Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvornår skifter de tænder?

Startet af Shamua, 29. August 2011, kl. 11:35

Shamua

Jeg har fået en lille forældreløs dreng, som man ikke kender alderen på. De skød ham til at være ca. 6 uger, men kan det passe når han lige er begyndt at skifte tænder? Det er kun de nederste hjørnetænder. Ville man så ikke nærmere sige 7-8 uger? ... Mine egne var i gang med at skifte tænder da de var 9 uger....

Håber i kan hjælpe mig lidt. :)

Vh. Marianne

Amazing Ferret

De skifter normalt tænder når de er mellem 7-9 uger

Shamua

Okay tak, ja det mente jeg nemlig nok.. hmmm..

Vh. Marianne

Starshineferrets

När de byter tänder är ganska så individuellt, det beror på individen, på linjen, miljöfaktorer och en rad annat, Så ja.. allt från dryga 5 veckor och uppåt är normalt.

Här kan du se tandbyte hos en valp märkt med dag

http://trickytrixie.tripod.com/teeth/teeth.htm

Shamua

Okay, så kan han jo snilt være 6 uger.. tror bare jeg regner med det så. :) tak

Vh. Marianne

mette11

Det kan være svært at sige med alder for der er jo stor forskel på hvor store/små de er. Jeg fik Sigi da hun var 15 uger og hun var mindre end Mallow var da hun flyttede herhjem (mener hun var 11 uger - Julia ret mig gerne!). Sigi vejede lidt over 500g da hun var 15 uger, Mallow 750g før hun blev 3 måneder!

Shamua

Han kunne fint ligne en på 6 uger, men har også set hvalpe på hans størrelse der var 8 uger. Men tror bare jeg siger 6. Det er jo egentlig ikke så vigtigt. Det er mere for at jeg er sikker på at han er 10 uger når han får sin vaccine, så den hjælper noget. Ellers ville det jo ikke være så godt :)

Vh. Marianne

mette11

God ide...altså to uger fra eller til gør jo ikke noget ud over lige mht. vaccinen.  :ja: Hvor har du ham fra siden du ikke ved hvor gammel han er??

Anne

Hvis han opå alle andre punkter ligner en på den alder, så skal det nok passe.

Lugh var stadig i fuld gang med at skifte tænder da jeg fik ham som 9 ugers og han var over 10 uger før han var færdig. Honda, drengen jeg passede sidste år, hentede jeg som 8 ugers og der var han næsten færdig.

Barky

Citat fra: mette11 Dato 29. August 2011, kl. 13:51
Det kan være svært at sige med alder for der er jo stor forskel på hvor store/små de er. Jeg fik Sigi da hun var 15 uger og hun var mindre end Mallow var da hun flyttede herhjem (mener hun var 11 uger - Julia ret mig gerne!). Sigi vejede lidt over 500g da hun var 15 uger, Mallow 750g før hun blev 3 måneder!

Det kan jeg da ikke huske.. Det passer nok meget godt.. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia