige forhold. Dette gælder dog ikke for udstillingen i 2011. Disse oplysninger vil også fremgå af vores hjemmeside snarest.

Vh.
Julefrittevitten

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Eliza

Ville det ikke være lidt flinkere at vælge en anden weekend end den Classic Ferret har?? fx weekenden efter?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

Citat fra: Eliza Dato 28. Juli 2011, kl. 23:23
Ville det ikke være lidt flinkere at vælge en anden weekend end den Classic Ferret har?? fx weekenden efter?

Classicferret havde byttet dato med VIF i 2011, og derved går vi ud fra, at det ikke er den dato de "normalt" ville ligge deres udstilling på!!

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Malene

Jeg aner ikke om Classic Ferret permanent har fået VIFs dato, men det er jo en udstilling der ikke engang er blevet afholdt endnu, så man kan ikke snakke om at det ikke er der de "normalt" ville lægge den. Det kan godt være at det er pga. specielle omstændigheder at de har den dato i år, men ville det ikke være en idé at snakke med dem om om de vil fortsætte med det, inden I arrangerer en udstilling der?

Uanset hvad, så håber jeg da at jeg kan deltage på begge udstillinger i fremtiden. Det er jo så dejligt tæt på hvor jeg bor :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Mustela Dato 28. Juli 2011, kl. 23:11
Julefrittevitten vil fra 2012 afholdes første lørdag i November, grundet vejrmæsige forhold. Dette gælder dog ikke for udstillingen i 2011. Disse oplysninger vil også fremgå af vores hjemmeside snarest.

Vh.
Julefrittevitten

Jeg er da ked af hvis i holder en juleudstilling en måned før jul. Det er der da ikke meget jule udstilling over. Men forstår self godt med vejret.

Eliza

Jeg ville da være rigtig ked af hvis de to udstillinger skulle holdes samme dag, for Julefrittevitten er så dejlig tæt på og Classic Ferret tror jeg vil blive en total fed udstilling.

Men jeg synes faktisk Classic Ferret har mest ret til den dag hvis man kan sige nogle har ret til en dag  :) for VIF og Classic har jo en aftale sammen.
Ja og så er der måske ikke så meget Jul over en udstilling en måned før jul  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

PiaLyng

Jeg synes ikke man kan flytte en udstilling pga vejret :-$...
Men især ikke en juleudstilling, er bare ikke i julehumør i november, og vil da slet ikke se folk med nissehuer osv i november -.-' sry.. Så skulle den nærmest skifte navn.. for Jul er ikke i november.

Cille

Den med vejret forstå jeg så fint, hvis bare i gider tænke tilbage på den vinter vi havde.
Det var jo altså lige før det hele var gået i vasken....både for folk der skulle til udstillingen ,men også for dommerne.
Der var fly der var aflyst, bro der var lukket indimellem, toge der enten ikke kunne kører eller var forsinket.
Så jeg forstår det udemærket, og det var jo en af de ting jeg før har skrevet at arrangøre skal overveje...vejret kan stoppe en udstilling, og nogen årstider er jo så værre end andre ;

PiaLyng

Men der kan jo også sne i November?
Vi havde da Sne helt til marts/April.. Så vejret vil være et stort problem, i laaang tid.
Men vi kan jo ikke blive ved med at tage hensyn.. Tænk hvis der en dag er hedebølge, folk vil være nervøse ang. turen med deres dyr. Eller skybrud fx..
-Det også bare MIN personlige mening. At vi her i Danmark ikke kan fast slå der er sne netop den måned, fordi der vil sne.. -Det kunne jo lige så godt være høj solskin :).

-Men self deltager jeg på udstillingen, så må jeg bare ignorere er at det er "juletema" :).. Men det også kun fordi det var en god udstilling sidste år, og jeg glæder mig meget til den i år :).

Dark Crystal Ferret

Jeg kan altså også kun give Pialyng ret her. Der er altså ikke meget jul over det i November :X Eller jo alle de der dumme jule reklamer begynder at poppe ind af døren, men stadig så ville jeg da også føle mig godt tosser ved at gå med jule hue og høre jule musik først i Norvember - sorry  :-$

Omkring vejret, så har pia også ret. Vejret i Danmark - og måske især sne, det aner vi aldrig hvornår kommer eller OM det kommer. Jeg ved Norge har flere vinter udstillinger, der ligger i en tidsramme hvor der er store mulighed for sne på vejene. Og de har dog fundet ud af det, selvom det bestemt jo ikke er verdens sjoveste at skulle ankomme til en udstilling hvor du har problemer med at komme frem pga. vejret.

Men, vi er så allerede tilmeldt til Classic jo.. så den skide er jo ligesom slået for os! Og da vel også flere andre der også er tilmeldt til Classic.. Vi afmelder om ikke andet ikke os en udstiling fordi en anden kommer efterfølgene og siger de også holder den samme dag.
Og jeg ved da ikke om det er så god en idé at holde en udstilling samme dag som en anden udstilling overhovedet!? For man mister vel deltager på det.. i dette tilfælde dem der allerede er tilmeldt Classic.
Det er så bare min mening.. men jeg håber da i får en dejlig dag alle sammen  :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg sys det passer helt fint!

Der er jo os mange der holder julefrokoster både på den ene side og den anden side af dec. og dem jeg har været til har da været ligeså hyggelige og har ikek haft indflydelse på julesteminingen! Det er jo ikek selve juleaften der bliver flyttet  :P

Med hensy til vejret er det vidst ingen garanti at man kan komem frem fordi den ligger i nov. vejret gør hvad det vil når det vil!

Og det med classic feret er jeg selv ret ligeglad med for den kommer jeg nok ikek til at deltage på! Kan godt se det er træls for andre, men hey så er der flere præmier til os andre ;) Hehe ej gas! Men måske det vilel være meget smart at tage en snak interne for at at hitte ud af det om der er nogle der bliver stødt over man har nappet "deres dato" og så alle kan deltage på alle de udstillinger de vil..

Men fastholder Julefrittevitten denne dato skal i ikek høre noget brok fram mig! Det passer mig helt fint!

FerretParadise

Jeg tror da ikke at Classic bliver fornærmede over det, da det var en aftale de lavede med VIF, at i år ville de ekstra oridinært "få" den første lørdag i november.
Men VIF har tidligere så skrevet, at fremadrettet vil ligge den første lørdag i november. Om det stadig er aktuelt, skal jeg ikke kunne svare på, da den nu er annonceret til marts. Men det er bare en tanke herfra, at VIF måske er blevet trådt over tæerne. Jeg ved så heller ikke, om Julefrittevitten har talt med VIF om dette.
Ann Hillerslev.

PiaLyng

Det også bare min personlig mening om jeg ikke kan fordrage "jule"hygge i november, fordi for mig er det ikke jul, men jeg er så også kun rigtig i julehumør den 23-24 december når jeg sammen med familien.. Men synes det var ret hyggeligt at få "brudt" julestresset, med en hyggelig udstilling :-$..
-Men igen.. Jeg støtter udstillingen, hvis den falder den rette dato - dog vil jeg ikke synes det fedt hvis den placeres samme dato, som en anden udstilling.. Ikke fordi jeg selv deltager på de udenlandske udstillinger, men kan nu godt li at have lidt "kendte" ansigter, selvom det ikke nogen jeg snakker som sådan med :-$..

Det slet ikke for at kritisere osv.. igen er det bare MIN mening, og sådan jeg ser det.