Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mine standard tøser

Startet af Tanja11, 29. September 2011, kl. 17:07

Tanja11

Har besluttet mig for at vise mine små standard pelstotter frem :) Futte & Tykke ;)
futte er den med kort mindre fyldig pels og tykke er den mere fyldige:)

LIlle sovetryne

et af tykkes mange tricks ;)

tykke tog sig en lille lur i et af mine hjemmelavede telte:)

billedet er ret dårligt, sorry, men syntes at det var ret godt fanget:D

tykke på en varm dag

elsker når mine pelstotter sover

tykke har det med at "falde" ud af sengen ret tit, og denne her gang lå hun ret skævt :D

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

De ser skønne ud :) Men må man spørge hvilket foder du bruger?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 29. September 2011, kl. 21:04

Det ligner meget det fra Aldi! Det fik Helios da jeg fik ham o det ligner på en prik!

Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 29. September 2011, kl. 21:12

Det ligner meget det fra Aldi! Det fik Helios da jeg fik ham o det ligner på en prik!

Ja det ligner nemlig sådan noget billigt L*** :(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 29. September 2011, kl. 21:16
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 29. September 2011, kl. 21:12

Ja det ligner nemlig sådan noget billigt L*** :(

desværre også min første tanke :O/

mette11

De ser søde ud. Ildere er eksperter i sære sovestillinger. Man skulle ikke tro de lå godt, men det gør de vist alligevel... ;)

Jeg synes også det ligner noget billigt foder, så jeg synes du skal prøve at læs det her: http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527 
Foderet har desværre rigtig stor betydning for ilderens sundhed på længere sigt. En virkelig fæl sygdom som hovedsageligt kommer pga. dårligt foder er insulinoma som en del ildere herhjemme desværre må aflives pga. Det er en sygdom som er meget slem for både ildere og mennesker som ser på sin elskede ilder blive alvorligt syg. Ildere som får dårligt foder vil oftest virke sunde og raske det første stykke tid, men de kan få en lang række mangelsygdomme på længere sigt og selvom det er dyrere at købe kvalitetsfoder, så kan det godt betale sig, da de ofte spiser meget mindre af kvalitetsfoderet og man kan også spare penge på dyrlægeregninger senere.

Anne

Tanja11

undskyld at jeg først svarer nu, men ja det er faktisk noget billigt lort.
det er kattetørkost fra Aldi :(
har tænkt meget over at købe rigtig ilderfoder, ved bare ikke hvad der er bedst:(

Mette11: tak for informationen, det vidste jeg slet ikke, må nok hellere skynde mig at købe noget bedre foder.

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Ferret: Det er forskelligt hvad folk bruger men ens for de fleste er at de blander killinge produkter af en ret god kvalitet vil jeg mene. Jeg selv blander applaws kitten, orijen og wildcat og det fungerer mine super på. De fleste ilder foder produkter er noget lort. Du kan evt. søge herinde efter tråde om foder der er en masse om det :)

Dyrenørden

http://ferretopia.eu/index.php?topic=6304.0

Her er bl.a. en af de tråde hvor der bliver snakket foder :)

Tanja11

tusind tak :D, har også hørt og læst en masse godt om Ziwipeak.
tænkte også lidt på godbidder da mine ikke vil have kyllinger, mus eller andet animalsk :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Prøv dig frem med div. hunde og katte godbidder evt. komme lidt fiske olie, ferret tonic eller lign. på sådan fik jeg min kræsne Marcel dreng til at spise en godbid han ellers ikke har villet spise før

katja

ejer af 7 dejlige trolde,

Tanja11

Dyrenørden: Tusind tak for al hjælpen :D

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

mette11

Der findes en masse former for tørret og semitørret kød som godbidder til hunde og katte og de er fine til ildere også. Det er 100% kød og de kommer i mange varianter. Nogle af dem er meget store, men så kan de enten gnave af dem, eller man kan klippe dem i mindre stykker  ;) MaxiZoo har en del i hvert fald.