Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Udstillings klar?? :P

Startet af Dark Crystal Ferret, 29. Juli 2011, kl. 16:18

Dark Crystal Ferret

Weee så er det ved at være sæson for ilder udstillingerne igen :dans: - seriøst jeg kan ikke vendte til vi ankommer til den første -- PETFOODS here we come!! :dans: :dans:
Dyrene er ikke verdens kønneste for tiden, men pyt med det.. vi glæder os til at være sammen med jer alle sammen igen. Og Robert til at møde langt de fleste af jer for første gang og så til at deltage ved en udstilling for første gang.

Hvad med jer? er i ved at være udstilings klar alle sammen? Har i lige så mange sommerfugle i maven som vi har?

Vores dyr er helt klar nu. Ny vaccineret og har fået ranset tænder, tjekket for øremidder. Klippet negle og fået loppekur og b-vitamin indsprøjtning til dumme fedt haler (det er jo sommer)
Ørene bliver først renset et par dage før vi skal afsted og så på selve dagen regner jeg med. Og de kommer nok i bad hele flokken en uge før. Men ellers så er alt i orden.
Og der er købt transport kasser til dem alle sammen nu også.

Så nu kan vi endelig begynde at droppe alle de dumme bekymringer om det pratiske og bare glææææde os til den første udstilling i rækken :dans: :dans: :dans:

Shamua

Ja altså, vaccinerne er klar, og det er vist så det :P resten tager jeg som det kommer.. :P Men glæder mig :D

Vh. Marianne

Dyrenørden

Jeg skal jo så kun til en ustilling vaccinerne er på plads men hvad skal man mere ordne? Altså gør i noget specielt ved jeres ildere inden udstilling? Jeg havde ikke planer om at bade Paya og hvad man nu kan finde på?

KittAnderson

sprøjt dem ind i parfume. Klip kun hveranden negl. Sørg for ørene er beskidte. Giv hende en halv tur med trimmeren.

Alt det, udelukkende kun fordi jeg så har større chance for at vinde. HIHIHIHI...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

haha. skal jeg ikke også farve hende med polkaprikker ;)

Shamua

Haha Kitt!!! Bølle! :P

Ja, langt de fleste ordner negle på dem. Længden på hvordan neglene skal være er forskellige fra dommer til dommer.
Så sørger jeg for at de ikke lugter af parfume... dvs. tæpperne er vasket med parfumefri sæbe...
Så ordner jeg tænder... giver dem en masse tørret kød i ugerne op til... ehmmmmm......Gør jeg mere??? Når ja.. ørene som Dark Crystal skriver.. det skal gøres skinnende fine :P ... hmm

Du kan se her hvad dommerne foretrækker på Petfoods http://www.ilderudstilling.dk/bedommelsen.html

:)

Vh. Marianne

Dyrenørden

hehe. tak for hjælpen har jo aldrig været til en udstilling før så det hele er nyt for mig. Har været til hunde udstillinger og der er det på grænsen til det ekstreme hvad de gør for at få dem til at se rigtige ud nogen gange :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Vi(mig og totterne) er vidst ved at være helt klar! Dem der manglede vac. blev vac. i sidste mdr. og de fik tjekket øre osv. Og så rensede jeg tænder på dem for to mdr siden.. så de burde os være fine nok, måske jeg lige skal tjekek dem efter en gang mere...

Coda ser stadig fantastisk lækker ud i forhold til det er sommer.. Han har en semityk , blød, lang pels for tiden og sys hans maske er meget kraftigere end den plejer! Ved ikek hvad der går af ham.. Overvejer om han er ved at prøve at lave sig om til angora fordi han havde hørt jeg sårn havde ønsket mig en angora og den vi skulel ha døde! Hehe... Han er sku en dejlig dreng :love:

Her sys jeg lidt man kan se hvor fin han er for tiden!

Og de andre 3 jeg skal ha med ser ok ud, men ike mere end ok... Helios måske lidt bedre end ok.. Men Anubis har haft en meget "ulden" pelsskift og det bærer han stadig præg af og Lupus er sårn set bare helt fin, hvis ikek det var fordi dumem gamle stædige Bandit havde taget en bid af hans nakke!

Og ja det eneste jeg mangler at skaffe til selve dagen er lige noget desinfiserende til hænder osv.. Kan iekk finde den flaske jeg elelrs havde og så overvejer jeg at sy et sæt til løbegården hvis jeg pludselig får overskud...

Dark Crystal Ferret

Dyrenørden: Altså det vi normalt gør her er først at kigge på hvilke lande dommerne kommer fra og hvis arrangørerne skriver på hjemmeside (hvad de ofte er flinke til) hvad dommerne gerne vil se, så sørger vi for at ordne tingene sådan at dyrene har en mulighed for at se sådan ud til udstillingen.
Til Petfoods vil dommerne så gerne have lange negle, men de skal passe til ilderens figur. Derfor klipper vi dem nu, og så er der 14 dage ( i dag  :dans: ) til at de kan gro ud i den form vi gerne ønsker dem, hvis du forstår. Så ser de ikke ny klippede ud, og har mulighed for at opnå normal form igen inden udstillingen.
Nogle ildere har klør der vokser meget langsomt og andre har klør der vokser meget hurtigt. Hos os vokser især Tjalfes klør meget stærkt. Og derfor skal man lige kende sine ildere så man ved hvornår man klipper dem så deres negle ser rigtig ud.

Men hensyn til ørerne til Petfoods. så vil dommerne gerne se rene øre, men ikke helt ned i det dybe (det vil tyskerne som regel ;) ) Så du skal sørge for ørerne ser pæne ud, men ikke være alt for meget.
Derfor har vi ordnet øre på dyrene herhjemme i går. Og renset dem helt i bund. Og til udstillingen ordner vi dem så igen så de er helt pæne på selve dagen også.

Øhh hvad mere.. Jo!! Du skal som Marianne siger sørge for ikke at du selv eller dyrene på nogen måde lugter af parfume (Kitt er en drillepind  :lol: )
Vi vasker derfor vores køjer og kurve mm. med eddike som skyllemiddel og Neutral vaskepulveret. Så er der ingen parfume duft i det overhovedet. Det er også en god idé at du hjemme fra sørge for at gøre det min. et par dage før, for at opnå at dyrene lugter så naturligt som muligt. Bad tager vi i dag fordi shampoo også kan give en unaturlig duft hos dem. Og dommerne på Petfoods vil gerne have naturlig lugt hos dyrene. Og huske at noget kattesand også har duft, så du ikke tager sand med med duft til udstillingen. Vores kattesand med baby pudder duft er fjernet de næste 14 dage hos alle vores dyr. Igen for at opnå rigtig lugt hos dyrene i god tid. 

Og så er der self alt det partiske også. Kørsel til udstilling, Bure du har behov for. Indhold til bure, vil du lave burudstilling eller ej osv.
Vaccinerne skal være i orden, og ja.. så skal du self ellers bare huske de mest nødvendige ting. Det er dem som står på petfoods siden. Gode sko du kan gå i hele dagen ( jeg taler også af erfaring her :X av av av :fnis:  )  vådsavetter, vatpinde osv. Små småting du kan få brug for.
Der ligger også nogle tråde herinde med tjek lister til hvad man plejer at skulle huske til udstillingen  :)

Men så er det vel også det tror jeg.. håber det hjalp dig lidt  :)

Dyrenørden

Okay der er da alligevel lidt at holde styr på. Er meget spændt nu :) Glæder mig især til at se alle jer ilder nørder :)