Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hjælp søges.

Startet af Raiden, 4. Oktober 2011, kl. 22:10

Raiden

Som mange ved, har jeg en 4 år gammel hanfritte der hedder Santos. Eftersom vi har fået en hvalp og har fået dem til at rende sammen, er Santos ved at miste sin pels. Santos kan til tider stadig sætte den lille på plads, og da min kæreste ville tage fat i nakken på ham, fik hun i stedet fat i pelsen på ryggen, og det kunne mildest talt, rives af. Han har nu en stor skaldet plet på ryggen, og hvis jeg sådan river lidt i pelsen andre steder, ryger det også bare af.

Desuden er han blevet rigtig tynd de sidste par uger, og aner ikke om det skyldes at den lille spiser det meste af maden, om han er stresset, eller ej.

Det skal siges han altid har haft en hudsygdom som han af og til bliver behandlet for, bla. ved større doser olie til pelsen, og af og til får han af dyrelægen noget fucidin-lignende, til de sår han får.

Hvad gør jeg?

Jeg har siddet og læst om binyrekræft, og bliver helt urolig.

Shamua

Altså, min første tanke er også at du skal have tjekket ham for binyre kræft. Og hvis han har det, så må du give ham et supreolin implantat. Det mindsker symptomerne, så han kan leve med sygdommen, næsten symptomfri.

Noget andet er også at det jo er sæson for pelsskifte, og jeg kan også rykke totter af mine dyr når de skifter pels. Men der vil som regel næsten altid være nyt pels under den gamle. Hvis der ikke er det ville jeg nok få ham tjekker for knuder i binyren. Tag evt. ind til Alison, hun har vist haft en del dyr med de symptomer og hun ved hvad der kan gøre og om du kan nå at forbedre hans livskvalitet.

Held og lykke med ham. Håber at det "bare" er pelsskifte . :)

Vh. Marianne

mette11

Det kunne godt lyde som binyrekræft. Det er en alvorlig sygdom som man skal gøre noget ved, men det er heldigvis muligt. Jeg har selv haft en med denne sygdom og han blev opereret (det gør man så ikke mere) og han levede symptomfrit resten af sit liv. Han fik konstateret binyrekræft lige efter han blev 4 år og han blev over 6 år og blev aflivet pga. en svulst i tarmene. Så hvis man gør noget ved sygdommen, så er der gode muligheder for at man ikke mærker mere til den.
Men dermed ikke sagt at det er det som er galt. Jeg synes også du skal tage ind til Alison og få det undersøgt.

Raiden

Tak for svarene. :)

Hvor er denne Allison lokaliseret?

Syntes det vil være for meget at skulle rejse helt til feks københavn, når man er fra Nakskov, "bare" for en fritte. Jeg vil selvfølgelig hans bedste, men der må da også være nogen dyrlæger hernede der kan diagnosere ham. :)

Lena og Peter

Citat fra: Raiden Dato  5. Oktober 2011, kl. 10:00
Tak for svarene. :)

Hvor er denne Allison lokaliseret?

Syntes det vil være for meget at skulle rejse helt til feks københavn, når man er fra Nakskov, "bare" for en fritte. Jeg vil selvfølgelig hans bedste, men der må da også være nogen dyrlæger hernede der kan diagnosere ham. :)

Desværre ikke... Eller, ikke nogle jeg ville bruge.
Så hvis jeg var dig, ville jeg tage turen ind til Ballerup, hvor Alison bor... Det er den eneste måde jeg ville gøre det på, for stoler desværre ikke på de dyrlæger der befinder sig hernede.. :nej:

Shamua

Citat fra: Raiden Dato  5. Oktober 2011, kl. 10:00
Tak for svarene. :)

Hvor er denne Allison lokaliseret?

Syntes det vil være for meget at skulle rejse helt til feks københavn, når man er fra Nakskov, "bare" for en fritte. Jeg vil selvfølgelig hans bedste, men der må da også være nogen dyrlæger hernede der kan diagnosere ham. :)

Jeg skal ikke kunne sige om der er nogen ilderkyndige på lolland. Men jeg ved at folk fra falster tager ind til ballerup hvor alison holder til. Og hvis jeg var dig ville jeg få en tid hurtigst muligt :)

Vh. Marianne

KariN

#6
Citat fra: Raiden Dato  5. Oktober 2011, kl. 10:00Syntes det vil være for meget at skulle rejse helt til feks københavn, når man er fra Nakskov, "bare" for en fritte.

