Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Pels og klør til Dooking

Startet af Dark Crystal Ferret, 4. September 2011, kl. 12:01

Dark Crystal Ferret

#15
Jeg havde faktisk et problem i forhold til ørene til Petfoods. Tænkte på om nogle kan sige hvad i gør?
Alle vores dyr fik renset øre dagen inden vi skulle afsted. Men da vi kom ned til udstillingen så jeg til min store frygt at alle dyrenes øre allerede var rigtig grimme igen. Jeg måtte sætte mig og rense deres øre en af gangen forefra igen, hvilket gjorde deres øre var ret røde da de endelig kom ind til dommeren. Og jeg fik flere kommentar på dommerskemeaerne om at deres øre var beskidte.
Hvordan gør i så ørene er fine og pæne til udstillingen? Renser i også under udstillingen, eller hvordan gør i det? For jeg syndes godt nok det var noget træls når deres øre var røde. Og jeg ville heller ikke stresse dem for meget heller, efter som det var den første udstilling for flere af dem.
Men ja.. det gik da meget godt alligevel kan man så sige  :fnis:

Amazing Ferret

Jeg plejer at rense dem dagen før.
Det jeg har oplevet er hvis man bruger olie i ørene dagen før så har det tendens til at gøre så der er snavs igen allerede dagen efter. Så jeg bruger kun vand på vatpinden

Dark Crystal Ferret

Åh okay.. Hmmm det kan måske være derfor. For jeg brugte ørerens på dem da jeg ordnede dem dagen før. Hmm så må jeg prøve med vand og vatpinde dagen før denne gang.
Hmm det var da godt du sagde det Erika. Så ved jeg lige det så jeg ikke kommer ud for det igen.

Amazing Ferret

Er ørerens ikke til hvis man vil rense i bund? For hvis det er så brug det en uges tid før og så bare lige rens med vand dagen før :)


Shamua

Jeg renser dem ugen inden, dagen inden ... og så meget let i toppen af øregangen lige inden de skal ind/om morgenen :)

Vh. Marianne

Mustela

Jeg renser mine 1-2 dage før i bund, uden ørerens men med fx vand. Og på selve dagen får de lige en tur inden de skal ind til dommeren, og jeg har aldrig fået kommentarer på at de var røde eller beskidte. Ellers kan man også tage en vådserviet og lige tørre ydreøret af, så burde de i hvertfald ikke blive røde ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Shamua

Citat fra: Mustela Dato  5. September 2011, kl. 21:27
Jeg renser mine 1-2 dage før i bund, uden ørerens men med fx vand. Og på selve dagen får de lige en tur inden de skal ind til dommeren, og jeg har aldrig fået kommentarer på at de var røde eller beskidte. Ellers kan man også tage en vådserviet og lige tørre ydreøret af, så burde de i hvertfald ikke blive røde ;)
Det trick bruger jeg også, hvor mon jeg har lært det :P

Vh. Marianne

Dark Crystal Ferret

Erika:Jov måske nok, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg brugte det bare dagen før, og så var deres øre helt fulde af brunt skidt dagen efter. Og jeg fandt først ud af det da nr 2 havde været inde hos dommeren.
Men ja, jeg gik lidt i panik da jeg så de alle sammen var så beskidte igen, det havde jeg ikke lige regnet med. Og så stod jeg jo faktisk talt helt alene om at ranse øre på 9 ildere, efter som Robert blev ilder bære og hyggede sig med det  :fnis:
Men jeg brugte bare en vat pind med vand på og så en vådserviet til lige at tøre efter. Det virkede nogenlunde syndes jeg :fnis:
Men jeg må gøre det med vand og uden ørerens næste gang. Det var godt i lige gjorde mig opmærksom på det :-$

Dyrenørden

Hvordan kigger de ørene på dem? Altså for man kan godt på mine men de jo ikke glade for det men bider heldigvis ikke.

Shamua

De kigger for det meste kun lige ind i det øverste af øret. De tager pelsen om ørerne til siden og ser på hvordan de ser ud. (beskidte/rene, irriterede, inficerede you name it :P) Det er ikke sådan at de sidder med en kiggert til ørerne ligesom ved dyrlægen :)

Vh. Marianne

Dyrenørden

okay :) Er lidt nervøs ved det for det kun mig og dyrlægen der har kigget på deres ører og det de jo ikke glade for men bider ikke. Noget andet er at de jo har krudt i røven og ikke kan sidde stille men går ud fra ilderbæren holder mens dommeren kigger ikk? Jeg spørger måske dumt men det er jo så nyt for mig det hele ;)

mette11

Dommeren holder selv ilderen. Ilderbæreren bærer kun kassen med ilderen hen til dommeren. Jeg er positivt overrasket over de dommere jeg har hørt om og deres håndtering af ildere. Min store frygt er nemlig at en vis en af mine kræ vil æde en dommer, men det har hun aldrig gjort heldigvis. Hun har kun fået kommentarer om hvordan hun er at håndterer  :-$ (en har haft skrevet at hun var som en slange).

Ehh jeg renser da mines ører, men ikke specielt grundigt. Jeg gør det på udstillingen, da mine svin har beskidte ører igen på ingen tid. Det er ikke alle som kigger ret grundigt i ørerne. Jeg har oplevet at Mallow fik kommentar om at hun havde beskidte ører og det havde hun bestemt ikke, men hun har hår i ørerne og det må være det som dommeren har set som snavs!! For der var intet snavs, kun hår og det kan jeg ikke gøre så meget ved jo! Kløer...tja...hvis de kan få fjernet mudderet fra mines så må de vurdere om de synes de er i orden! Mine får stort set aldrig klippet negle (det sker i hvert fald ikke hver måned - måske hver 2. eller 3. måned) og de ha altid jord under og rundt om neglene fordi de elsker at grave i jorden. Sådan ser mine altså ud og hvis dommeren ikke kan li´ det, så er det bare ærgeligt.