Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Minority ferrets

Startet af Minority ferrets, 13. August 2011, kl. 15:14

Minority ferrets

Jeg vil lige lave en tråd med billeder af vores dejlige basser :) Der er en del newcomers i år og nu skal flokken vises ordentligt frem.

Santo er vores ældste dreng. Han er født d. 13. maj 2009
Den 5. august vejede han 1390 og i dag, den 13. august vejer han 1409

Marlon er født den 31. maj 2009. Han kommer fra Soelberg's SUN.
Den 5. august vejede han 975 og i dag vejer han 988

Lucifer er født den 22. maj 2010.
Den 5. august vejede han 1300 og i dag vejer han 1331

William er født den 27. juli 2010.
Den 5. august vejede han 1021 og i dag vejer han 1044

Willow er født den 7. januar 2011. Hun er hentet ved Evergreen's ildere, men stammer fra Holland
Den 5. august vejede hun 945 og i dag vejer hun 965

Gustaf er født den 22. januar 2011 - han er fra krybdyrsmessen i Hedensted, men hende der havde købt ham kunne ikke have ham alligevel.
Den 5. august vejede han 1298 og i dag vejer han 1368

Joan Jett er født den 29. marts 2011
Den 5. august vejede hun 798 og i dag vejer hun 829

Sheldon er født den 20. maj 2011
Den 5. august vejede han 922 og i dag vejer han 1028

Arwen Lamia Ictis er født den 4. maj 2011 - hun boede ved en pige i en uges tid før pigen fandt ud af at hun var for stort et arbejde.
Den 5. august vejede hun 524 og i dag vejer hun 654

Vi har her i sidste uge fået lavet et nyt bur til nogle af basserne :) Det er lavet i et skab og ser sådan ud:

Det værelse skabet står i er dyrenes eget værelse. Sheldon og Arwen bor i den løbegård som man selvfølgelig ikke lige kan se på billedet sammen med en af de andre - det skifter hvem det er :) Arwen kan ikke helt forsvare sig endnu overfor JJ og Gustaf så hun skal lige være lidt større inden den helt store sammenføring, men foruden hende kan alle de andre sammen :) så der er liv og glade dage hele tiden :D

Vi stiller forresten op med alle undtagen Gustaf til The Dooking Ferrets show :D Vi var så heldige at få de sidste hvalpe pladser til Arwen og Sheldon :D

Det var lidt for os i denne omgang ^^
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Bawa

Hvor er det bare et fedt værelse dyrene har!
Dejlige billeder af hele flokken :)

ninaliv

Cille

De er så lækre dine dyr... og nu har jeg jo mødt et par af dem <3

Minority ferrets

Tak for de søde kommentarer :D og ja... De er sgu dejlige de små banditter ^^ jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden dem
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3

Eliza

Sikke en masse nye dyr  :) tillykke med dem..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Minority ferrets

Eliza: Tak :) Ja vi har fået de 3 planlagte som vi ville have og så 2 hittebørn som ikke havde særligt mange andre chancer end os. Gustaf og Arwen kommer begge fra hjem som ikke kunne finde ud af at have dem!

Gustaf boede ved sin tidligere ejer i en uge og kommer fra den krybdyrsmesse der var i Hedensted i foråret. Han er derfor ikke ligefrem en ilder vi ville købe selv, men da han stod og manglede et hjem ville vi ikke sige nej da vi har både tid og overskud (både psykisk og økonomisk) til at have ham. Han har allerede kostet os en del i dyrlægeregninger da han desværre havde en masse orm da vi fik ham! Det tog os 2 x pille ormekur og 1 indsprøjtning før vi endelig kunne se fremgang. Han gik derefter i brunst i april - maj måned hvor han fik et implantat da det var alt for tidligt til en kastration. Han er meget glad for at være sammen med mange af de andre og det ville være synd hvis han ikke længere havde mulighed for det.

Vi fik for 2-3 uger sidden en opringning fra Jimmy, min mands, tante at hendes venindes datter havde en ilder som hun havde svært ved at håndtere. Hun havde haft hende i 1 uge og havde nu besluttet at hun ikke kunne have hende mere. De havde gjort deres arbejde godt og fået hende sundhedstjekket, ormekur og vaccineret, så hvis vi ville have hende måtte vi få hende. Hun stammer fra samme avler som vores dreng, Lucifer, så her ved vi lidt mere om hvad vi går ind til :) Hun er en ret skræmt pige præcis som Lucifer var i begyndelsen. Hun er super dejlig, men hun har sjældent tid til at snakke da hun altid er klar på at lege med alt og alle.

I april måned mistede vi jo Paise som blev 5 år. Hun nåede at bo ved os i et par måneder inden hun fik kræft i tarmene. Hun var virkelig min lille pige <3 og jeg savner hende meget. Vi havde derefter snakket en del om at vi ville have en ny pige som bare var en rigtig lille prinsesse. Vi fandt Willow eller Ginniver som hun hed ved Mette Evergreens ildere. Hun stammer fra en farm i Holland, men dem der havde fået hende til DK ville ikke have hende alligevel da hun ikke var mørk nok :/ Men det var vores held og hun er bare den dejligste lille skid. Hun er virkelig min pige og hun elsker at komme med alle steder hen. Vi har lige været på Brørup marked og der var hun selvfølgelig også med og nyder bare at der er noget opmærksomhed omkring hende og nogle mennesker der gider snakke med hende <3

Joan Jett stammer fra en avler som ikke er herinde på fora længere. Kuldet er lavet fordi hun og hendes søster selv ville have hvalpe fra netop de to forældre. Det er nogle super gode hvalpe der er kommet ud af det kuld og her er AMT's Lupus og Lille Thors Irithas også fra.

Sheldon er en gave fra min dejlige mand <3 Jimmy og jeg havde planlagt at få en dreng i år og så havde Jimmy fundet ham og vi hentede ham, men da han og hans søskende skulle have været brugt til jagt var de taget fra ret tidligt og jeg har brugt meget tid sammen med ham. Han er super dejlig og nem at have med at gøre :)

Så ved i lidt mere om hvalpene fra i år :D og at 3 mere eller mindre planlagte hvalpe hurtigt kan blive til mere når der er små pus i nød!!
Christina og Jimmy

CMS

William er sgu en rigtig pæn dreng :)
Mange hilsner Christina

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ihh de er så fine alle sammen! Elsk på JJ :love: hihi hun er ligså lækker som sin brormand!!

Minority ferrets

CMS: Ja han er blevet en rigtig fin lille fyr :D

Anna: Jah hun er smuk som bare pokker, men hun ved det også ;) og hendes temperament er desværre ikke nær så fint :P Men det kommer! Hun er bare ikke lige super glad for Willow og Arwen for tiden - mest fordi hun ikke får lov til at lege vildt og voldsomt med dem. Den bedste leg i JJ-land er at få de andre til at hyle!! Grrr..... hehe
Christina og Jimmy

Sølvsten

Minority ferrets

Tak :D vi er godt nok også glade for dem ;)
Christina og Jimmy

Anne

Sikke da en lækker flok!

Shamua

Jeg er så glade for at der er mennesker som jer, der har overskud og tid til at tage "de uheldige dyr" til sig og så passe rigtig godt på dem! Der skulle være flere som jer :)

Og så er det jo en rigtig dejlig flok i har fået bygget op nu :D

Vh. Marianne