Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Syge dyr på udstillinger.

Startet af Stephanie, 14. August 2011, kl. 18:39

Stephanie

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. August 2011, kl. 15:49
Citat fra: Stephanie Dato 15. August 2011, kl. 15:45
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. August 2011, kl. 15:29
Vi må jo bare indse at det kan ske at der er nogle der kommer med syge dyr. Og jeg tror det vil få folk til at tænke lidt hvis man ved der er en dyrlæge tilstede som vil gå og kigge på dyrene. Og her mener jeg KUN kigge, ikke håndtere dem, medmindre der er grund til det.

Og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke vil bruge en formue på dyrlægeerklæringer på mine dyr et par dage før en udstilling. Det burde ikke være nødvendigt at man skal ty til så dyre metoder. En dyrlæge på stedet burde kunne gøre det

En erklæring burde heller ikke koste en formue efter min mening. Man får bare erklæringen samtidigt med at dyret alligevel bliver behandlet for det den nu fejler.

Ja, men hvis det nu er på ALLE ens dyr? Så bliver det en dyr omgang for os der har mange dyr med.
Jeg ville til hver en tid have en erklæring på et af mine dyr hvis det havde AD eller insulinoma fx. Bare for at være på den sikre side

Når jeg mener at der skal erklæringer med, så mener jeg selvfølgelig kun på dyr som ser syge ud, det værende enten sparsom hårtab, undervægtig osv.

Egentligt er det bare som folk egentligt allerede gør, men pt er det frivilligt, og jeg ville gerne at det var et krav, og at hvis der ikke forelå en erklæring, og dyret vurderes for sygt til at deltage at de så ville blive diskvalificeret.

Stephanie

Citat fra: Cille Dato 15. August 2011, kl. 15:52
Jeg kan da fortælle at en rigtig dyrlæge erklæring koster omkring 500kr...det var så tilbage til valhalla jeg fik sådan en lavet.
Man kan så godt får lavet en seddel med alle ens dyr på,men prisen er måske steget.... men igen hvorfor skal folk der passer deres dyr have en "straf" fordi andre/ganske få, måske ikke gør

auch..det var godt nok pebret. Jeg har aldrig betalt noget for en erklæring.

Anne

det er nok fordi de "erklæringer" de fleste af os bruger bare er et dyrlægenotat. En rigtige dyrlægeerklæring er sådan en standarddims, der koster kassen.

Amazing Ferret

Jeg gav ikke noget for en erklæring på Peanut på Valhalla. Han havde en knude på ryggen. Men det var ikke en rigtig dyrlægeerklæring, bare en seddel hvor der stod at han havde en knude på ryggen og så var den underskrevet af dyrlægen

Stephanie

#49
Ahh...men det bør vel heller ikke være nødvendigt med sådan en kompliceret erklæring. Det er vel nok med udtalelsen.

Jeg plejer bare at få en udtalelse, hvor der står hvad min ilder fejler, og hvilken dag han er tilset og hvad behandlingen har været (mener også at der nogengange har stået at ilderen er vurderet til at kunne deltage), det er så skrevet på dyrlægens papir med logo på, og stempel med dyrlæge navn og nummer.


Eliza

Anne: jeg er helt enig med at det nok ikke ville hjælpe det store på sådan nogle mennesker. Men der skulle SELVFØLGELIG stå at udstillingen IKKE stod til ansvar om det var en sygdom der stod på papiret eller ej. Tænkte bare at der nok faktisk er nogle få der ikke aner hvad de skal kigge efter og hvis en inkompetent dyrlæge siger god for sådan et dyr hvad skal de så tro.. Men efter min mening burde man ikke kunne være så dum at man ikke opdager sådan noget.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja

jeg er meget glad for min dyrelæge og anbefaler ham gerne syntes han er super dygtig til ildere, og har aldrig haft en dårlig oplevelse eller andet
han ved hvad han har med at gøre,

jeg bruger søren på troldsminde  i hillerød


hmm har lige læst hele tråden igen, og undre mig over at bærene ,hjælperne sidder og skriver her, hvad nogle dommere har sagt om de enkelte dyr eller lige har hørt dommeren sige, helt ærligt  det må man vist ikke så kunne der jo lige så godt have været lyd på på udstillingen

nå men som sagt jeg tror jeg takker at i denne tråd, ønsker dyrelæger på næste udstilling, som tjekker dyrene inden de kommer ind, så kun raske og sunde dyr kommer ind

og ingen kan beskylde andre for syge dyr, eller mene andres dyr er syge ,.

samt  kan man jo be om en dyrelæges uddtalelse om dyret der max må være 14 dage gamelved udstillingen,
ejer af 7 dejlige trolde,

Anne

Så ved jeg da hvilken dyrlæge jeg aldrig nogensinde skla anbefale, tak for du lige skrev hans navn så man kan sige folk de skal holde sig væk. Hvis han har sagt at dyr med ubehandlet binyrekræft er raske. Det burde altså være relativt nemt at regne ud at hvis en ilder er halvnøgen, så er den nok ikke rask.

Eliza

katja i stedet for at sidde og forsvare det, så burde du måske tage til dig at der var rigtig mange der tydeligt kunne se at de dyr var syge. Hvis jeg var dig ville jeg tage min egen ilder den med tandproblemer til en anden dyrlæge og få den undersøgt ordentligt, for jeg synes ikke det lød som om den ikke havde ondt eller problemer med den tand.

