Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

mærkeligt udslæt hos ilder

Startet af Line, 9. September 2011, kl. 06:42

Line

For et par uger siden havde Yéyé et meget MEGET mærkeligt udslæt.
Hun havde været passet en uges tid et sted som hun godt kendte, og har været et par gange før.
Og da jeg hentede hende så hun højest mærkværdig ud. Nå men jeg måtte en tur omkring Lone fo at konsultere hende, og Yéyé fik noget mod en allergisk reaktion, og så fik hun Synulox i 4 dage.
Det gik det underlige udslæt så væk af, men ja, der er stadig mange bud på hvad det kan have været. - Mange er blevet tænkt og formuleret og næsten lige så mange kasseret.
Det bedste bud på hvad Yéyé har reageret over er glasseringen af den skål hun spiste af. Hvorfor hun skulle gøre det ved jeg ikke, men hvis I har andre gode bud så meld da gerne ud :)

Sådan her så Yéyé ud i mundvigerne, ved læberne, på hagen, over næsen, op omkring øjnene, lidt op i ørerne, og på poterne. Jeg fandt ikke noget udslæt på selve kroppen.

Sølvsten

Jeg har ingen bud, men det er da godt at det er gået væk igen.

Stephanie

Jeg har haft en ilder der så sådan ud på et tidspunkt. Det var viste sig så efter lang tids udelukkelses metode at han ikke kunne tåle Royal canin foder. Et Par stykker foder af det mærke var nok til at han slog ud

Masa

Mine havde noget lignede og det var ringorm.  :S

Anne

My har fået noget der ligende en smule, men kun en lille smule og kun over næsen, da hun havde øremider. Faktsik begge de sidste gange hun har haft det, så jeg gætter på hun ikke kan tåle dem.

Line

Ja okay, det lyder meget underligt... Men i hvert fald er udslættet ikke kommet igen (endnu).. Så det kan ikke være Royal canin...
Jeg overvejede faktisk ringorm, men hvor lang tid kan det være om at gå i udbrud? - for dyrene havde ikke fået kød ca 14 dage inden, og kommer sådan noget ikke rimelig med det samme?

lille_jill

Sådan ser Chucky ud, når han har suttet for længe på tørret lunge. Så det behøves ikke at være noget alvorligt, måske er hun bare beskidt?

Line

hvis bare der var skidt..... men nej, hun var sløj, skidt tilpas,og det kunne ikke vaskes af