Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Pels og klør til Dooking

Startet af Dark Crystal Ferret, 4. September 2011, kl. 12:01

Dark Crystal Ferret

Jeg har siddet og ledt på Dookings hjemmesiden i lang tid. Men jeg kan ikke finde nogen beskrivelse af hvordan klør og pels (lugt eller nyvasket) skal være til udstillingen :(
Det er jo ved at være nu jeg skal lave det, hvis det er lange klør dommerne helst vil have. Så jeg tænkte på om der er nogen herinde der ved hvad disse dommere ønsker?

Dyrenørden

Følger lige med er ved at være ret spændt! Og har tænkt meget over hvordan kløerne skal være for jeg aner det ikke jeg klipper dem jo som jeg synes. Har lige klippet dem idag og så vil jeg lade dem gro 14 dage og måske klippe lidt igen så de er perfekte til udstillingen men aner ikke hva der er perfekt ;)

Shamua

Nej, det stod der ikke før, men nu står det der :P ... Var i samme øjeblik i gang med at finde ud af det: http://dookingferrets.yolasite.com/bedoemmelse.php


Vh. Marianne

Dark Crystal Ferret


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det lyder lidt som om de bare skal være som til petfoods!

Shamua

#5
Jep, det er rart at de ikke skal være mega lange!

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Shamua Dato  5. September 2011, kl. 10:18
Jep, det er rart at de ikke skal være mega lange!

Ja eller for korte!

Dyrenørden

Nogen der vil ligge billede ind af deres kløer som de skal se ud til den udstilling. synes jeg er ldit i vildrede. Tror bare det spænding og lidt nervøsitet ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato  5. September 2011, kl. 11:08
Nogen der vil ligge billede ind af deres kløer som de skal se ud til den udstilling. synes jeg er ldit i vildrede. Tror bare det spænding og lidt nervøsitet ;)

Altså ingen kan sige/vise hvad "perfekte" klør er! Det er lidt et sats sys jeg til hver udstilling.. Men jeg sys den der beskrivelse med at stille dem på et bord og så se på hvor kløerne rammer er meget god!

Dyrenørden

Okay så må jeg jo se :) Glæder mig altså helt vildt!

PiaLyng

Jeg plejer at klippe kløerne som det passer mig, og plejer kun at skylle dyrene hvis de ret så klamme (som når min vælger at sove i bakken!!!!!!!!!) :)
Og indtil videre er det da gået okay..

Lena og Peter

#11
^^^^^^ Jeg vil give Pia ret.. Vi gør også som vi mener det er bedst.. Men mindre vi ved at dommerne vil have ekstreme klør. Eller.. hehe.. så gør vi også som vi selv vil da vi synes at meget lange eller korte klør er syndt for de små og så bliver vi bare væk næste gang det er sådanne nogle dommere.. :fnis:

Anne

jeg klipper også bare klør så jeg synes det er passende og jeg vasker dem ikke.

Amazing Ferret

Jeg plejer at klippe mine en sidste gang ca 14 dage før udstillingen og så må dommerne tage dem som de er  :fnis: :fnis:

Shamua

jeg plejer at klippe dem 7 dage inden, i den længde de skal være + klipper meget lidt ekstra af. Så får de lige en kort tur med filen dagen før :) Plejer ikke at være helt ved siden dig :)

Vh. Marianne