Det kan godt være de vil deres dyr det bedste men nogle gange er folk for uvidende også dyrlægerne..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Citat fra: katja Dato 15. August 2011, kl. 17:31
jeg er meget glad for min dyrelæge og anbefaler ham gerne syntes han er super dygtig til ildere, og har aldrig haft en dårlig oplevelse eller andet
han ved hvad han har med at gøre,

jeg bruger søren på troldsminde  i hillerød


hmm har lige læst hele tråden igen, og undre mig over at bærene ,hjælperne sidder og skriver her, hvad nogle dommere har sagt om de enkelte dyr eller lige har hørt dommeren sige, helt ærligt  det må man vist ikke så kunne der jo lige så godt have været lyd på på udstillingen

nå men som sagt jeg tror jeg takker at i denne tråd, ønsker dyrelæger på næste udstilling, som tjekker dyrene inden de kommer ind, så kun raske og sunde dyr kommer ind

og ingen kan beskylde andre for syge dyr, eller mene andres dyr er syge ,.

samt  kan man jo be om en dyrelæges uddtalelse om dyret der max må være 14 dage gamelved udstillingen,

Jeg var ilderbærer, og jeg kunne ikke sige noget under udstillingen, da man ikke må sige noget der, for at folk ikke kan regne ud hvordan det er gået, og hvem der evt kunne vinde. Jo, spørger folk om det ilderen bed eller lign kan jeg godt svare nej, det gjorde den ikke.

Men når udstillingen først er ovre, så er der ingen grund til at man ikke må sige noget, jeg har ikke underskrevet nogle tavshedserklæring.

Jeg håber da virkelig seriøst ikke at du mener at en dyrlæge som ikke kan se at en ilder der mangler masser af hår fejler noget er en god dyrlæge?  :o :o  Fair nok hvis en dyrlæge ikke kender til ildere, men får man en ilder ind som mangler en god del hår, så er svaret lynhurtig fundet ved en google søgning da det er 1 af 2 sygdomme som ildere oftest kommer til at lide af.

AlisVolatPropiis

Nu kan det simpelthen være nok!! Katja den eneste der gør en diskussion om problematikken  "hvad gør vi ved syge dyr på udstillinger" er dig selv...men hvis det absolut skal diskuteres, fordi du på en eller anden måde åbenbart føler dig truffet såeh....

...hvis de mennesker og du selv bekymrer sig så meget om hinanden og de ildere -så se dog *** ****** i ******** at få de ildere til dyrlægen -en ordenlig en! istedet for at sidde og fluekneppe måden der kom info frem på!!!
Og vær skide taknemmelig over at NOGEN overhovedet gider bekymre sig om dyrene! -for på et punkt har du ret...det bør måske ikke rage folk om dine eller andres dyr kradser af....men nogen af os påvirker det faktisk en del mere at vores dyr er i livsfare, end måden det bliver sagt på.
Det er meget muligt en inkompetent dyrlæge synes det er ok....fordi han har sat sig nok ind i ildere til at opfatte der findes fedthaler!! -uden lige at læse op om binyrekræft! Det er ikke fordi du skal falde på knæ af taknemmelighed, men du bør nok rent forstandsmæssigt være bare en smule anerkendende overfor der er folk der har haft, lært og læst om ildere i flere årtier...og nej...det er sgu ikke noget der foregår på veterinærstudierne....ti års udelukkende vidensanskaffelse om en art.

Få reddet de ildere i stedet for at blive forsmåede og dumstædige...betyder din "ære" virkelig mere end dine dyr?

Amazing Ferret

Er jeg den eneste der ikke forstår hvordan man kan forsvare sådanne mennesker  :(

Anne

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. August 2011, kl. 18:53
Er jeg den eneste der ikke forstår hvordan man kan forsvare sådanne mennesker  :(

Tydeligvist ikke.

katja

Citat fra: Eliza Dato 15. August 2011, kl. 18:03
katja i stedet for at sidde og forsvare det, så burde du måske tage til dig at der var rigtig mange der tydeligt kunne se at de dyr var syge. Hvis jeg var dig ville jeg tage min egen ilder den med tandproblemer til en anden dyrlæge og få den undersøgt ordentligt, for jeg synes ikke det lød som om den ikke havde ondt eller problemer med den tand.

Det kan godt være de vil deres dyr det bedste men nogle gange er folk for uvidende også dyrlægerne..

han har skam også været hos Alis som i jo alle anbefaler, og der var det nødagtigt den samme svar, som hos den anden dyrelæge, at der endu ikke var grund til at trække tanden ud

ejer af 7 dejlige trolde,

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: katja Dato 15. August 2011, kl. 19:23
Citat fra: Eliza Dato 15. August 2011, kl. 18:03
katja i stedet for at sidde og forsvare det, så burde du måske tage til dig at der var rigtig mange der tydeligt kunne se at de dyr var syge. Hvis jeg var dig ville jeg tage min egen ilder den med tandproblemer til en anden dyrlæge og få den undersøgt ordentligt, for jeg synes ikke det lød som om den ikke havde ondt eller problemer med den tand.

Det kan godt være de vil deres dyr det bedste men nogle gange er folk for uvidende også dyrlægerne..

han har skam også været hos Alis som i jo alle anbefaler, og der var det nødagtigt den samme svar, som hos den anden dyrelæge, at der endu ikke var grund til at trække tanden ud



Øhh hun hedder Alisson!?