Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

heste og kræmmermarked fredericia

Startet af Dexiii, 10. August 2011, kl. 11:41

Dexiii

Hey er der nogle der ved hvem det var der for 3 år siden solgte fritter nede på heste og kræmmermarkedet i fredericia?? Købte nemlig min første ilder dernede og han var bare den bedste i hele verdenen :) <3

Eliza

Et godt gæt er nogle der på ingen måde tænker på dyrene men kun på penge, da det ALTID er sådan nogle mennesker der sælger sådan et sted.. dvs det er hvalpe der er avlet uden nogen omtanke på sundhed, de har levet deres liv under kummerlige forhold og opvokset på dårligt foder.. Ofte er de fra udlandet, hvor de faktisk slet ikke må tages med over grænsen og bliver de taget kan de alle blive aflivet.

Men du må ikke misforstå mig, for selvom de kommer fra sådan et sted så kan de jo stadig være vidunderlige dyr, man skal måske bare overveje om det er noget man har lyst til at støtte..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Jeg tror godt jeg ved hvem de var... men kender kun deres "brugernavn"( eller kan ikke huske hvad de hedder rigtigt).
Mit bud er dem der kaldte sig " ildernesparadis" (om det lige staves sådan kan jeg heller ikke huske)
Men så vidt jeg ved har de vist ikke ilder mere.

Dexiii

Citat fra: Eliza Dato 10. August 2011, kl. 12:08
Et godt gæt er nogle der på ingen måde tænker på dyrene men kun på penge, da det ALTID er sådan nogle mennesker der sælger sådan et sted.. dvs det er hvalpe der er avlet uden nogen omtanke på sundhed, de har levet deres liv under kummerlige forhold og opvokset på dårligt foder.. Ofte er de fra udlandet, hvor de faktisk slet ikke må tages med over grænsen og bliver de taget kan de alle blive aflivet.

Men du må ikke misforstå mig, for selvom de kommer fra sådan et sted så kan de jo stadig være vidunderlige dyr, man skal måske bare overveje om det er noget man har lyst til at støtte..

ja det er jeg godt klar over, det er heller ikke et sted jeg vil købe mine dyr mere, men dengang købte jeg nu den her dejlige fritte som blev min bedste ven men døde for en måned siden kun 3 år gammel :'( og ku virkelig godt tænke mig at vide hvem jeg egentlig købte ham af... Tror det er lidt i håbet om at se om de har nogle der er i familie med ham, har så svært ved at komme videre... :(

Eliza

Citat fra: Dexiii Dato 10. August 2011, kl. 18:33
Citat fra: Eliza Dato 10. August 2011, kl. 12:08

ja det er jeg godt klar over, det er heller ikke et sted jeg vil købe mine dyr mere, men dengang købte jeg nu den her dejlige fritte som blev min bedste ven men døde for en måned siden kun 3 år gammel :'( og ku virkelig godt tænke mig at vide hvem jeg egentlig købte ham af... Tror det er lidt i håbet om at se om de har nogle der er i familie med ham, har så svært ved at komme videre... :(

Mit gæt er at de fleste fra sådan et kuld vil være døde eller dø omkring den alder og ellers er man virkelig heldig. Hårdt at sige men nok sandheden  :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Ja, det kan godt lyde hårdt, men det kan også være sandheden. Dyr fra sådanne steder KAN godt være til grund for at din første ilder døde allerede i en alder af 3 år. Det kan jo skyldes mange ting, men to ting det kunne være er enten en dårlig linje med kræft i, eller dårlig opvækst med dårlig kost som hvalp. Dette kan godt forkorte ilderen levetid.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad din ilder døde af, men hvis jeg lige må give dig et råd med på vejen, så ville jeg, hvis jeg var dig, undersøge om der er nogle opdrættere tilbage som har hvalpe, og så høre lidt om dem. Tage op og besøge en eventuel hvalp og hører lidt om den og opdrætteren :)

Vh. Marianne