Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvad er din ilder?

Startet af Barky, 14. Oktober 2011, kl. 14:48

Barky

Jeg har udviklet en lille teori. Som jeg lige vil teste af på jer.
Min tese er at alle ildere kan kategoriseres under disse 4 ovennævnte kategorier.
Undtaget hvalpe og ungdyr, deres sind kan ændre sig.

Det er kun muligt at stemme een gang. Men har man f.eks 3 dyr i hver sin kategori kan man sætte 3 "hakker" og så afgive stemme. Jeg har også ladet muligheden for at ændre stemme stå åben.  :)

For at forklare hvad jeg mener kommer jeg her med nogen eksempler.
"At hoppe op på en stol"

1: Ilderen som er klog og sød beskæftigerer sig ikke rigtig med dette uden formål. Den vil måske slet ikke forsøge at hoppe op på stolen, men man ved at den kan uden problemer hvis den vil.

2: Ilderen som er klog og stædig hopper uden problemer op på stolen. Og så flytter du stolen, den hopper derop igen ved at ændre taktik, og dette kan fortsætte i lang tid. Du finder en "løsning" og ilderen knækker den.

3: Ilderen som er dum og sød hopper ikke op på stolen, den leger og fjoller og løber konsekvent ind i stolebenet uden at tænke at det var en mulighed at hoppe op på stolen. Den er generalt ikke for kvik til at finde på løsninger.

4: Ilderen som er dum og stædig vil forsøge igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen at hoppe på på stolen, men finder ikke ud af hvorfor at det ikke lykkes! Den vil kun forsøge sig med svage variationer af dens teknik (f.eks rykke en anelse til siden)

Og det er ikke "ondt ment" når jeg skriver dum, nogen dyr er kvikkere end andre. Min egen Maleika falder f.eks i dum og sød-kategorien. Hun er dummere end vådt bølgepap og kun været i nærheden af en dyb tallerken for at tømme den for mad.  :lol:
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Sigi og Mallow er begge søde og kloge... :)
Elmer er ikke gammel nok endnu til at jeg ved det med sikkerhed, så han må vente med at komme med her.  ;)

Tidligere ville Albert være havnet under dum og sød og Marius under klog og stædig.

Barky

Mine egne falder således:

Zallie: Klog og sød (jeg ved at hun kan, og når hun vil så gør hun)
Maleika: Dum og sød (jaja, bevares at hun ikke er for kvik, hun er heldigvis sød)

Mine gamle ildere
Sirius: Dum og stædig (hold fast han var ikke let at leve med, men ganske underholdende med sine mislykkedes forsøg igen og igen og igen og igen)
Albert: Klog og sød (han var meget klog faktisk, og jeg satte stor pris på at han ikke gad lave ret meget ballade.)
Alma: Dum og sød (pragtfuld ilder, mere sød end hun var dum)

Louise V

Fnug er klog og stædig :) hun bliver ved og finde på noget og giver aldrig op og så har hun altid været en lille strile..

Kessler er lidt (meget) klodset og tænker ikk rigtigt over at han kan komme op nogen steder .. Men møg sød er han ihvertfald..

KariN

Julian er "Klog og Sød" - Han ved Udemærket godt hvordan man gør de forskellige ting som man måske ikke må, men han gør det ikke..

Cassiopeia hører under samme kategori som Julian, hun ved at hun kan, hun ved hvordan man gør, men det interesserer ikke damen nok at gøre det :lol:

Naanok derimod.. Han er "Klog og Stædig" - Ligemeget hvad det drejer sig om så giver han ALDRIG op.. Heller ikke selvom hans mange forskellige teknikker og forsøg mislykkes, så skal han nok finde en ny variant for at få sin vilje..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Beate

Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Anne

Joa: Klog og stædig (men kan også være sød)
My: Klog og sød
Meep: Klog og stædig
Tofta: Klog og sød (overvejende, hun kan dog blive HELT ekstremt stædig i nogle tilfælde og flippe totalt ud. så er hun led og stædig :P )

Lugh: det ved jeg ikek helt endnu. Han virker ikke så klog for det meste, men engang imellem overrasker han mig.

Minority ferrets

Jeg har mindst en i hver kategori ;)

Santo: klog og sød
Marlon: klog og sød
Lucifer: dum og sød
William: klog og stædig
Willow: klog og sød
Gustaf: klog og stædig
JJ: klog og stædig
Sheldon: dum og stædig
Arwen: dum og stædig
Anders: ret ung, men det tyder på at han er klog og sød
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Shamua

Venus: Klog og stædig, hun bliver bare ved og ved!
Macto: Klog og sød
Pepsi: Klog og sød
Lancelot: Klog og stædig
Vanilla: dum og stædig, lige nu.. :)
Arya, lidt ligesom Mikka (står neden under) Men hun er heller ikke så gammel endnu, så det kommer nok :)

Afdøde Mikka: Passer ikke rigtig ind nogen steder. Han forsøgte aldrig, men han fjollede heller ikke rundt og løb ind i ting. Han forsøgte aldrig at finde løsninger, men hoppede heller aldrig op nogen steder. Måske fordi han var for lille og stiv i sin lille krop :P

Vh. Marianne

Line

Jeg synes der mangler en "overtalende og accepterende" - Mazuli vil gerne op på stolen, løfter jeg hende ikke accepterer hun at hun ikke kan, men overtalelse er en evne hun har udviklet ret meget! :lol:

Og så tror jeg at de fleste ungdyr går i "multi-handicappet"-kategorien  :lol: mine gør i hvert fald

Dyrenørden

Marcel: Er dum og sød
Paya: Klog og stædig :)

Katrine

Bamse: Klog og stædig
Loppen: Dum og sød

<3
Ildere: Loppen & Bamse

Eliza

Envy- klog og sød
Crush- dum og sød
Sne- dum og sød

Catli fik jeg så stemt med selvom hun kun lige er på kanten til de 6 måneder, men jeg er slet ikke i tvivl om hvad hun er og vil forsætte med at blive nemlig klog og stædig
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Louise Cecilie

Tjaa, mine ilder er sku lidt af hvert :)

Barky

Citat fra: Louise Cecilie Dato 16. Oktober 2011, kl. 19:22
Tjaa, mine ilder er sku lidt af hvert :)

Det er nok også nemmere at finde ud af hvis man har haft flere sammen, så man havde noget at sammenligne med.  ;)