Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Så tror jeg det er tid. Implantat?

Startet af Dyrenørden, 5. Oktober 2011, kl. 16:40

Dyrenørden

Paya plejer at have ild i røven og tulre rundt udenfor buret al den tid hun har mulighed for det men inden for de sidste dage har hun været den der er gået først i seng. Hun kan stadig komme ud og lege og være ligeså frisk og fræk som altid men hun plejer aldrig at gå ind og sove andet en jeg lukker hende ind. Jeg tror jeg bestiller en tid ved Ryan i næste uge hvor jeg har fri torsdag og fredag og så får både Paya og El camino implantat. Der sker vel ikke noget ved at de får det nu? Paya er fra Feb og Camino April i år.
Der er ingen synlige tegn på noget ved nogen af dem men tænker at jeg ikke rigtig tør at vente længere. Hvad synes i?

Barky

Jeg tror saaagtens at du kan vente længere... hannerne plejer ikke at komme i brunst før december mener jeg? Og paya kan evt få et implantat når hendes dåse begynder at svulme op.

Det er jo bedst for dem jo længere du kan vente.. Og der sker ikke en ups parring fra dag til dag. Tæverne er alligevel nogen dage om at svulme op.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Minority ferrets

Det er meget forskelligt hvornår hannerne går i brunst og jeg tror som heller ikke Paya gør noget før næste år :) Vent du lidt, men hold øje med El camino :) Min lucifer gik i brunst i august sidste år og han er fra maj, så det er forskelligt ^^
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Dyrenørden

Okay tak for svar. Hmm. vil hvertfald holde ekstra ekstra godt øje med dem nu her. Men hvis Paya bliver ved med at sove sådan tror jeg lige jeg tager hende en tur forbi dyrlægen eller måske hun bare er ved at blive lidt mere voksen?

Minority ferrets

De bliver altid mere sløve i vinterperioden :) men ja få hende da hellere tjekket for en god ordens skyld - også når du ved hvad hun kommer fra ^^
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3

Dyrenørden

ah okay men synes kun det er hende. hehe. men det sætter min kæreste pris på ;) Håber han måske så vil vende sig helt til hende. Skide bangebuks altså!

Minority ferrets

Jimmy var sgu heller ikke glad for Santo til at starte med, men han er helt vendt ;) det skal nok komme :P
Christina og Jimmy

Dyrenørden

Citat fra: Minority ferrets Dato  5. Oktober 2011, kl. 17:46
Jimmy var sgu heller ikke glad for Santo til at starte med, men han er helt vendt ;) det skal nok komme :P

åh. jeg håber  :lol: Jeg synes vi skal boykotte alt hvad der hedder avlsplaner og hvalpebilleder herinde det intet mindre en ulideligt at se på ;)

FerretParadise

Jeg synes det er rigtig positivt, at du har valgt, at dine dyr skal have implantater, i stedet for at blive kirugisk neutraliseret.  :)
Men vent lidt med det.  ;)
Når din tæve er ved at hæve lidt op, så kan du give hende implantatet der, sådan har jeg selv gjort med de af mine piger der har implantater, og ingen af dem blev falsk drægtige. Jeg har hørt om tæver der fik implantat både før de hævede op, og når de var i fuld løb, og blev falske drægtige af det. Så giv det når hun er ved at hæve lidt op, det har jeg som sagt god erfaring med.
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Citat fra: FerretParadise Dato  5. Oktober 2011, kl. 18:27
Jeg synes det er rigtig positivt, at du har valgt, at dine dyr skal have implantater, i stedet for at blive kirugisk neutraliseret.  :)
Men vent lidt med det.  ;)
Når din tæve er ved at hæve lidt op, så kan du give hende implantatet der, sådan har jeg selv gjort med de af mine piger der har implantater, og ingen af dem blev falsk drægtige. Jeg har hørt om tæver der fik implantat både før de hævede op, og når de var i fuld løb, og blev falske drægtige af det. Så giv det når hun er ved at hæve lidt op, det har jeg som sagt god erfaring med.

Okay tjekker dagligt for at se om hun er hævet. vil bare ikke risikere at lave hvalpe har hverken penge, tid eller erfaring til den slags selvom det kunne være hyggeligt men det jo ikke nok ;)

Shamua

Med hensyn til El Camino, så vil du også kunne se på ham når han begynder at starte til at blive brunstig. Han er jo albino, så han vil helt sikkert blive mere gul i det inden han bliver brunstig :) Som de andre siger synes jeg også du skal vente lidt, hvertfald til han begynder at markere. Man kan også give implantat for tidligt. Han er kun 6 måneder. Hvis implantatet kommer i før hvalpen er fuldt udvokset, kan du risikerer at det hæmmer at han vokser rigtigt. Implantatets hæmmer nemlig for nogle vækst hormoner, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Men jeg undersøgte det med en veninde for 1 måned eller to siden, og vi kom frem til det :)

Vh. Marianne

Dyrenørden

Vil også helst vente længere med ham han er jo alligevel lidt yngre end Paya. Tror det er meget normalt at dyrs vækst bliver hæmmet når man giver dem implantat, p-sprøjte, neutralisere og lign. Ved ihvertfald det sker for lidt forskellige dyrearter. Så ville helst også vente så længe som muligt men blev ski lidt nervøs fordi hun har ændret lidt adfærd og sover mere men udover det er hun som hun plejer :)

Eliza

Nu er det jo ikke tegn på løb at de bliver mere trætte.. De kan blive mere kærlige over for dig eller noget legetøj, men de kan også blive nogle lede kællinger  ;) Det giver meget godt mening at hun er ved at blive lidt ældre og slappe lidt af og så er det jo ved at være mørkere og blive vinter hvor de fleste ildere sover mere. En af mine kan sove 22-23 timer i døgnet i en kortere periode af vinteren  :S
Men er du det mindste i tvivl så tag afsted til dyrlægen da manglede energi også kan være tegn på sygdom..

Implantat synes jeg bestemt du skal vente med og ligesom FerretParadise har jeg ikke oplevet falsk drægtighed da min tæve fik implantat da hun var begyndt at hæve op. Hun var så ret belastende bare da hun var på vej i løb og min hånd blev hendes hvalp  :S
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato  5. Oktober 2011, kl. 20:45
Nu er det jo ikke tegn på løb at de bliver mere trætte.. De kan blive mere kærlige over for dig eller noget legetøj, men de kan også blive nogle lede kællinger  ;) Det giver meget godt mening at hun er ved at blive lidt ældre og slappe lidt af og så er det jo ved at være mørkere og blive vinter hvor de fleste ildere sover mere. En af mine kan sove 22-23 timer i døgnet i en kortere periode af vinteren  :S
Men er du det mindste i tvivl så tag afsted til dyrlægen da manglede energi også kan være tegn på sygdom..

Implantat synes jeg bestemt du skal vente med og ligesom FerretParadise har jeg ikke oplevet falsk drægtighed da min tæve fik implantat da hun var begyndt at hæve op. Hun var så ret belastende bare da hun var på vej i løb og min hånd blev hendes hvalp  :S

22-23 timer hold da op det kan jeg ikke engang forestille mig. hehe.
hehe. ville være godt hvis hun blev lidt mere kærlig over for min kæreste som ikke er glad for hende ;) Jeg ser tiden an lidt endnu :)