Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Spørgsmål om udstilling (dooking)

Startet af Dyrenørden, 18. September 2011, kl. 21:59

Dyrenørden

Jeg har jo aldrig deltaget på en udstilling før så har lige et par spørgsmål

Får man et program når man ankommer hvori det står hvornår ens ildere skal op? Og hvad så når de skal op dommeren må vel ikke se hvem der ejer den så går han ud af lokalet eller hvordan? Står der også på listen hvem der skal være ilderbærer for ens ilder?  Jeg glæder mig mega meget så nu må det godt blive den 1 okt! :)

Shamua

Alle ildere får et nummer, og alle dyr er delt op i klasser efter farve, alder og pels. Du får udleveret et katalog, hvor du kan finde dine ildere i, og se deres numre. Alle klasserne har et nummer, når din ilders klasse bliver kaldt op, eksempelvis hvis vi nu siger at du har en ilder i klasse 10, så siger de klasse 10, og så gør du din ilder klar og går op med den. Så vil der være en ilderbærer til at tage imod.

Men du kan bare spørge folk og arrangørerne hvad du skal gøre. Folk plejer at være rigtig hjælpsomme :)

Vh. Marianne

FerretParadise

Jeg vil lige tilføje, at du tager din ilder i en lille anonym transportkasse, samt dens nummer, og går op i tjekpoint.
Der står hele klassen så, og som regel også andre med deres dyr fra andre klasser, og der er ilderbærene. En ilderbærer vil så tage din ilder i transportkassen plus dens nummer ind til dommeren, og du skal blive stående i tjekpoint og vente på, at den kommer tilbage.

Som regel kan man ikke se dommerene dømme dyrene, desværre, men det skal jo være anonymt. På Petfoods havde vi så sat kamera op, og en skærm i tjekpoint, så alle kunne følge med.

Men som Marianne så rigtigt skriver, så bare spørg folk, vi er altid hjælpsomme hvis du eller andre er i tvivl om hvad I skal gøre.  ;)
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Tak for svar. Jeg kommer nok til at spørge folk en hel del :) Smart med at sætte et kamera op. Nu ved jeg godt dommerne har styr på ildere men er lidt nervøs ved tanken om at de skal kigge på mine dyr uden jeg kan se det.

KariN

Citat fra: Dyrenørden Dato 19. September 2011, kl. 10:03
Tak for svar. Jeg kommer nok til at spørge folk en hel del :) Smart med at sætte et kamera op. Nu ved jeg godt dommerne har styr på ildere men er lidt nervøs ved tanken om at de skal kigge på mine dyr uden jeg kan se det.

Dommerne er jo uddannede og har stort set alle sammen selv ildere som kæledyr. Så du skal ikke være nervøs de ved hvad de laver :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dyrenørden

Karin: Ja det ved jeg godt men er bare nervøs for hvis en af dem begynder og bide og de taber dem. Men det nok bare mig der er lidt en høne mor det bliver nok bedre på dagen når jeg skal se dyrene kommer helskindede ud derfra igen  :lol:

Minority ferrets

Haha Trine jeg havde det også sådan første gang, men det bliver helt sikkert bedre når du får lidt ro på på dagen ;) du spørger bare hvis der er noget vi kommer også med 8 dyr og har 2 i samme klasse som paya så vi kan da følges ad til pitstop ;)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Dyrenørden

Citat fra: Minority ferrets Dato 19. September 2011, kl. 12:55
Haha Trine jeg havde det også sådan første gang, men det bliver helt sikkert bedre når du får lidt ro på på dagen ;) du spørger bare hvis der er noget vi kommer også med 8 dyr og har 2 i samme klasse som paya så vi kan da følges ad til pitstop ;)

hehe. godt så det ikke kun mig ;) hehe. vil meget gerne følges så ender jeg da ikke med at rende helt forvirret rundt. Glæder mig til at se alle dine dyr igen. Især Gustav :)

Eliza

De ser på dem på et bord. De ser hvordan den står på bordet og tager den op og kigger på den. Og så tror jeg det er de færreste der taber en ilder der bider. Nap kan ALLE dommere klare og hvis den virkelig bider (hvilket sker meget sjældent) så sidder de jo ofte fast så man taber dem ikke bare  :lol:
Ud over det så forsvinder dyr ikke bare. Der er da dyr der før er stukket af fra løbegården uden ejeren lige har været der og de kommer da tilbage og har ikke været svære at fange, der er jo så meget nyt så de stikker ikke bare af på den måde.

Nu har jeg set nogle dommere håndtere dyrene og det er helt utroligt så gode de er, så selv de dyr der altid bider alle andre end ejeren aldrig bider en dommer.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 19. September 2011, kl. 14:05
De ser på dem på et bord. De ser hvordan den står på bordet og tager den op og kigger på den. Og så tror jeg det er de færreste der taber en ilder der bider. Nap kan ALLE dommere klare og hvis den virkelig bider (hvilket sker meget sjældent) så sidder de jo ofte fast så man taber dem ikke bare  :lol:
Ud over det så forsvinder dyr ikke bare. Der er da dyr der før er stukket af fra løbegården uden ejeren lige har været der og de kommer da tilbage og har ikke været svære at fange, der er jo så meget nyt så de stikker ikke bare af på den måde.

Nu har jeg set nogle dommere håndtere dyrene og det er helt utroligt så gode de er, så selv de dyr der altid bider alle andre end ejeren aldrig bider en dommer.

hehe. tak Eliza det hjalp lidt :)

Minority ferrets

Citat fra: Dyrenørden Dato 19. September 2011, kl. 13:14

hehe. godt så det ikke kun mig ;) hehe. vil meget gerne følges så ender jeg da ikke med at rende helt forvirret rundt. Glæder mig til at se alle dine dyr igen. Især Gustav :)

Gustaf deltager desværre ikke på udstillingen og er slet ikke med den dag, da vi har vurderet at han vil blive for stresset :) han kommer til at hygge sig med min veninde mias dyr og hendes kæreste i stedet :) mia tager så med os som hjælper ;)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3

Dyrenørden

Citat fra: Minority ferrets Dato 19. September 2011, kl. 15:00

Gustaf deltager desværre ikke på udstillingen og er slet ikke med den dag, da vi har vurderet at han vil blive for stresset :) han kommer til at hygge sig med min veninde mias dyr og hendes kæreste i stedet :) mia tager så med os som hjælper ;)

Okay det var træls :( Men han er sikkert vældig tilfreds :)

Minority ferrets

Citat fra: Dyrenørden Dato 19. September 2011, kl. 15:21
Citat fra: Minority ferrets Dato 19. September 2011, kl. 15:00

Okay det var træls :( Men han er sikkert vældig tilfreds :)

hehe ja det er han :P
Christina og Jimmy