Undskyld mig, men når man vælger at få et lidt specielt dyr som en ilder jo nu engang er, så vælger man også at man må tage lidt længere for at komme til en ordentlig dyrlæge når de bliver syge, at foderet koster lidt mere end til mange andre dyr osv.

I mine øjne skylder du din ilder at tage den tur for at være sikker på at han får den rigtige behandling..

Din ilder har ikke selv valgt dig (og hvor i landet du bor), du har derimod valgt ham og derfor skal han da også have de bedste muligheder når han går hen og bliver syg
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dark Crystal Ferret

Citat fra: ilderbanden Dato  5. Oktober 2011, kl. 10:47
Citat fra: Raiden Dato  5. Oktober 2011, kl. 10:00
Tak for svarene. :)

Hvor er denne Allison lokaliseret?

Syntes det vil være for meget at skulle rejse helt til feks københavn, når man er fra Nakskov, "bare" for en fritte. Jeg vil selvfølgelig hans bedste, men der må da også være nogen dyrlæger hernede der kan diagnosere ham. :)

Desværre ikke... Eller, ikke nogle jeg ville bruge.
Så hvis jeg var dig, ville jeg tage turen ind til Ballerup, hvor Alison bor... Det er den eneste måde jeg ville gøre det på, for stoler desværre ikke på de dyrlæger der befinder sig hernede.. :nej:

Jeg vil lige indføje at Alison har skiftet adresse, stadig i Ballerup men hun er flyttet fra den klinik hun ellers have på Rådhusgade. Jeg blev informeret om det her i weekenden, og det er vist en af vejene lige op af hvor hun var før. Bare lige en lille OT  :-$

Men jeg vil også give KariN ret. Du har valgt dyret ikke omvendt.
Jeg har desværre selv været ude for uheldig behandling fordi jeg ikke var obs på at bruge den rigtige dyrlæge, men bare en lokal. Det kostede mig to meget elskede kæledyr :'(
Så mit bedste råd er altså at bruge tiden og pengene på at finde den helt rigtige dyrlæge. Inget er for godt til de små dyr, ikke i mit hoved. Og du får også en større selvtilfredshed af at vælge det bedste til dem, det er klart min opfattelse. Så lige så meget for din egen skyld ville jeg tage turen, selvom den er lang.
vi har også 4 timer hver vej til Alison eller Lone på jagtvej i kbh i tog. Men det er klart det værd!!!!!

Sølvsten

Til orientering er Allison flyttet til centrumgaden 2750 Ballerup. Det er meget tæt på stationen.

Stephanie

Som andre tidligere har sagt, så har du valgt dyret og ikke omvendt. Der er risiko for at dit dyr kan have kræft, som ubehandlet vil medføre stort ubehag, smerter og forringet levestandard, og som er noget dyrlæger uden ildererfaring ikke kender noget til. Så der er altså ikke noget der hedder for langt "bare fordi det er en ilder", du har valgt at bo hvor du har valgt, så skulle du inden du anskaffede dig dyret have tænkt over situationer som disse. Da du valgte at få ilder forpligtende du dig også til at sørge for kyndig dyrlægebehandling af dit dyr i tilfælde sygdom.

Du kan evt prøve at lave en tråd herinde for at høre om der er nogen herinde der skal ind til Alison eller Lone imorgen eller overmorgen, så kan I måske splejse om transport udgifter (for ja, langt de fleste ilder ejer jeg kender på Sjælland bruger de 2 dyrlæger da de er meget dygtige til ildere, kender sågar folk på Fyn der bruger Alison for at give deres dyr de bedste muligheder ved sygdom)

Maria, Alison er flyttet til lige ved siden af Ballerup Station, lige overfor det apotek der ligger på et hjørne af "gå-gaden" Så det er endnu nemmere nu hvis man kommer med offentligt transport